Lapsen heiluva hammas ei irtoa millään ?

  • Viestiketjun aloittaja heiluva hammas
  • Ensimmäinen viesti
heiluva hammas
meidän 6 ja puoli vuotiaalla tytöllä on ala etu hammas heilunut pitkään ja takaa on tullut jo rauta hammas kokonaan. ei saada millään hammasta pois ja tänään soitin hammaslääkäriin, sanoivat että on niin kiirettä että aikaa ei saa kuin ensi viikon lopulla et pitää vaan yrittää poistaa itse. mitähän poisto maksaisi yksityisellä ? lisäksi tyttö valittaa pahaa makua suussa ja henki haisee. onko muilla käynyt näin. toisen ala hampaan kanssa kävi näin mutta irtosi kumminkin kun söi ja se uusi hammas oli puolille kasvanu. lähteekähän meillä kaikki hampaat nyt näin ??!
 
Hengen haiseminen voi johtua hampaissa olevista rei'istä :(
Meillä pestään aamuin, illoin ja syödään purkkaa päivällisen jälkeen eikä koskaan juoda limsaa tai mehuja ja karkkipäivä on kerran viikossa, mutta silti oli tullut reikä jonka takia henki haisi ihan järkyttävälle.
Mun tuli ihan hiki hammaslääkärissä ku se löytyi, tunsin välittömästi olevani huono äiti, hammaslääkärikin vaan nauroi mulle :p
 
Juhlamokka
Meidän 7v poika nykäisi ite maitohampaan pois. Oli heilunu tosi kauan, mutta oli silleen puristuksissa kahden hampaan välissä. Tympäänty ite siihen ja nykäisi pois. Mä oon ite kans nitkauttanut irti lasten heiluvia hampaita, varsinkin jos sieltä alkaa hampaita tulla alta, eikä ne näytä irtoavan millään.

Tällä samalla pojalla oli myös pahanhajuista hengitystä. Sit huomattiin, että kielen päälle oli kertyny semmoista valkeaa töhnää. Sitä kun ruvettiin säännöllisesti puhdistaan, niin hajut hävisi.
 
Meidän 5veellä ei meinaa hampaat irrota, hammaslääkäri käski joka päivä painamaan 3min eteenpäin ja samanverran taaksepäin. Toinen hammas jo irtos, poika nykäs pois, toinen on vielä kiinni. Sitkeesti vaan heiluttamaan niitä, niin kyl ne irtoo. Kannusta lasta itse yrittämään sen irrottamista. Mun poika pelkää kipua, ei anna siks mun nykiä hampaitaan, mut ite uskaltaa nykästä.
 
ap
olen kyllä joka päivä yrittänyt edes takaisin heiluttaa sit alkaa valittaa että särkee ja se särky kestää jokun aikaa, sillon olen lopettanut. toivottavasti se lähtisi ilman hammaslääkäriä. henki alko haisee ton hampaan myötä ja valittaa pahaa makua, hammashoitaja sano kun soitin että tulee siitä et vanha ruoka jää hampaan alle. ei ainakaan tähän mennes reikiä ole ollut ja muutenkin tosi hyvässä kunnossa kun hl llä käyny säännöllisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei ainakaan tähän mennes reikiä ole ollut ja muutenkin tosi hyvässä kunnossa kun hl llä käyny säännöllisesti.
Kyllä mekin käydään säännöllisesti, aiemmin noin 8kk välein ja nyt rautojen vuoksi useammin. Joten en tiedä mikä meillä sitten reiän aiheutti.
Ei ainakaan hoidon puute.
 
vieras
Joka päivä vaan heiluttelette paljon hammasta.Ja itse ollaan otettu paperilla hampaasta kiinni,heiluteltu ja vähän "nosteltukin" hammasta.Yleensä on viikon sisällä irronnut jos jo paljon on heilunut.
 

Yhteistyössä