Lapselle toppahaalari päälle?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"tinttara"
Ehdottomasti toppavaatteet, ja huomaathan tänäänki pysyykö lapset millä vaatteilla lämpimänä kun ulkoilette.
Itse nyt pk:ssa olen ollut harjoittelussa, niin kyllä mie jo vanhempina heittäisin kaapin pohjalle kumpparit ja välikausipuvut. Lapset umpijäässä ulkona,varsinki jos ei ole liikkuvaista sorttia.
 
"Joo"
Meillö otettiin just käyttöön kirpparilta ostettu reimatekki joka on just passeli kun on pesuissa sen verran ohentunut, ettei oo liian kuuma. Alesta ostetaan sitten kunnon haalari alkuvuoden pakkasia varten. Lisäksi meillä on uusi 2-osainen siistimpi toppa-asu, jolla kyllä pärjää jos kovin kylmää ehtii ennen aleja olemaan.
 
[QUOTE="tinttara";25064630]Itse nyt pk:ssa olen ollut harjoittelussa, niin kyllä mie jo vanhempina heittäisin kaapin pohjalle kumpparit ja välikausipuvut. Lapset umpijäässä ulkona,varsinki jos ei ole liikkuvaista sorttia.[/QUOTE]

Meillä oli vielä eilen ihan vain vk-puku ja kumisaappaat - lapsi oli yltäpäältä hikinen vaikkei olekkaan liikkuvainen.
Jos ennen nollaa siirrytään jo toppaan niin mitä lapsille puetaan kun on -25 tai jopa -30?
 
"vieras"
Meillä on nyt -9 pakkasta, toppavvaatteet ollu käytössä jo useamman viikon. Välillä satanu vettäkin, mutta sen verran kylmä on ollu silti että just sopiva varustus ollu sisävaatteiden päällä toppavaatteet (ei ne ihan paukkupakkasille tarkotetut vaan esim viime vuotiset vähän ohentuneet)
 
Yleensä on ollu välikausipuku mut parina päivänä toppapuku kun oli pakkasella eikä lapsi hikoavana tykkää välivaatteista. Sopiva oli sitte olla sisävaatteissa ja toppapuvussa. Kokonaan siirryn toppaan vasta kun kylmenee silleen että välikausivaate ei riitä edes välilämmikkeen kanssa.
Huomenna katon aamulla mittaria ja säätä ennenkun päätän mitä pukee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25064686:
Meillä oli vielä eilen ihan vain vk-puku ja kumisaappaat - lapsi oli yltäpäältä hikinen vaikkei olekkaan liikkuvainen.
Jos ennen nollaa siirrytään jo toppaan niin mitä lapsille puetaan kun on -25 tai jopa -30?
Tää on outo käsitys että jotenkin ois huonompi juttu jos siirtyy niihin toppapkineisiin jo parissa pakkasasteessa. Ne samat toppavaatteet tietty lopputalvenkin ja lisälämmikettä. Toisekseen lapset ovat erilaisia siinä mitä tulee tarkenemiseen.
 
Tää on outo käsitys että jotenkin ois huonompi juttu jos siirtyy niihin toppapkineisiin jo parissa pakkasasteessa. Ne samat toppavaatteet tietty lopputalvenkin ja lisälämmikettä. Toisekseen lapset ovat erilaisia siinä mitä tulee tarkenemiseen.
Kyllä se on ihan fakta että jos puetaan se toppis kun on vaikkapa +5 astetta niin siinä tulee sitten kylmä nopeammin kokeileppa vaikka itte - ei sinne oo kiva pukea sitten sillon -25:ssä montaa välikerrosta, ikävähän se on lapsellekkin olla tönkkönä vaatteista, tietty jos pysyy sisällä noissa lukemissa.
Joo - on erilaisia lapsia, ite tiedän että omat hikoilee ku pikkupossut herkästi kun taas ite oon sellai että palelen herkästi, mutta kyllä se usein on tottumisestakin kiinni...

Kaveri tarkeni ennen sisätiloissa hienosti kun oli 20-22 astetta, nyt kun mies lämmittää taloa reilummalla kädellä, niin sama "sopiva" lämpötila on noussut 25-27 asteeseen... ...ja ihan sama pätee pukeutumiseenkin.
 
Meidän 1-vuotiaalla oli tänään jo villahaalarikin toppahaalarin alla. Toppahaalar tosin on jo kahden lapsen käyttämä ja usein pesty, kovempi pakkasia varten on kaapissa uusi haalarin. Enkä kyllä aio ulkoiluttaa lapsia muutenkaan missään -20 asteen pakkasessa.
 
Musta ainakin tuntuu, että syksyllä on kylmempi pakkasten tullessa, kuin sitten keskitalvella -25 asteessa... johtuisko karaistumisesta tai tottumisesta? Talvella kuitenkin tarkenee samoilla toppauksilla, ehkä lisättynä yhdellä vaatekerroksella...?
 

Yhteistyössä