Lapsen alle 3v jatkuva nenänverenvuoto?

Meiän poitsulla oli aivan sama juttu. Verta tuli juur jatkuvaan.
Karseita ylläreitä aamusin ku jätkä tuli naama ja pää veressä sängystään ku yöllä oli tullu huomamattaan verta nenästä.
Meille lekuri anoi että sukuvika (mulla itellä oli samoja oireita kakarana) ja johtuu normaalia ohuemmista limakalvoista. A-vitamiinitippoja tipauteltiin nenään. Auttoi, vaikkakin yhäkin sitä verta väliin tulee..Ei tosin enää kovin usein.
 
äiti x
Hmm.. pitää mennä ottamaan verikokeet, ihan perusverenkuva. Ihan sen vuoksi ettei veren hyytymistekijöissä ole mitään häikkää. Sellainen sairaus voi olla ettei veri hyydy, tämä on hyvä tietää jos sellainen on.
 
Äidin isällä vissiin on ollu jotain hyytymis juttuja. Juuri äskön vaan itkevää tyttöä käytin naama pesulla ja käsi kun verta tuli nenästä ja on taas näin talvi aikaan useimmin tapahtumaa. Juu monesti aamusti kans on sama näky jolloin ei tyttö ole siihen itse edes herännyt. Mutta nyt parina päivänä on päivisinkin tullut verta nenästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuivat limakalvot, pinnaliset verisuonet... mulla lapsena käytiin polttamas verisuonia nenästä ku ne aina vuosi..
Oon kuullut että tarvisi heti silloin mennä kun sitä verta nenästä tulee. Mut ei me päästä niin nopeasti kun ei ole autoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti x:
Hmm.. pitää mennä ottamaan verikokeet, ihan perusverenkuva. Ihan sen vuoksi ettei veren hyytymistekijöissä ole mitään häikkää. Sellainen sairaus voi olla ettei veri hyydy, tämä on hyvä tietää jos sellainen on.
Täytyy varmaan mainita tosta samalla kun ensiviikolla mennään jälkitarkastukseen korvasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eemiskä:
Äidin isällä vissiin on ollu jotain hyytymis juttuja. Juuri äskön vaan itkevää tyttöä käytin naama pesulla ja käsi kun verta tuli nenästä ja on taas näin talvi aikaan useimmin tapahtumaa. Juu monesti aamusti kans on sama näky jolloin ei tyttö ole siihen itse edes herännyt. Mutta nyt parina päivänä on päivisinkin tullut verta nenästä.
Meillä kanssa ajoittuu aina talviaikaan noi vuodot enempi. Kyllä meilläkin päivisin oli kanssa tuota vaivaa. Kerranki ku poitu oli kans joku reilu 3v oltiin cittarissa ja sälli istu sellatteessa autokärryssä ja jonotettiin kassalle. Edessä oleva täti siinä hiukan eka vilkuili poikaa ja meitä vuoronperää, ja vihdoin sanoi (ku mie en pojan naamaa siis nähny ku istu siel alhaalla autokärrysä) "hei teiän pojalta tulee vähän verta nenästä..."
Jaa VÄHÄN!!! Se oli tahkonnu si sen veren ympäri naamaansa ja oli kyllä kieltämättä aikas hurja näky :LOL:
Mut aina ne tyrehtyykin sit tosi nopeaan, noi vuodot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Eemiskä:
Äidin isällä vissiin on ollu jotain hyytymis juttuja. Juuri äskön vaan itkevää tyttöä käytin naama pesulla ja käsi kun verta tuli nenästä ja on taas näin talvi aikaan useimmin tapahtumaa. Juu monesti aamusti kans on sama näky jolloin ei tyttö ole siihen itse edes herännyt. Mutta nyt parina päivänä on päivisinkin tullut verta nenästä.
Meillä kanssa ajoittuu aina talviaikaan noi vuodot enempi. Kyllä meilläkin päivisin oli kanssa tuota vaivaa. Kerranki ku poitu oli kans joku reilu 3v oltiin cittarissa ja sälli istu sellatteessa autokärryssä ja jonotettiin kassalle. Edessä oleva täti siinä hiukan eka vilkuili poikaa ja meitä vuoronperää, ja vihdoin sanoi (ku mie en pojan naamaa siis nähny ku istu siel alhaalla autokärrysä) "hei teiän pojalta tulee vähän verta nenästä..."
Jaa VÄHÄN!!! Se oli tahkonnu si sen veren ympäri naamaansa ja oli kyllä kieltämättä aikas hurja näky :LOL:
Mut aina ne tyrehtyykin sit tosi nopeaan, noi vuodot.
No toisaalta meilläkin tosi nopeasti loppuu se vuotaminen. Mutta ihmetyttää vaan kun saattaa tul joku pisarakin kerralla et mis mättää mut kysyn samalla tosta kun korvatarkastukseen mennään. Joka tapauksessa se että tytölllä on isot kitarisat mutta lääkäri oma ei edelleenkään lähettänyt korvapolille mut taidan nyt vaatia samalla että saatais lähete sinne.
 

Yhteistyössä