Laitatteko rahaa säästöön, jos niin paljonko kuukaudessa?

  • Viestiketjun aloittaja sr
  • Ensimmäinen viesti
sr
Meillä nyt pari kuukautta laitettu sivuun 1000 e ja eipä tuota ole huomannu että ois vähemmän rahaa käytössä. Jatketaan säästämistä tuolla summalla kuukaudessa, niin saadaan kylppäriremppa tehtyä ilman lainaa =)
 
"ert"
Meillä nyt pari kuukautta laitettu sivuun 1000 e ja eipä tuota ole huomannu että ois vähemmän rahaa käytössä. Jatketaan säästämistä tuolla summalla kuukaudessa, niin saadaan kylppäriremppa tehtyä ilman lainaa =)
Tuo 1000€ on niin suuri summa, että todella harva voi sen laittaa "sivuun". Me säästetään vaihtelevasti, mutta pystymme varmaan tuohon 1000 euroon halutessamme myös, tosin on taipumus elää miten huvittaa, matkustella ja ostella, jos huvittaa :)
Mutta säästäminen kannattaa aina, vaikka ei olisi mitään projektiakaan meneillään.
 
"vieras"
Itse laitan n. 150-200 euroa kuussa säästöön. Enemmänkin voisi laittaa, mutta toisaalta nyt opintojen jälkeen on ollut kiva tehdä hankintoja, esim. uusia huonekaluja yms., joten en ole sen enempää laittanut vielä. 1000 € meillä ei olisi varaa laittaa sivuun...
 
"shihtzu"
50 euroa yritän laittaa, mutta sitten taas tulee kun tulee sähkölasku, niin yleensä ne säästötkin meni sitten siinä. Yritystä on, mutta eipä oikein tahdo toimia :)
 
Laitan lapsille pariin eri rahastoon pienen summan joka kk. Muuten ei mitenkään erikseen säästetä, koska ei ne rahat sieltä tililtä mihinkään karkaa. Sinne sitten kertyy ylimääräistä, jos menot on pienemmät kuin tulot :)

Minun äitiyspäivärahat on koko perheen kaikki tämänhetkiset tulot, pärjätään vallan mainiosti ja tällä hetkellä tehdään jonkun verran plussaa/kk.
 
"vieraana"
Meillä laitettiin toisen palkka kokonaan säästöön yhden vuoden ajan ennen lapsen tuloa ja hyvin pärjättiin vaikka olemme molemmat matalapalkka-alalla. Nyt sitten onkin ollut hankalampi säästellä hoitovapaalla, mutta tuon säästämisvuoden jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia jäädä vähemmälle rahalle, kun on jo tottunut ettei ole sitä rahaa mitä tuhlais.
 
Lasten rahastoihin laitetaan yhteensä muutama kymppi kuussa. Näin mun ollessa hoitovapalla ei muuten paljon säästettävää jää (Ja mä olen kyllä muutenkin ehkä maailman huonoin säästäjä :D)
 
Säästöön jäävä raha on vaihdellut mulla kovasti, 260e menee aina säästöön (eläke, rahastot), viime aikoina olen tehnyt sen lisäksi noin 300e lisälyhennyksen lainaan. Ton lisäksi yritän kasvattaa käyttötilin saldoa - tosin välillä se kasvaa hyvin mutta osaan myös kuluttaa sen :ashamed:. Ihan talokin ne nielee säännöllisesti. Ukon säästämisestä en tiedä, mutta kyllä se siinä on parempi kuin minä.

Kannatan minäkin rempan tekemistä omalla rahalla. Pitäisi itsekin orientoitua ajatukseen, että jossain vaiheessa pitäisi salaojittaa talo ja laittaa kivetys etupihalle. Sitä varten pitäisi säästää ihan oikeasti.
 
"Vierailija"
mutta kahden työssäkäyvän aikuisen taloudessa tulot ovat suuremmat kuin menot. "Väkisinkin" jää säästöön, kun ostamme järkevästi. Mutta jos isompaa hankintaa suunnitellaan, ensin katsotaan, riittävätkö rahat. Olen oppinut säästämään ensin ja ostamaan vasta sitten. Ainoastaan asuntoa varten olemme ottaneet lainaa.
 

Yhteistyössä