Laitoin synttärikutsuun: " Tulethan lahjan kanssa"

  • Viestiketjun aloittaja synttärit
  • Ensimmäinen viesti
"jaa"
Jos lapsen juhlista kyse, niin tulisi itselleni sellainen olo, että köyhät älkööt vaivautuko :O Vaikka lahja voi olla edullinenkin, mutta silti. Koitatko samalla opettaa lapsellesi, että juhlat ja kaverit ovat tärkeämpiä kuin lahjan saaminen ;)
 
Miten on kuokkaileva hyväksikäyttäjä jos on saanut kutsun juhliin? Eikös se olis niin, että kutsutta tuleva ovat kuokkailijoita.. Vaikka heillä olisi lahjakin.. Ja mistä lähtien se on hyväksikäyttöä jos kylässä ollessaan syö sitä mitä tarjotaan? Joo mä olen selvästi yks sellainen hitaallakäyvä kun en tajua..
 
"Vieras"
Koskaan ei ole lapset ilman lahjaa toisen synttäreille menneet, mutta voipi hyvinkin olla, että jos kutsussa erikseen vaadittaisiin lahjaa, niin saisivat jättää kokonaan menemättä... Sen verran ärsyttävää mun mielestä. Omille lapsilleni sanon aina, kun heille tulee synttärivieraaksi sukulaisia tai kavereita ja kovasti tohkaavat lahja-asiaa, että kaikkein tärkein lahja on se, että toinen haluaa tulla ja juhlistaa synttäreitä sinun kanssasi. Jo on materialistiseksi maailma mennyt, jos lahja on synttäreiden pääasia! Eipä paljoa ihmetytä, jos tällä asenteella kasvaa lisää itsekkäitä omaan napaan tuijottajia... :(
 
Joo on munkin lapsen synttäreille tultu ilman lahjaa ja korttia, yhteensä heitä olikin kuusi henkeä kun lapset laski mukaan (kaksi perhettä), toki hieman ihmettelin kuinka kehtaa, siis kun söivät suurimman osan herkuista jne mutta itse en koskaan kehtaisi mennä tai laittaa lapsia ilman pientäkään muistamista kenenkään synttäreille kun tietää että niiden eteen on vaivaa nähty.. Mutta jos kutsussa oli erikseen mainittu että ilman lahjaa ei pidä mennä niin en kyllä laittais lasta sinne ollenkaan.. Ja nyttenkin tiedän että kun tytön syndet pidetään, ei hänelle vieraat lahjoja tuo, vieraana siis äidillään asuva veli (12v), mun serkun poika (17v) ja miehen siskon poika (8v) ja siis tyttö täytti myös 8vee..
 
Karkkipaketti
Olihan tuo aika tahditonta, mutta vielä oudompaa on se, että jotkut täällä kuvittelee, että syntymäpäiväjuhliin on suotavaa mennä ilman lahjaa? Eikö teille ole opetettu tapoja?
 

Yhteistyössä