lapsen äkilliset oireet! auttakaa!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa8
  • Ensimmäinen viesti
auttakaa8
Eli lapsi söi aiemmin jonkun verran pullataikinaa mutta lämpöö on ollut jo pari päivää.. 37,3 oli päivällä. 4 vuotias on ja sattuneista syistä kova kipukynnys.. nyt illalla alkoi alavatsakipu joka säteilee myös keskelle ja 3 kertaa oksentanut. tiettävästi ei ole vatsatautia liikkeellä kun siitä ei ole päiväkodissakaan sanottu eikä lähipiirissä ole. .. Ihmetyttää nyt että mikä on. :( koettaa nyt nukkua mutta seurataan... kojemuksia ja nruvoa kaivataan!
 
no pullataikina kyllä tuottaa aikalaisesti kaasua suolistossa ja se voi olla kivuliasta.

Mun lapset on aina ihmeparantuneet kun olen saanut lääkäriajan varattua niille epämääräisille "mitä ihmettä nyt kuuluu tehdä" -oireille.

Oksentelu tuskin johtuu taikinasta, mutta sen oksutaudin voi saada muualtakin kuin hoidosta.

Koska ne kaikki mahatauti "lääkket" eli sokeri-suola -sekoitukset maistuu pahalta ,niin olen kehitellyt oman. Tätä ei siis tietenkään anneta ennen kuin vesi pysyy sisällä.

Jotain ihan tavallista erittäisn sokerista mehua laimennetaan vissyvedellä (jossa ON suolaa, kaikissahan ei ole. esim olvi original). Ei ole niin pahaa kuin luulisi. Ja sitten TUC-keksejä.

Itsellä kun on alhainen verenpaine ja pyörrytystä ja huonoa oloa, niin olen ollut huomaavinani, että kolme lasia vettä ja jotain suolaista auttaa kummasti.
 
Ole tarkkana
Hei. Lapsellahan tuollainen 37,3 ei välttämättä ole vielä edes kuumetta, mutta en usko että se mitenkään voi pullataikinasta johtua. Ja jos ymmärsin viestistäsi oikeni että lapsi on syönyt pullataikinaa jo pari päivää sitten ja vieläkin on vatsakipuja niin epäilen kyllä sitäkin vatsakipujen aiheuttajaksi. Olisiko umpisuolen tulehdus? Jos kivut voimistuvat tai jatkuvat aamuun niin menisin kyllä heti lääkäriin.
 

Yhteistyössä