Laitetaan vielä uudestaan. Onko kokemuksia? Lapsen sijoituspaikan vaihdosta..

Poikani on sijoitettu kiireellisesti väliaikaiseen sijoituspaikkaan. Tarkoitus oli jatkaa sijoitusta jossain toisessa sijoituspaikassa, kunhan sellainen löytyy (siis pysyvä sijoituspaikka). No nyt sossun täti on sellaisen löytänyt, mutta poika itse haluaisi jäädä pysyvästi tämän hetkiseen paikkaan. Itse olen myös paikan erittäin hyväksi todennut ja puollan tätä asiaa. Mutta kun sossun täti haluaa vaan vängällä vaihtaa sijoituspaikan tähän toiseen. Kuinka paljon tämmöisessä tilanteessa painaa lapsen ja minun mielipiteeni? Valituksen aion jokatapauksessa tehdä, kun siihen tulee mahdollisuus. Onko kenelläkään mitään kokemuksia jostain vastaavasta esim. sossun päätöksistä valittamisesta tai hyviä neuvoja jne?
 
Kiirreelliset sijoitukset menevät yleensä vastaaottolaitoksiin tai väliaikasiin paikkoihin, joissa arvioidaan ennen lopullista päätöstä jatkosta. Niistä on pääsääntöisesti tarkoituskin lähteä, joko kotiin tai pysyvään paikkaan. Pyydä sossua selvittämään teille miksi lapsi ei voi jäädä.
 
Kyse ei ole siis perheestä vaan pienryhmäkodista. Ja juteltu jo on, että sijoitus pysyvästi olisi mahdollinen täällä nykyisessä paikassa. Ja sen takia paikkaa vaihdettaisiin, että alunperin oli kyse vain väliaikaisesta sijoituspaikasta, mutta nyt tosiaan poika on itse ilmaissut halunsa siihen että saisi olla pysyvästi tässä nykyisessä paikassa. Ja sepä se kun ei sillä sossulla ole oikein mitään perusteluja ollut antaa sille miksi ei voisi jatkaa nykyisessä paikassa, haluaa vaan olla hankala ja tehdä päätöksen kun on siihen kerran valta. Kyllähän näitä tämmöisiä riittää. Ja missä on se lapsen etu, jos kerran nykyisessä sijoituspaikassa on hyvä olla.
 
Kyse ei ole siis perheestä vaan pienryhmäkodista. Ja juteltu jo on, että sijoitus pysyvästi olisi mahdollinen täällä nykyisessä paikassa. Ja sen takia paikkaa vaihdettaisiin, että alunperin oli kyse vain väliaikaisesta sijoituspaikasta, mutta nyt tosiaan poika on itse ilmaissut halunsa siihen että saisi olla pysyvästi tässä nykyisessä paikassa. Ja sepä se kun ei sillä sossulla ole oikein mitään perusteluja ollut antaa sille miksi ei voisi jatkaa nykyisessä paikassa, haluaa vaan olla hankala ja tehdä päätöksen kun on siihen kerran valta. Kyllähän näitä tämmöisiä riittää. Ja missä on se lapsen etu, jos kerran nykyisessä sijoituspaikassa on hyvä olla.
Ja sen verran vielä, että pojan elämässä on ollut sen verran raskaita asioita ja paljon isoja muutoksia, että nyt saisi jo riittää vaikeudet!
 
"äiti myös"
Miksi et anna sosiaalihuollon huolehtia lapsen parhaasta? Ne ovat ammattilaisia ja tietänevät, mitä tekevät. Vahingoitat lasta sillä, jos agitoit häntä tässä paikanvalinta-asiassa. Anna hänen olla rauhass ja hoida asiasi kuntoon. Ne asiat, joiden takia lapsi alnperin otettiin sinulta KIIREELLISENÄ pois.

Voimia kaikesta huolimatta.
 
[QUOTE="äiti myös";23835087]Miksi et anna sosiaalihuollon huolehtia lapsen parhaasta? Ne ovat ammattilaisia ja tietänevät, mitä tekevät. Vahingoitat lasta sillä, jos agitoit häntä tässä paikanvalinta-asiassa. Anna hänen olla rauhass ja hoida asiasi kuntoon. Ne asiat, joiden takia lapsi alnperin otettiin sinulta KIIREELLISENÄ pois.

Voimia kaikesta huolimatta.[/QUOTE]

Sepä se, kun tässä ei ajatella sitä lapsen parasta! Jos lapsella on kerran hyvä olla siellä missä nyt on, niin miksi aiotaan vaihtaa sijoituspaikkaa. Ja huom! Tämä kaikki on lähtenyt siitä, että lapsi/nuori on itse ilmaissut halunsa olla tässä nykyisessä paikassa. Ja ei tarvii tulla neuvomaan asioissa mistä ei mitään tiedä. Kuulepas sinä "äiti myös", kun ei ole mitään hoidettavia asioita mulla. Tiesitkö, että voi olla myös muita syitä kiireelliseen sijoitukseen kuin huonot kotiolot. Ei ole todellakaan huonoista kotioloista kyse, jos siihen viittasit.
 
jännää..
tytär vastustaa itse ja tahtoo itse laitoksen tai perhekodin sijaan sijaan sukulaisilleen. Sossussa eivät puolla ja eivät perustele millään tosiasialla miksi lapsi ei pääse esim isoäidilleen joka hänet ottaisi mielellään.. vaan ovat tuuppaamassa perhekotiin. Mitään kunnollisia perusteluita asiaan ei ole. Eikäpä täälläkään ole agitoitu lasta vaan toimittu lapsen itsensä aloitteesta..
 

Yhteistyössä