lapselle pankkitilin avaamisesta?!

Tarviiko kummankin vanhemman olla läsnä pankissa, kun lapselle avataan pankkitili? Esikoisen kanssa kävimme yhdessä ja muistaakseni miehenikin antoi jotain nimmareita. Nyt olisin menossa kylille ja ajattelin käväistä pankissa samalla matkalla, mutta onko turha reissu....
 
Meillä homma on hoitunut niin että minä olen hoitanut paperiasiat pankissa ja mies on sitten jonain päivänä käynyt pankissa allekirjoittamassa paperin.
Tili on "lainvoimainen" vasta sitten kun mies on nimensä niihin papereihin laittanut.
 
meillä
Kysäseppä omasta pankista. Me olimme molemmat mukana kun avasimme tilin lapsellemme. Tuleepa kaikki kerralla kuntoon. Tosin valtakirjakin olisi käynyt, muistaakseni.
 
Olenkohan minä törmännyt vain nipotus pankkeihin?
Neljälle lapselle olen tilin avannut, kahdessa eri konttorissa, eikä se ole onnistunut ilman toisen huoltajan allekirjoitusta.. Siis paperiasian olen hoitanut mutta isän on pitänyt käydä allekirjoittamassa paperit pankissa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Olenkohan minä törmännyt vain nipotus pankkeihin?
Neljälle lapselle olen tilin avannut, kahdessa eri konttorissa, eikä se ole onnistunut ilman toisen huoltajan allekirjoitusta.. Siis paperiasian olen hoitanut mutta isän on pitänyt käydä allekirjoittamassa paperit pankissa..
No kävin eilen nordeassa avaamassa tilin tytölle ja tilin avaus onnistui, mutta käyttöoikeutta ei ole ennen kuin isä käy pankissa allekirjoittamassa laput.
 
pth
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Poitsulle ku tiliä avasin,ni piti pankille toimittaa kopio elatustodistuksesta ja isyyshommeleista...piti todistaa kunnol et yh oon...
Nämä tilinkäyttöasiat perustuvat suoraan holhouslakiin, eli edunvalvojat pitää olla pankilla tiedossa.. Jos yhteishuoltajuus, molemmilla vanhemmilla tilinkäyttöoikeus ellei toista molempien suostumuksella suljeta pois. Kyllä se on paras että tulee kerralla kuntoon ja oikein, näin vältytään monelta ongelmalta sitten jälkikäteen.. Nimimerkki Työssä Pankissa
 

Yhteistyössä