laittakaa kokemuksia raskauden keskeytyksestä kotona?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
KISSA
keskiviikkona kävin hakemassa pillerit (yhden sain jo sairaalassa), jotka perjantai aamuna työnsin..no sinne.. vuoto alkoi n. 3h kuluttua. Ei ollut kovia kipuja, todella epämielyttävää, ja en halua sitä enää IKINÄ uusia.. :( klönttejä on tullut 2 päivää ja vuotoa on reippaasti.. pikkasen jo kyllä vähentynyt..

jaksamisia
 
vieras
pillerin antaavat edellisenä päivänä, illalla kotona pitää ottaa toinen.. kannattaa jo alkaa tankkaamaan kipulääkkeitä.. yöllä tai aamulla alkaa tulemaan ulos, mulla hulahti aina kerralla pönttöön todella paljon.. aina vähän väliä piti käydä pöntöllä "hulauttamassa" tavaraa kohdusta, ja siitä pikkuhiljaa pieneni, aamupäivällä olo jo ok ja veri tasoittunut menkka asteelle..
siinä mitä mä muistan joidenkin vuosien takaa, ei ollu kivulias, menkkamaista kipua mutta otinkin paaaljon lääkettä varmuuden vuoksi..
 
ihan ok meni
torstaina sain polilla ekan tabun, siten 2 kotiin. Jotka otin la aamuna kasilta. Puolita päivin alkoi muutaman tunnin kova vuoto, yhden särkylääkkeen otin. Sitten oli vuotoa vähäisenä viikon verras.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Lääkkeellinen keskeytys?
on tää kans ihme palsta, asiallisesti kysyy kotain niin ihan sekoja vastauksia. Joo kyllä, kotona teen lääkkeellisen keskeytyksen. Viikkoja alle yhdeksän ja ehkäisy petti, jos joku syyn haluaa tietää.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja KISSA:
keskiviikkona kävin hakemassa pillerit (yhden sain jo sairaalassa), jotka perjantai aamuna työnsin..no sinne.. vuoto alkoi n. 3h kuluttua. Ei ollut kovia kipuja, todella epämielyttävää, ja en halua sitä enää IKINÄ uusia.. :( klönttejä on tullut 2 päivää ja vuotoa on reippaasti.. pikkasen jo kyllä vähentynyt..

jaksamisia
kiitos<3
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Lääkkeellinen keskeytys?
on tää kans ihme palsta, asiallisesti kysyy kotain niin ihan sekoja vastauksia. Joo kyllä, kotona teen lääkkeellisen keskeytyksen. Viikkoja alle yhdeksän ja ehkäisy petti, jos joku syyn haluaa tietää.
Saattaa johtua myös siitä, että vähän aikaa sitten eräs palstalainen kertoi palstalla laajasti ja värikkäästi miten yritti "luonnollista aborttia" "yrteillä" kotona :/ että täällä on myös kaikenlaisia kotikemistenjä ja sekopäitä jotka ihan oikeesti tekee vaikka mitä esim. kotiaborttia omin "lääkkein".

 
mulla helppo
viikkoja oli 5 ja vuotoa 1 siteen verran, ei kipuja (söin kyllä panacodit kun niistä tuli mukava olo :) ), kävin sairaalassa ultrassa kun epäilin ettei keskeytys voinut onnistua kun ei sitä vuotoa ollut tuon enempää. Olin kotona yksin, ei ne sairaalasta muuta kuin kysynyt "onko joku seurana" "joo.."
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Voiko vuotoa olla todella rajusti? Oletteko vaan levänneet päivän kun keskytys tehty vai voiko olla ihan normaalisti ylhäällä?
Ihan normaalisti voi olla ylhäällä. Jos vuoto on jotenki erityisen runsasta tai rajua pitää mennä lääkäriin. Ei siihen lääkkeelliseen keskeytykseen liity mikään älyttömän runsas vuoto. Mutta toki pitää ottaa rauhallisesti ei lenkkeilyä tms. nosteluita. Ja särkylääkettä jo etukäteen niin hyvin pärjää.
 
KISSA
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Voiko vuotoa olla todella rajusti? Oletteko vaan levänneet päivän kun keskytys tehty vai voiko olla ihan normaalisti ylhäällä?
Alussa lorotti ihan kauheasti, mulla oli kyllä myös raskaus pahoinvointia, jonka takia makasin sängyssä..

Mutta kun kävelemään lähti ni valahti aina housuun, ajattelin että jos jaksaa olla liikkeessä niin pääsee paremmin valumaan kaikki pois.. nyt siis on kulunut 3 päivää ja vuoto on kuin olisi kuukautiset, ja en ole ottanut lääkettä kuin kerran päivässä, yleensä aamulla.

ne anto panacodia sairaalasta yhen mukaan, mutta en ole niin vahvaa lääkettä tarvinnut.. en tiedä sitten kun jo aikasemmin synnyttänyt ( huhtikuussa) että onko se jotenkin lievempää...
 
..
Ihan hyvin meni lääkkeellinen keskeytys kotona. Vaikka jälkeenpäin ajateleen olen ollut surusta sumussa. Kipuja oli, kun keskeytys eteni. Panacodia otin niin paljon kun riitti. Olin sairaslomalla muutaman päivän viikonloppun lisäksi. Henkinen kipu oli fyysiytä pahempaa minulla. Onhan sulla joku seurana? Voimia.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja KISSA:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Voiko vuotoa olla todella rajusti? Oletteko vaan levänneet päivän kun keskytys tehty vai voiko olla ihan normaalisti ylhäällä?
Alussa lorotti ihan kauheasti, mulla oli kyllä myös raskaus pahoinvointia, jonka takia makasin sängyssä..

Mutta kun kävelemään lähti ni valahti aina housuun, ajattelin että jos jaksaa olla liikkeessä niin pääsee paremmin valumaan kaikki pois.. nyt siis on kulunut 3 päivää ja vuoto on kuin olisi kuukautiset, ja en ole ottanut lääkettä kuin kerran päivässä, yleensä aamulla.

ne anto panacodia sairaalasta yhen mukaan, mutta en ole niin vahvaa lääkettä tarvinnut.. en tiedä sitten kun jo aikasemmin synnyttänyt ( huhtikuussa) että onko se jotenkin lievempää...
Mulla myös 2 asynnytystä takana, toivon vaan että keskeytys menee hyvin, pitää kuitenkin lapsia jaksaa siinä samalla hoitaa.

 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ihan hyvin meni lääkkeellinen keskeytys kotona. Vaikka jälkeenpäin ajateleen olen ollut surusta sumussa. Kipuja oli, kun keskeytys eteni. Panacodia otin niin paljon kun riitti. Olin sairaslomalla muutaman päivän viikonloppun lisäksi. Henkinen kipu oli fyysiytä pahempaa minulla. Onhan sulla joku seurana? Voimia.
Pitääkö olla seurana joku? En ole asiasta kertonut kellekkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ihan hyvin meni lääkkeellinen keskeytys kotona. Vaikka jälkeenpäin ajateleen olen ollut surusta sumussa. Kipuja oli, kun keskeytys eteni. Panacodia otin niin paljon kun riitti. Olin sairaslomalla muutaman päivän viikonloppun lisäksi. Henkinen kipu oli fyysiytä pahempaa minulla. Onhan sulla joku seurana? Voimia.
Pitääkö olla seurana joku? En ole asiasta kertonut kellekkään.
Ei tarvi. Jos jotakin ongelmaa niin luuri käteen ja lassi paikalle tarvittaessa. Mä ainakin aivan ehdottomasti tahdoin olla yksin.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ihan hyvin meni lääkkeellinen keskeytys kotona. Vaikka jälkeenpäin ajateleen olen ollut surusta sumussa. Kipuja oli, kun keskeytys eteni. Panacodia otin niin paljon kun riitti. Olin sairaslomalla muutaman päivän viikonloppun lisäksi. Henkinen kipu oli fyysiytä pahempaa minulla. Onhan sulla joku seurana? Voimia.
Pitääkö olla seurana joku? En ole asiasta kertonut kellekkään.
Ei tarvi. Jos jotakin ongelmaa niin luuri käteen ja lassi paikalle tarvittaessa. Mä ainakin aivan ehdottomasti tahdoin olla yksin.
No mulle ainakin sanottiin sairaalasta, että pakko olla joku sauraamassa tilannetta/seurana. Mutta eihän ne toki kotiin tule tarkistamaan. On kuitenkin sun hyvä jollekin kertoa, jos vaikka tarvit apua. Tietävät sitten vähän kysellä. Pääsääntösestihän noi menee ihan hyvin, mutta on niissä myös riskinsä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ihan hyvin meni lääkkeellinen keskeytys kotona. Vaikka jälkeenpäin ajateleen olen ollut surusta sumussa. Kipuja oli, kun keskeytys eteni. Panacodia otin niin paljon kun riitti. Olin sairaslomalla muutaman päivän viikonloppun lisäksi. Henkinen kipu oli fyysiytä pahempaa minulla. Onhan sulla joku seurana? Voimia.
Pitääkö olla seurana joku? En ole asiasta kertonut kellekkään.
Ei tarvi. Jos jotakin ongelmaa niin luuri käteen ja lassi paikalle tarvittaessa. Mä ainakin aivan ehdottomasti tahdoin olla yksin.
No mulle ainakin sanottiin sairaalasta, että pakko olla joku sauraamassa tilannetta/seurana. Mutta eihän ne toki kotiin tule tarkistamaan. On kuitenkin sun hyvä jollekin kertoa, jos vaikka tarvit apua. Tietävät sitten vähän kysellä. Pääsääntösestihän noi menee ihan hyvin, mutta on niissä myös riskinsä.
kuten?
 
KISSA
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ihan hyvin meni lääkkeellinen keskeytys kotona. Vaikka jälkeenpäin ajateleen olen ollut surusta sumussa. Kipuja oli, kun keskeytys eteni. Panacodia otin niin paljon kun riitti. Olin sairaslomalla muutaman päivän viikonloppun lisäksi. Henkinen kipu oli fyysiytä pahempaa minulla. Onhan sulla joku seurana? Voimia.
Pitääkö olla seurana joku? En ole asiasta kertonut kellekkään.
Ei tarvi. Jos jotakin ongelmaa niin luuri käteen ja lassi paikalle tarvittaessa. Mä ainakin aivan ehdottomasti tahdoin olla yksin.
No mulle ainakin sanottiin sairaalasta, että pakko olla joku sauraamassa tilannetta/seurana. Mutta eihän ne toki kotiin tule tarkistamaan. On kuitenkin sun hyvä jollekin kertoa, jos vaikka tarvit apua. Tietävät sitten vähän kysellä. Pääsääntösestihän noi menee ihan hyvin, mutta on niissä myös riskinsä.
kuten?


Varmaankin jos rupee liiakseen vuotamaan, tajun vietämää kipua, heikottaa,oksettaa.. oireita voi olla monia.. koita joku seuraksi saada, jos miehesi ei pysty töistä olemaan poissa, mulla kävi tuuri että mies kotona lomalla, niin hoiti lasta niin sain its "levätä" ja suihkussa rampata...

voi sinua, voimia vielä tosi tosi paljon... tiedän niiin tunteesi :(
 

Yhteistyössä