lainansaannista

Onko muita asuntovelallisia joilla vain toinen puolisko käy työssä ja toinen on esim.työttömänä?
Ootteko saaneet lainan pankista tossa tilanteessa?
Meillä mies tienaa aika hyvinkin ja itsekin sentään liiton rahoilla olen, eikä pankista meinata edes takaajien kanssa myöntää meille asuntolainaa...mua vähän ihmetyttää kuinka ne muut sitä lainaa nostelevat, on niitä varmaan köyhempiäkin kun me. Ei ole edes isosta summasta kyse.
 
mammammaa
Käykää toisessa pankissa. Meille urputettii yhestä pankista asuntolainaa hakiessa että "teillä on liian pienet menot, emme voi uskoa tällaista, ette saa lainaa". Kyllä teidän rahat jollekin pankille kelpaa ;)
 
bella80 harmaana
meillä on tällä hetkellä se tilanne et mies käy töissä ja itse olen äitiyslomalla,
meille tarjottiin lainaa vaikka mulla ei vakityösuhdetta ole ollut eli oon ennen äitiyslomaa tehny sijaisuuksia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2005 klo 15:08 Tytteli kirjoitti:
Onko muita asuntovelallisia joilla vain toinen puolisko käy työssä ja toinen on esim.työttömänä?
Ootteko saaneet lainan pankista tossa tilanteessa?
Meillä mies tienaa aika hyvinkin ja itsekin sentään liiton rahoilla olen, eikä pankista meinata edes takaajien kanssa myöntää meille asuntolainaa...mua vähän ihmetyttää kuinka ne muut sitä lainaa nostelevat, on niitä varmaan köyhempiäkin kun me. Ei ole edes isosta summasta kyse.
Mikä pankki? ei kai vaan OP?
 
Asuntokuumeen iskiessä olin opiskelija ja kokopäivätyössä, tosin pätkä sellaisessa, valtiolla kun olen. OP:ssä oli tosi nihkeetä, vaikka mieheni koko suvun rahat ja lainat ko. pankissa lepäävät. Miehellä 2 tutkintoa, vakituinen hyväpalkkainen työ ja minullakin viimeisiä merkintöjä tutkintotodistukseen tehtiin että myös 2 tutkintoa tuli taskuun. Ei mitään lainoja pohjalla. Oli se niin vaikeeta kyseisen pankin kanssa, että suosiolla otettiin "minun" pankista eli Sammosta.

Jotenkin otti itsetunnon päälle kun olet kaikki asiasi mallikelpoisesti hoitanut, käyt töissä ja opiskelet, hoidat lapset, maksat laskut ajallaan ym. ja silti kyseisestä pankista kaikki "huithapelit" saa lainaa käden käänteessä. Kun nostimme lainan tuloni olivat keskinkertaiset ja nyt vuoden jälkeen ne ovat tuplaantuneet, tienaan enemmän kuin mieheni, siitä saivat... :LOL:
 
hi-5
Meille kävi taannoin niin, että menimme isompaan OP-konttoriin, paikallisia kun olimme. Noh, eivät suostuneet antamaan edes minkäänlaista tarjousta ennen kuin olisimme täyttäneet kaiken maailman liput ja laput (muista pankeista kyllä tarjous annettiin). Kysyttiin pienemmältä paikkakunnalta, mistä itse olen kotoisin, ja asia järjestyi tosi sutjakasti, vaikka OP olikin!
 
Nordea ei myöntänyt meille lainaa omakotitalon rakentamiseen, tulot kuussa olivat silloin 3900 eur. Marssittiin OP:iin, ja loppujen lopuksi 30- vuoden aiakassuhteemme Nordeassa loppui kerta heitolla.

OP:iin olemme olleet todella tyytyväisiä.
 
Halpaa
meillä mies vain töissä, minä kotihoidontuella.
Lainaa 120000, sama tilanne lainaa hakiessa jo

OP: STA laina, tyytyväisiä ollaan.

Tosi paljon on muuten paikkakunnasta kiinni, miten annetaan lainaa, ja esim. sampo ei olisi meille lainaa myöntänyt.

Meillä ei lainanmaksu ole ainakaan ollut ongelmallinen, tulot ja menot on sovitettu niin!
 
Kävin yksinäni pankeissa alustavasti kyselemässä lainasta, ja virkailijat suunnilleen nauroivat päin naamaa. Tuli todella avuton ja nöyryytetty olo :(
Sitten mentiin miehen kanssa yhdessä pankinjohtajan juttusille ja hän otti meen asian ihan todesta ja lainalupaus tuli välittömästi! Mä inhoon muutenkin asioida pankissa kun ne virkailijat on niin #&%£$!*, ihan pankkitilin saldon perusteella sitä palvelua saa, tai sitten ei saa.
 
Lainan saaminen riippuu tietysti myös siitä miten isoa lainaa haluaa. Me on lähdetty siltä pohjalta, että kartoitetaan minkälaista lainaa saataisiin nyt kun minä en ole töissä. Aktiasta saatiin tarjous 140000 euron lainasta. Kuukausimaksut olisivat suunnilleen 630 euroa ja tässä oli takaajien lainaturva mukana. Niin, takaajat tosiaan sitten pitäisi olla. Meinattiin kyllä kysyä muualtakin, jos tuota kuukausimaksua saisi pienemmäksi tai jos olisi muita etuuksia enemmän... Paljoa isompaa lainaa me ei haluta ottaa, koska halutaan tehdä muutakin kuin maksaa vaan lainaa seuraavat 30 vuotta... Nykyään muutenkin ihmiset ottavat rohkeasti isoja 200000-300000 lainoja, eivätkä sitten mieti ollenkaan sitä, että onko oikeasti varaa ottaa sellaista lainaa, kun elämäntilanteet tuppaavat muuttumaan ajoittain. Eli pointtini on se, että miettikää tarkkaan minkälaisia kuukausieriä pystytte OIKEASTI maksamaan. Ottakaa myös huomioon asunnon hoitokulut, mahdollisesti isommat sähkölaskut jne. Kyllä se siitä sitten... :D :hug:
 
Meillä oli asuntolainaa hakiessa sellanen tilanne että mies vakituisessa työssä ja minä hoitovapaalla, eikä työpaikkaa odottamassa. Nordeassa kun oli koko perheen tilit, niin sieltä tietty ekana kysyttiin ja ei oltais saatu sieltä minkäänlaista summaa, niin kauan kun minä olin kotona ja vain mies tienasi. Sitten kysyttiin osuuspankista ja sieltä melkein tyrkyttivät lainaa enemmän mitä tarvittiin :LOL: että näin ne vaihtelee kovasti! Ja hyvin on pärjätty taloudellisesti lainan kanssa, vaikka nordeassa laskivat ettei oltais pystytty maksaan...mikä oli sinänsä huvittavaa että maksettiin sillä hetkellä tosi korkeaa vuokraa eikä saatu asumistukea, niin mitenköhän ne rahat siihen riitti! :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 08:51 Nala78 kirjoitti:
Lainan saaminen riippuu tietysti myös siitä miten isoa lainaa haluaa. Me on lähdetty siltä pohjalta, että kartoitetaan minkälaista lainaa saataisiin nyt kun minä en ole töissä. Aktiasta saatiin tarjous 140000 euron lainasta. Kuukausimaksut olisivat suunnilleen 630 euroa ja tässä oli takaajien lainaturva mukana. Niin, takaajat tosiaan sitten pitäisi olla. Meinattiin kyllä kysyä muualtakin, jos tuota kuukausimaksua saisi pienemmäksi tai jos olisi muita etuuksia enemmän... Paljoa isompaa lainaa me ei haluta ottaa, koska halutaan tehdä muutakin kuin maksaa vaan lainaa seuraavat 30 vuotta... Nykyään muutenkin ihmiset ottavat rohkeasti isoja 200000-300000 lainoja, eivätkä sitten mieti ollenkaan sitä, että onko oikeasti varaa ottaa sellaista lainaa, kun elämäntilanteet tuppaavat muuttumaan ajoittain. Eli pointtini on se, että miettikää tarkkaan minkälaisia kuukausieriä pystytte OIKEASTI maksamaan. Ottakaa myös huomioon asunnon hoitokulut, mahdollisesti isommat sähkölaskut jne. Kyllä se siitä sitten... :D :hug:
Tosi on että miettiä tarvii. harmi vaan kun on yksin lapsen kanssa, pakosta joutuu paljon lainaa ottamaan, koska kaksiota en halua hankkia tai rahaa vain suhteellisen suuriin vuokriin laittaa. Mutta en toki kalleimmasta päästä lainaa aio ottaa.
 
juuri soitti pankin täti ja sanoi että on liian suuri lainapyyntö, 170000,- tulot 4000 paikkeilla... vuokraa kuitenkin tällä hetkellä maksetaan yli 600,-! eli ilmeisesti mekin marssitaan op/sampo/joku muu pankki. ja muutenkin aiotaan vaihtaa pankkia kun nordea teki mukavan korkoehdotuksen... (tässä pitäisi olla päätään seinään lyövä hymiö!)
 

Yhteistyössä