Laittaisitteko huomenna kouluun 10v:

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eilen nous kuume 38, nyt tänäiltana oli enää 37,3 ja olo kuulemma jo virkeä, eikä enää kipeen näköinen? Ei liikuntaa, vain lukuaineita, kävelymatkaa 300m. Oon nyt kahden vaiheilla.
 
ap
ok, selväks tuli :D Ajattelin vaan että kun oli niin vähän ja kesti vähän aikaa, eikä mitään muita oireita. Tottakai aamulla mitataan vielä, mutta mietin vaan että varaudunko herättämään kouluun.
 
Saraldo
Nyt mä en tarkoita tätä ap:lle enkä kellekään erityisesti, kunhan vaan pohdin ääneen. Enkä myöskään tahdo loukata ketään, mutta mietin vaan, että miksiköhän meidän äitien (ja isienkin) on niin vaikea päättää, voiko lapsi mennä kouluun tai päiväkotiin? Myönnän, että itsellenikin se on joskus tosi vaikeaa. Mutta mun äiti sanoi mielestäni aika hyvin, että jos vanhempi vähänkin epäröi laittaa lapsen aamulla liikkeelle, niin silloin on parempi pitää kotona. Toki on niitäkin, jotka ei tajua pitää kotona edes silloin, kun lapsi on todella kipeä ja kuumeessa. Mutta just näissä rajatapauksissa pitäis vissiin vaan ajatella, että jos on epävarma, ei laita kouluun tai hoitoon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Nyt mä en tarkoita tätä ap:lle enkä kellekään erityisesti, kunhan vaan pohdin ääneen. Enkä myöskään tahdo loukata ketään, mutta mietin vaan, että miksiköhän meidän äitien (ja isienkin) on niin vaikea päättää, voiko lapsi mennä kouluun tai päiväkotiin? Myönnän, että itsellenikin se on joskus tosi vaikeaa. Mutta mun äiti sanoi mielestäni aika hyvin, että jos vanhempi vähänkin epäröi laittaa lapsen aamulla liikkeelle, niin silloin on parempi pitää kotona. Toki on niitäkin, jotka ei tajua pitää kotona edes silloin, kun lapsi on todella kipeä ja kuumeessa. Mutta just näissä rajatapauksissa pitäis vissiin vaan ajatella, että jos on epävarma, ei laita kouluun tai hoitoon.
Joo tää on kyllä ihan huomionarvoinen seikka! Itse jätän vähän kai liian helposti kotiin, mm eskarilainen saa pitää vapaapäiviä jos haluaa, mutta ei se halua kun koulussa on kivaa :D Tokaluokkalainen taas monesti aamulla sanoo ettei voi mennä kouluun, koska se on hidas heräämään, usein sen saa syöttää ja työntää puoliunisena koulutielle... jos jää kotiin niin puolen tunnin kuluttua on täys riehunta päällä vaikka miten olis valittanu olevansa kipeä ja pitäis maata vaan :headwall:
 

Yhteistyössä