Lapsella murtui käsi koulussa

pojallamurtu käsi koulun liikunta tunnilla eilen. lusitelivat ja kaatui, otti käelä vasthaan ja murtuma tuli. Käsi "leikattiin" laittovat jotku metalli "tapit" ja kevyt kipsin nyt 4 vikkao siihen. kovasti on huoli ny kuinka paranee, vaikka lääkärit kävi jutteleen että paranee nopeasti yms ja kipsauksen jälkeen kuvat näytti hyville yms. silti huoli. koska loppuu kivut, oikea käsi meni, onneks poika on vasuri
 
Lapset paranee todella nopeesti. Ja poikasi saa erityishuomiota (ja ehkä ihailua/kateutta) kunhan taas menee kouluun. Luokkakaverit tulee luultavasti kinaamaan kuka saa auttaa ruokalassa tarjottimen kanssa jne. Anna vaan särkylääkettä rohkeesti jos poika valittaa kipua (et sinä välttämättä mutta jotkut on tosi nihkeitä antaan lääkkeitä lapsille).

Meidän pojan joukkuekaverilta murtui olkaluu kiekkoreeneissä, kun poika kaatui niin että kaatoi valmentajan ja valmentaja kaatui pojan päälle (100kg vs 30kg). Kolmessa viikossa poika oli takaisin jäällä ja siitä vielä kaksi viikkoa niin ei tarvinnut enää varoa kontaktia.
 
Kyllä se hyvin paranee, älä hätäile. Mun pikkuveljeltä murtui kädestä molemmat luut kun oli ekalla tai tokalla ja sekin parani hyvin ja nopeasti vaikka se jouduttiin leikkaamaan ihan auki, toiseen luuhun laitettiin levy. Muistaakseni viikon oli kotona, eikä siitäkään ollut kuin muutaman päivän sänkypotilaana (=niin kipeä ettei päässyt ylös), sitten oli lopun ajan koulussa kipsin kanssa. Mitään vikaa ei käteen jäänyt paitsi 2 leikkausarpea ja piikkien sisäänmeno reiät.
 
Nyt nikittömänä
Hyvin se paranee, mun lapsella meni olkavarren luu kokonaan poikki. Nukutettiin ja laitettiin myös piikit.

Hyvin on parantunut, inhottavaa oli vain kun ne piikit revittiin ilman mitään puudutetta pois.

Pitkään kesti kyllä että alkoi parantumaan, kun ei ekan 2 viikon aikana ollut luutunut ollenkaan. 3vk jälkeen otettiin kipsi pois ja oli piikit kädessä ilman kipsiä 2-3vk :O
 
Paranee varmasti nopeesti ja hyvin! Lapset on niin reippaita noiden kanssa.
Älä huoli! :)

Mä mursin reilu viikko sit nilkkani pahasti, leikattiin myös ja kipsi 6 vkoa.
Uskon että munkin jalka on entistä ehompi vielä vaik oon vanha korppu :D
 
Hienosti paranee! Itsellä katkes käsi viidennellä luokalla, välitunnilla, oikea käsi ja oon oikeakätinen, nelisen viikkoa mullakin se kipsi tais olla. Pahinta oli se kutina.....
Toinen luu murtui vain, toinen siis meni irtipoikki!
 
"joo"
Toivottavasti lapsella paranee käsi hyvin!

Mulla murtui 17 vuotiaana vasen ranne, ja samalla siitä repesi nivelsiteet, ranne ei koskaan tullut "entiselleen".
Oikea ranne murtui 10/2011, ja sitä on leikattu 3 kertaa eikä koskaan tule liikkeltään normaaliksi, sairaslomalla olen ollut tuosta murtumasta asti.
 
ööh
Eihän vaan kipsattu rovaniemellä?

Tiedän tapauksen, missä yhdellä tytöllä murtui kyynärvarresta molemmat luut ja ne pöljät olivat asettaneet ne ristiin. Ihmettelivät vaan, kun toinen moruaa kivussa, vaikka luut olivat luutuneet yhteenkin. Miten ei muka kuvasta nähnyt, että ne ovat väärässä järjestyksessä?
 
Jeps LKS ssä kipsasivat sen ja näin itte kuvat, selosti tarkasi mitä tehty ja minnekki laitettu.

olen kuullu samasta tapauksesta missä on luut asetultu päin seiniä :/

potilas pelaa vhasia lintuja ja kattoo leffaa. nauttii palvelusta :D isovanhemmat tulevat kohta jäätelöä mukanaan. sai joulalahjaksi puhelimen ja mummollehan soli soittanu ku käytin koiraa ulkona. jäätelöä,limua ja sipsiä oli tilannu...:D
 
noniih, 4 viikkoa meni kipsin kans ja nyt son poissa. naulat ja kipsi. käsi pitäs kuvien mukhaan olla kunnossa. naulat saatiin ilman nukutusta pois, mikä oli hyvä asia! päästiin kotiin uusien kuvien jälkeen ja kuukauven päähän kontrolli viellä että käden liikkuvuus ja muut on kunnossa.
 

Yhteistyössä