Lapsen ilta kiukuttelusta jo toinen kirjallinen varoitus

  • Viestiketjun aloittaja kadullekko
  • Ensimmäinen viesti
"hankey"
faktaa kumminkin on, että monet erityislasten perheet saavat varoituksia ja muuttavat niiden takia. EN tiedä, onko ollut PAKKO muuttaa, mutta eihän se ole hauska asua talossa, jossa saa valituksia.
 
Talon järjestyssäännöissä on usein ajat, milloin on hiljaisuus. Silloin ei saa mesota. Esim. klo 22 jälkeen ei saa karjua, soittaa pianoa, kuunnella musaa kovalla, porata, pestä pyykkiä jne. Onhan se kohtuutonta, että naapurien pitäisi kuunnella kamalaa mökää yömyöhään. Yhtälailla he maksavat vuokraa asumisestaan.
 
"höh"
Talon järjestyssäännöissä on usein ajat, milloin on hiljaisuus. Silloin ei saa mesota. Esim. klo 22 jälkeen ei saa karjua, soittaa pianoa, kuunnella musaa kovalla, porata, pestä pyykkiä jne. Onhan se kohtuutonta, että naapurien pitäisi kuunnella kamalaa mökää yömyöhään. Yhtälailla he maksavat vuokraa asumisestaan.
Mites hiljennnät esim.koliikki vauvan? Tai uhmaavan taaperon, meilläki voi klo.22 jälkeen taapero kiukutella kun ei meinaa nukkumaan laittaa ja kunnon iltaralli.
Tottakai se ärsyttää varmasti naapureita mutta minäki lapsettomana ymmärsin lapsen kiukun vaikka aamulla piti aikasi töihin mennä, tai kun entisessä asunnossa vauva heräs iltaisin naapurin taaperon itkuun.

Jopa minun vannoutunut lapseton ystävä ymmärtää,kun naapurissa iltaralli menossa ja yrittää nukkua.
 
"vieras"
Tuskinpa sitä varoitusta on jaettu lapsen itkusta. :) Kerropas nyt ap sanasta sanaan, mitä siinä varoituksessa sanotaan syyksi. Veikkaan kyllä, ettei siinä lapsen itkua mainitakaan, vaan ap nyt hieman värittää tarinaa. :)
 
No todellakin on aiheettomia varotuksia, mutta toki tässä tulee mieleen myös että ei varmasti naapurinakaan kivaa, että joku saa vauvan niin samalla viereisen asunnon asukkaatkin saavat valvoa yöt. :( Tässä tapauksessa ennemminkin kyllä valittaisin äänieristyksestä enkä itse perheestä.
 
^^^ No itse veisin sen vauvan vaikka autoon huutamaan. En osaisi olla niin röyhkeä, että laittaisin muut talon asukkaat kärsimään sellaista meteliä. Tai sitten tarjoutuisin maksamaan puolet heidän vuokrastaan ja korvatulpat kaupan päälle. Ei lapsiperhe saa terrorisoida muita, vaikka olisi kuinka erityislapsi kyseessä. Varsinkin, jos kyseessä on melkein joka iltainen mekastus. Mun mielestä kerrostalot on vain niille, jotka osaavat elää muut huomioiden ja pystyvät pitämään desibelit normaalilla tasolla ainakin hiljaisuuden aikaan.

Hahaa, siksi me asutaankin täällä pöpelikössä, vuoren huipulla, keskellä tuulen huminaa. Tosin ei meillä lapset saa silti mesota iltamyöhään, kun mun pitää saada rauhassa surffailla :D
 
"Nea"
Eihän koiran haukkumisestakaan voi antaa varoitusta? Jotkut koirathan nyt vaan on haukkuvaa sorttia?

Onko naapurisi ehkä vuorotyötä tekevä? Huonouninen? Lapsen itkupotkuraivarit on ikäviä niin lapselle kuin vanhemmille. Naapureitakin ymmärrän kyllä, että lasten huutaminen ja kiukkuaminen häiritsee. Sympatiapisteet kuitenkin teille!
 
"vieras"
Älkää te mammat sitten myöskään valittako kun naapurista kuuluu panemisen ääniä ;) Nekin on ihan luonnollisia elämän ääniä, kunhan ei ala kurkku suorana huutamaa,
Itse en voi olla mykkänä seksin aikana,enkä aio edes opetella. Joka ei kestä elämän ääniä, muuttakoon omakotitaloon!

Ja sille, joka tulee viisastelee, että vauva ei voi ääniään hillitä:
en voi minäkään. Mulla on oikeus nauttia.
Toivottavasti sulla ei ole lapsia :x
 
voivoi
Mun miehen yläkerrasta sai aikoinaan yh-äiti lapsineen häädön. Pitivät kamalaa huutoa ja äiti karjui siinä mukana. Kai nimenomaan se äidin ärjyminen oli se, millä se häätö oli perustelua. Eli kannattaa pitää se oma ääni hallinnassa.
 
Ok
^^^ No itse veisin sen vauvan vaikka autoon huutamaan. En osaisi olla niin röyhkeä, että laittaisin muut talon asukkaat kärsimään sellaista meteliä. Tai sitten tarjoutuisin maksamaan puolet heidän vuokrastaan ja korvatulpat kaupan päälle. Ei lapsiperhe saa terrorisoida muita, vaikka olisi kuinka erityislapsi kyseessä. Varsinkin, jos kyseessä on melkein joka iltainen mekastus. Mun mielestä kerrostalot on vain niille, jotka osaavat elää muut huomioiden ja pystyvät pitämään desibelit normaalilla tasolla ainakin hiljaisuuden aikaan.

Hahaa, siksi me asutaankin täällä pöpelikössä, vuoren huipulla, keskellä tuulen huminaa. Tosin ei meillä lapset saa silti mesota iltamyöhään, kun mun pitää saada rauhassa surffailla :D
peesi
 
Turpaan
[QUOTE="Tästä";24062581]Tästä oli joskus Hesarissa. Lapsen itkusta ei voi tulla häätöä, koska kuuluu normaaliin asumiseen. Etsi juttu netistä ja lähetä vuokranantajalle.[/QUOTE]

kyllä voi tulla häätö. Jos ei niin sittenhän koirat saavat myös haukkua koska kuuluu elämään. Säännöt ovat noudattamista varten. Ulos riiviö kakarat
 
"diu"
[QUOTE="Tästä";24062581]Tästä oli joskus Hesarissa. Lapsen itkusta ei voi tulla häätöä, koska kuuluu normaaliin asumiseen. Etsi juttu netistä ja lähetä vuokranantajalle.[/QUOTE]

No ei voi enkä usko että iso vuokranantaja antaa varoitusta syyllä 'lasten itku'. Olisko oikea syy esim. lasten ja vanhempien huutaminen, lattian ja patterien hakkaaminen YÖLLÄ? Ei pidä luulla että mikä tahansa lasten AIHEUTTAMA ääni on sallittua. Se itku on se mille ei voi mitään mutta muu turha möykkä on kiellettyä samaten kuin aikuisten aiheuttamakin.
 
"annab"
[QUOTE="Nea";24062369]Eihän koiran haukkumisestakaan voi antaa varoitusta? Jotkut koirathan nyt vaan on haukkuvaa sorttia?

Onko naapurisi ehkä vuorotyötä tekevä? Huonouninen? Lapsen itkupotkuraivarit on ikäviä niin lapselle kuin vanhemmille. Naapureitakin ymmärrän kyllä, että lasten huutaminen ja kiukkuaminen häiritsee. Sympatiapisteet kuitenkin teille![/QUOTE]

Voi antaa varoituksen koiran haukkumisesta. Mun mielestä se on niin väärin, että lapsiperheet saa terrorisoida kerrostaloja ihan mielin määrin, eikä niille saa antaa edes varoitusta. Ei ne lapset sille mitään voi, mutta kun se ei ole mikään syy. Ihan yhtälailla se vituttaa naapureita kun joku remppaaminen tai aikuisen huuto.
 
rähmä
Lasten itku ja kiukuttelu kuuluu normaaliin elämään. Jos vanhemmat karjuu klo 22 jälkeen, se ei normaalia.
Mutta Suomen lain mukaan ei häätöä voi tulla ap.n tapauksessa. Piste.

Kun valitsee kerrostalo/rivitalo asumisen, valitsee myös sen, että naapurista voi kuulua myös yöllä elämisen ääniä.
Täällä on turha kenenkään kirjoitella ja kysellä, että miksi vauva itkee tai taapero kiukuttelee tai arvostella toisten äitiyttä näillä seikoilla.
Lapset ovat erilaisia ja elämäntilanteet ovat erilaisia, sen tulisi jo palstamammojenkin pikku hiljaa tajuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rähmä;24062678:
Kun valitsee kerrostalo/rivitalo asumisen, valitsee myös sen, että naapurista voi kuulua myös yöllä elämisen ääniä.
Mun mielestä taas päinvastoin. Jos valitsee tiiviin asumismuodon, niin silloin valitsee myös sen, että sääntöjä on tiukasti noudatettava ja muut huomioitava. Metelöinti yöllä ei ole sallittua.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja rähmä;24062678:
Lasten itku ja kiukuttelu kuuluu normaaliin elämään. Jos vanhemmat karjuu klo 22 jälkeen, se ei normaalia.
Mutta Suomen lain mukaan ei häätöä voi tulla ap.n tapauksessa. Piste.

Kun valitsee kerrostalo/rivitalo asumisen, valitsee myös sen, että naapurista voi kuulua myös yöllä elämisen ääniä.
Täällä on turha kenenkään kirjoitella ja kysellä, että miksi vauva itkee tai taapero kiukuttelee tai arvostella toisten äitiyttä näillä seikoilla.
Lapset ovat erilaisia ja elämäntilanteet ovat erilaisia, sen tulisi jo palstamammojenkin pikku hiljaa tajuta.
Ap:n tapauksessa? Ei täällä kukaan tunne ap:n tapausta, ja jos (ihan vain esimerkkinä) naapurissasi taapero raivoaisi, vauva itkisi ja äiti huutaisi siihen päälle, miten itse reagoisit?
 
"huoh"
Mun mielestä taas päinvastoin. Jos valitsee tiiviin asumismuodon, niin silloin valitsee myös sen, että sääntöjä on tiukasti noudatettava ja muut huomioitava. Metelöinti yöllä ei ole sallittua.
Ihanko tosi on noin? eli jos ei ole rahaa muuhun kuin kt-asumiseen, ei saa lapset koskaan harrastaa mitään soittamista, lapset eivät saa kiukutella illalla, jne?

Musta vaikutat sinä kyllä leuhkalta paskalta suoraan sanottuna. Yök pakko sanoa tämä tässä. Hyi!!!! Raha ei tee susta parempaa ihmistä kuin ap.

Ja ei, meillä ei kuulunut lasten itkua edes vauvana. Esikoisella oli tapana äkistä öhö öhö öhö, ei itkenyt itkemällä. Kuopus ei sitäkään hän nauroi. Molemmat olivat tyytyväisiä ja vähäunisia pirteitä vauvoja.

Mutta se että kt-asunnossa ei tartte ymmärtää muiden elämää. Onko näin? Olen asunut noin 10 vuotta elämästäni ja ainoat kirjeet toiselta asukkaalta tuli opiskeluajalta, kun kuuntelin musiikkia liian kovalla. Lasten aikana ei valituksia tullut. Kyllä sitä kiukkua oli esikoisella kun kuopus alkoi liikkua ja tuhota leikkejä. Ja äiti huusi kovimmalla äänellä.

Itsekin toisaalta en valittanut kenenkään satunnaisista juhlista, vaikka meillä lapset yritti nukkua. Oli kyllä kiva talo asua.
 
[QUOTE="huoh";24067722]Ihanko tosi on noin? eli jos ei ole rahaa muuhun kuin kt-asumiseen, ei saa lapset koskaan harrastaa mitään soittamista, lapset eivät saa kiukutella illalla, jne?
[/QUOTE]

Miten ei saa harrastaa soittamista?? Tietysti on sallittua soittaa päivällä, mutta hiljaisuuden jälkeen (yleensä klo 22) ei saa enää pianoa pimputella tai muutenkaan häiritä muita, vaan annetaan muille yörauha!

Vääntelit asiat kyllä niin päin peetä. Onko vain rikkailla oikeus nukkua yönsä rauhassa ja köyhillä (jotka siis joutuvat asumaan kerrostalossa) on mahdollisuus vain huonoihin yöuniin, kun naapurin lasten pitää saada räyhätä milloin haluavat..
 
"vieras"
Mun mielestä taas päinvastoin. Jos valitsee tiiviin asumismuodon, niin silloin valitsee myös sen, että sääntöjä on tiukasti noudatettava ja muut huomioitava. Metelöinti yöllä ei ole sallittua.
Luit varmaan , että ap:n vauva itkeskelee lähinnä öisin. Siis sinäkö lähtisit yöksi autoon varulta, kun vauva heräilee kuitenkin itkemään (terrorisoimaan naapuriparkoja tahallaan) muutaman kerran yössä ?

on ihan oikeasti ihmisiä, jotka eivät siedä minkäänlaista ääntä lapsiperheestä, näitä hermoheikkoja vartenko ihan oikeasti maksat toisten vuokrat ja asut autossa? Kyllä on jalomielistä.

Taaperon iltakiukut meillä tulee usein nukuttamistilanteessa, ei häntä hiljaiseksi saa, sama juttu syödessä. Pitäis syöttää ja nukuttaa muualla kuin kotona? Ihan oikeasti, miten suomalaiset voi olla näin vetäytyneitä ja hiljaisia, että lasten äänet ottaa niin paljon päähän, että niistä kehdataan valittaa ja jotkut reppanat sitten vielä ajattelee, että se lasten luontainen käytös on terroria. Tosi luonnollista varmaan lapsille opettaa, että kokoajan pitää olla hiljaa, eikä saa näyttää tunteitaan , saati että pitää poistua kotoa jos itkettää.

Ei ihme, että tänne kasvaa lisää näitä sulkeutuneita tuppisuita, kun asenne on tällainen vieläkin. kyllä minun mielestä kerrostalossa elävä nimenomaan saa tottua toisten ääniin, talossa on kyllä järjestyssäännöt joita on noudatettava, mutta esimerkiksi tuo on jo ihan sairasta, että joidenkin takia pitäisi lapsetkin opettaa äänettömiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Turjanperä
"vieras"
[QUOTE="vieras";24067809]Luit varmaan , että ap:n vauva itkeskelee lähinnä öisin. Siis sinäkö lähtisit yöksi autoon varulta, kun vauva heräilee kuitenkin itkemään (terrorisoimaan naapuriparkoja tahallaan) muutaman kerran yössä ?

on ihan oikeasti ihmisiä, jotka eivät siedä minkäänlaista ääntä lapsiperheestä, näitä hermoheikkoja vartenko ihan oikeasti maksat toisten vuokrat ja asut autossa? Kyllä on jalomielistä.

Taaperon iltakiukut meillä tulee usein nukuttamistilanteessa, ei häntä hiljaiseksi saa, sama juttu syödessä. Pitäis syöttää ja nukuttaa muualla kuin kotona? Ihan oikeasti, miten suomalaiset voi olla näin vetäytyneitä ja hiljaisia, että lasten äänet ottaa niin paljon päähän, että niistä kehdataan valittaa ja jotkut reppanat sitten vielä ajattelee, että se lasten luontainen käytös on terroria. Tosi luonnollista varmaan lapsille opettaa, että kokoajan pitää olla hiljaa, eikä saa näyttää tunteitaan , saati että pitää poistua kotoa jos itkettää.

Ei ihme, että tänne kasvaa lisää näitä sulkeutuneita tuppisuita, kun asenne on tällainen vieläkin. kyllä minun mielestä kerrostalossa elävä nimenomaan saa tottua toisten ääniin, talossa on kyllä järjestyssäännöt joita on noudatettava, mutta esimerkiksi tuo on jo ihan sairasta, että joidenkin takia pitäisi lapsetkin opettaa äänettömiksi.[/QUOTE]

Ap kertoi ILTAKIUKUTTELUSTA ja vauvan itkusta, joka voi jatkua puolille öin. Lisäksi hän kertoo, että tulee itsekin korottaneeksi ääntään.
Toki ymmärrän , että lapsia on erilaisia, vauvalla voi olla koliikkia, taaperolla uhmaa, mutta jos meteli on jokailtaista, kannattaa myös miettiä ratkaisuja. Vauva lääkäriin, taaperolle selkeät rajat ja iltarutiinit, päikkärit aikaisemmaksi/lyhyemmiksi, äidille hoitoapua ettei tarvitse väsyksissä huutaa lapsille...
 
"vieras"
Jos vanhemmat ei lastansa saa hiljaiseksi niin silloin huostaanotto on ainoa vaihtoehto. Jatkuva lapsen huutaminen on kaikista varmin merkki siitä että perheessä on jotain pahasti vialla. Eikä ole myöskään oikein että seinänaapurit saavat kärsiä sen takia ettei jotkut osaa hoitaa lapsiaan. Häätö tuollaisille heti sen jälkeen kun lapsi on ammattilaisten käsissä.
 

Yhteistyössä