laittakaa teidän perheen yhetistulot ja montako henkilöä perheessä on?

  • Viestiketjun aloittaja välillä rikas välillä köyhä:)
  • Ensimmäinen viesti
"tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja välillä rikas välillä köyhä:);23324349:
meillä tulot kk. n. 300e ja 5henkeä.
en oikein osaa kk tuloja laittaa, kun vaihtelee niin kamalasti. Mulla 3-vuorotö ja miehellä kans vaihtelee kuukauspalkka. Vuostulot yhteensä n 110 000euroo ja meitä 4 henkeä.
 
"mina"
Alkuperäinen kirjoittaja rikasköyhä:
anteeksi siis 3000euroa:D
Mä jo aattelin, että aika vähällä pärjäätte 5 henkeä :D

Meillä on tulot tukineen tällä hetkellä reilu tonni kuussa, 3henkeä, mutta onneksi tilanne on parantumassa, kunhan miehellä lähiaikoina ne työt viimein alkaa :)
 
"vieras"
[QUOTE="tiina";23324384]en oikein osaa kk tuloja laittaa, kun vaihtelee niin kamalasti. Mulla 3-vuorotö ja miehellä kans vaihtelee kuukauspalkka. Vuostulot yhteensä n 110 000euroo ja meitä 4 henkeä.[/QUOTE]

Tosi kivasti...yli 9000e/kk. Mitä työtä teette?
 
"vieras"
Jaa siis olikohan tässä nyt kyse netto vai bruttotuloista. Itse vastasin tossa ylempänä käteenjäävän eli nettotulon osuuden. Mitä merkitystä on sillä paljonko on bruttotulot?

Lähinnä kun 3000e palkasta jää käteen karkeasti 2000e ja sitte niinä kuukausina kun tienaan melkein 5000e siitä jää käteen vain hiukan reilu 3000e...
 
seeko
Meillä vaihtelee mun tulojen epäsäännöllisyyden takia(pienyrittäjä), mutta keskimäärin yht. n. 8000€/kk. Siis brutto. Nettona aika hemmetisti vähemmän tietysti. Eka lapsi vasta tekeillä. :)
 
n. 6000 brutto. Iskä, äiskä, kaksi kersaa ja kaksi kissaa. Ja ollaan niin höveleitä ruokaostostelijoita, että kauppalasku on noin 800 kuussa. Ällistellen luen, kun jotkut saman kokoiset perheet pärjää halvemmalla. Kuinka ihmeessä? Mitä me oikein sieltä kaupasta kannetaan...
 
"minna"
[QUOTE="vieras";23324468]Jaa siis olikohan tässä nyt kyse netto vai bruttotuloista. Itse vastasin tossa ylempänä käteenjäävän eli nettotulon osuuden. Mitä merkitystä on sillä paljonko on bruttotulot?

Lähinnä kun 3000e palkasta jää käteen karkeasti 2000e ja sitte niinä kuukausina kun tienaan melkein 5000e siitä jää käteen vain hiukan reilu 3000e...[/QUOTE]

brutto on ainoa vertailukelpoinen tällaisissa kyselyissä. Nettoon vaikuttaa niin moni asia: asuinkunta (tästä jo yksistään tulee suuria eroja), kuuluuko kirkkoon, asuntolainen korot, kotitalousvähennykset, työmatkakustannukset...
 

Yhteistyössä