Laihdutusvinkkejä kyselen

  • Viestiketjun aloittaja aloittelemassa
  • Ensimmäinen viesti
aloittelemassa
Päätin nyt sitten vihdoinkin saada itseni normaalipainoiseksi (sitä liikapainoa on useampi kymmenen kiloa, joten ihan pikkumäärästä ei ole kyse), ja koskapa oletan täällä olevan muitakin laihduttaneita/laihduttavia, niin kysyn nyt sitten, että mitkä ovat kokemuksesi mukaan olleet toimivimmat jutut laihdutuksessa; mikä toimii ja mikä ei, millä pidät mieliteot ja nälän kurissa, ja millä jaksaa jatkaa, kun kaikki ottaa päähän ja mikään ei hotsita, ei ainakaan laihduttaminen. Ja samoin myös, mitkä ovat tärkeimmät "älä tee ainakaan näin" ohjeesi.

(laihdutusmetodien suhteen olen aika avoin kaikelle muulle paitsi kenties karppauksella. Tiedän sen olevan tehokas ja toimiva joillekin, mutta allekirjoittaneen vatsa ei todellakaan tykännyt kyseisestä ruokavaliosta, ja koskapa en ajatellut laihduttaa kärsimällä närästyksestä ja ummetuksesta, niin annan suosiolla olla)
 
Säännöliset ruokailu ajat
Veden juonti ((2-3 l/vrk)


Liikunnan lisääminen.

Eikä kieltäydy täysin herkuista, esim kerran kuukadessa salli jotain hyvää.
Kotona ei säilössä mitään mille on perso.
 
"Faye"
Toi kotona ei säilössä mitään mille perso ei valitettavasti oo kovin käytännöllinen vinkki, paitsi jos asuu yksin.Ap, mitkä sun mitat? Mä voisin lähtee sun laihdutuskaveriks jos sellaista kaipailet :). Olisi itselläkin paljon pudotettavaa.
 
laihduin
Mulla toimii:

-jätin valkoisen leivän ja pastan kokonaan. Max 1krt per 2-3 kk. Muita hiilareita maltillisesti. Voin jätin kokonaan pois.
-suklaa ja muut herkut minimiin. En syönyt niitä esim. viikkoon tai kahteen ja sitten söin jotain pientä hyvää suunnitellusti.
-juhlissa unohda laihdutus ja nauti juhlien tarjottavista. Ajoita vaikka herkkupäivä niin että silloin voit syödä vapaasti.
-mietin terveellisiä ruokia joista pidin etukäteen, jotta syömiset oli edes jotenkin suunniteltuja enkä syönyt vain jotain hätäisesti kun nälkä iski. Söin päivittäin vihanneksia ja salaattia.
-joku hyvä vihannes tai hedelmä aina saataville jos illalla iskee napostelun himo. Mulla toimi porkkanat, mandariinit ym.
 

Yhteistyössä