Laittakaas kaikki faktat kehiin miksi kolmas lapsi olisi HYVÄ JUTTU

  • Viestiketjun aloittaja Lalalalaaaaaaaaaa
  • Ensimmäinen viesti
Lalalalaaaaaaaaaa
Esitän nämä sitten miehelleni joka tyytyisi kahteen lapseen, mutta katsotaan... Meillä koululaiset lapset ja mieli tekisi vielä iltatähtönen kaikkien iloksi. Mitä hyviä puolia tämä kolmas lapsi toisi?
 
Mä uskon kolmannen, ns. iltatähden luovan perheen vanhemmille lapsille vastuuntuntoa pienemmän hoivaamisen myötä, sekä ihan älyttömän paljon iloa, kuten meidän kolmosemme, joka oli kuitenkin ns. ylläripoika =)

Ainokaiselle sisaruksen hankkimisen näen tärkeämmäksi, koska silloin vanhemmat tarjoavat lapselleen mahdollisuuden sisarukseen ja heidän väliseen suhteeseen. Myös sitten, kun itse olette vanhoja ja lapsenne "joutuvat" huolehtimaan teistä, niin on toinenkin vastuunkantaja ja päätöksentekijä olemassa. Totean tässä tosin, että myös sisaruussuhde voi olla kaunoja yms. kielteisiä tunteita täynnä, mutta mielestäni on paljon vanhemmista kiinni, millaiseksi sisarusten suhde muodostuu. Jos lapsia tuetaan aina pitämään toistensa puolta, näkemään yhteinen tavoite ja hyvä sekä puhaltamaan yhteiseen hiileen, niin uskon sen kantavan hedelmää myös sitten, kun he ovat aikuisia.
 
[QUOTE="minä vain";29124707]Sitä porukkahenkeä ja yhteenkasvamista on ihana seurata näin isommilla lapsilla.Itsellä lapset 20v,17v ja 10v.[/QUOTE]

Kyllä vain, hyvät suhteet meidänkin kolmikolla, nyt ovat 18, 15 ja 12v :)
 
"momo"
Meille on tulossa kolmas lapsi ihan vain sen takia, että tuntui toisen lapsen jälkeen, ettei meidän perhe ole vielä tässä. Ekan lapsen jälkeen oli ihan selvä, että halutaan enemmänkin lapsia, itse olen ainokainen, enkä juuri nähnyt siinä mitään positiivista.

Ihania ovat pikku-ukkelit, kun kahdestaan istuvat supisemassa jossain nurkassa peittojen ja tynyjen keskellä majaleikeissään. Ja kun isompi tulkkaa pikkuveljen juttuja, pitää huolta ja lohduttaa toista, itku siinä meinaa äidiltä tulla. Ja pienemmän ilo ja riemu, kun isoveli tulee kotiin kerhosta, ryntäävät halaamaan toisiaan ja rutistavat oikein kunnolla.
 
"a.p"
Minusta myös isommista on paljon seuraa ja iloa toisilleen. Joskin kovasti tappelevatkin. Mutta ikäero onkin pieni. Tuntuu että kolmas täydentäisi perheen. Mies vaan pitäisi vakuuttaa.
 
"muumuu"
Pienet lapset tuo elämään paljon iloa. Ajattele muutama vuosi eteenpäin. Yksi liikuttavimmista mitä olen nähnyt oli, kun oma pikkuveli oli tosi pahassa murkkuiässä ja ihan solmussa itsensä kanssa, muut perheestä eivät saaneet sanaa nyhdettyä veljeltä mutta pikkusiskon edessä sulas nyrpeinkin naama hymyyn ja suljetun oven takana isoveli leikki kuin pieni lapsi ja hauskaa näytti olevan kummallakin...
 
"a.p"
[QUOTE="muumuu";29124851]Pienet lapset tuo elämään paljon iloa. Ajattele muutama vuosi eteenpäin. Yksi liikuttavimmista mitä olen nähnyt oli, kun oma pikkuveli oli tosi pahassa murkkuiässä ja ihan solmussa itsensä kanssa, muut perheestä eivät saaneet sanaa nyhdettyä veljeltä mutta pikkusiskon edessä sulas nyrpeinkin naama hymyyn ja suljetun oven takana isoveli leikki kuin pieni lapsi ja hauskaa näytti olevan kummallakin...[/QUOTE]

Minä juuri ajattelenkin. Mies ajattelee sitä vauva- ja pikkulapsiaikaa koska se on luonnollisesti rankempaa.
 
"vieras"
Meillä on vasta yksi lapsi, mutta usempien ja kolmannen hankintaa olen (puolivitsillä) perustellut siten, että jos oma lapsi jää lapsettomaksi, toinen muuttaa ulkomaille, niin ehkä kolmas saa lapsia ja asuu lähempänä, eli omassa tulevaisuudessa on suuremmat tsäänssit saada lapsenlapsia lähistölle:)

No, oikeasti, yksi tai kaksi tuntuu "vähältä". Olen itse kolme lapsisesta perheestä ja musta oli hienoa, että oli kaksi sisarusta. Kolme tuntuu "täydemmältä", eli vähintään toinen tulee, jos vain niin on mahdollista.
 
Riepukiepu
[QUOTE="Ninni";29124906]'Äitiyden ehdottomia huippuhetkiä on...' Ketjussa löytyy varmasti useita hyviä syitä hankkia lisää lapsia[/QUOTE]

Repesin ku katsoin :) ei ihan sitä mitä aloittaja ehkä nyt haki. Itse haluaisin kolme siksi että omasta mielestä on kivempi et on kaksi veljeä kuin yksi. Noh toistaseks ei oo yritetty ekaakaan mut oma ihanne on kolme koska näin oli mullakin lapsena.
 
"vieras"
Sen takia toinen tai kolmas lapsi on hyvä juttu, etten ole kuullut yhdenkään (päästään terveen) ihmisen vanhana voivotelleen, että on saanut liian monta lasta. Sen sijaan olen kuullut useammankin ihmisen todenneen, että olisi niitä lapsia voinut enemmänkin nuorena hankkia. :)

Lisäksi, kun sen lapsen kotiin saa, niin eipä sitä elämää enää ilman kuopusta osaisi enää edes ajatellakaan...
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";29125013]Sen takia toinen tai kolmas lapsi on hyvä juttu, etten ole kuullut yhdenkään (päästään terveen) ihmisen vanhana voivotelleen, että on saanut liian monta lasta. Sen sijaan olen kuullut useammankin ihmisen todenneen, että olisi niitä lapsia voinut enemmänkin nuorena hankkia. :)

Lisäksi, kun sen lapsen kotiin saa, niin eipä sitä elämää enää ilman kuopusta osaisi enää edes ajatellakaan...[/QUOTE]

Mitenhän tän saisi miehenkin päähän :)
 
"Anatolia"
Meillä on pian 8 v, pian 10 v, ja 1 v 3 kk ikäiset lapset.

Tää on vaan niin kauhean kivaa :). Pieni nauraa käkättää isosiskon ja veljen jutuille, ja juoksee ovelle vastaan kun nämä tulevat koulusta. Isot palvoo pikkuveljeään ja tämä saa heidät aina hyvälle tuulelle. Hoitavat pientä mielellään, ovat innoissaan kun tämä oppii uutta. Ja ovat vakaasti sitä mieltä että pienelle pitää saada seuraa, vielä yksi vauva, ettei pieni jää yksinäiseksi. Heillä kun on niin paljon seuraa toisistaan. Kai tässä sit on pakko vielä yks tehdä :p
 
ainaski nämä
Miksi eka tai toka lapsi on hyvä juttu? samasta syystä. Paitsi, että sen lisäksi kolmas:
tulee halvemmaksi (valmiit kuteet, pyörät, sukset, lelut jne.)
Lapsilla enemmän tekmistä (neljä olis vielä parempi niin ei kukaan jää perheessä yksin)
Lapset viihtyvät enemmän kotona ja oppivat sosiaalisia taitoja (esim. jakamista)
Vanhemmille enemmän seuraa ja apua (myös vanhuksena)
Enemmän tukea toisilleen (etenkin aikuisena)
Lapsen hoito menee jo rutiinilla (pikkulapsiaika on helppo)
uusi jäsen yhdistää perhettä
 
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja ainaski nämä;29125286:
Miksi eka tai toka lapsi on hyvä juttu? samasta syystä. Paitsi, että sen lisäksi kolmas:
tulee halvemmaksi (valmiit kuteet, pyörät, sukset, lelut jne.)
Lapsilla enemmän tekmistä (neljä olis vielä parempi niin ei kukaan jää perheessä yksin)
Lapset viihtyvät enemmän kotona ja oppivat sosiaalisia taitoja (esim. jakamista)
Vanhemmille enemmän seuraa ja apua (myös vanhuksena)
Enemmän tukea toisilleen (etenkin aikuisena)
Lapsen hoito menee jo rutiinilla (pikkulapsiaika on helppo)
uusi jäsen yhdistää perhettä
Hyviä!

Lisää vaan näitä :)
 
"Tiina"
Esitän nämä sitten miehelleni joka tyytyisi kahteen lapseen, mutta katsotaan... Meillä koululaiset lapset ja mieli tekisi vielä iltatähtönen kaikkien iloksi. Mitä hyviä puolia tämä kolmas lapsi toisi?
Useampi sisarus on hyvä juttu (tosin meillä on kaksi lasta ja molemmille vanhemmille se on max). Ja saa taas hetken hoitaa vauvaa on +, ainakin sille, joka sen kolmannen haluaa :).
 
:)))
Me oltiin ainakin tosi iloisia siskoni kanssa kun tuli iltatähti perheeseen. Olin itse yläasteella silloin ja sisko jo ammattikoulussa. Oltii ylpeitä pikkuveljestä kun saatiin hoitaa ja opettaa veljeä. :)
 
Toka lapsi on jonkun verran perustellumpaa hankkia, koska itsekin pääsee tietyssä määrin helpommalla kun sisarukset mahdollisesti leikkivät keskenään (sitten kun siitä pikkuvauva-ajasta on päästy), tai isommalle voi nakittaa viihdytysvuoron vaihtarina jostain peliajasta tmv..

Kolmanteen en kyllä keksi perusteluja. Three's a crowd.. Ymmärrän miesten haluttomuuden aloittaa uudelleen. Elämä helpottuu niin kivasti kun lapset kasvaa. Vaippaikäiset ovat vaativampia, ilman sitä itsenäistä puolta.. Sitä paitsi, moni varmaan pelkää että sitten pitää hankkia vielä se neljäs kaveriksi kolmannelle ;)
 

Yhteistyössä