Lapsen isä käyttäytyy sopimattomasti

Minkäs ikäsiä olette kumpikin? Jos kovin nuoria niin voihan se olla että mies on alkanut nyt vasta kunnolla ymmärtämään minkälaisen vastuun se vauva tuo eikä sitä enään sitten juostakkaan kavereiden kanssa ja baareissa yms... Tsemppiä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava äiti;26701446:
Tuo ei todellakaan ole minun kirjoitukseni! :D
Okkei, vaikea uskoa :D

Jos tää ei oo provo, niin en todellakaan voi tajuta et ketkä heti seurustelun alotettua jättää ehkäsyn pois? Ja tuota baari-hommaa en tajunnut.

Siis, oletko varma että olette seurustelleet ettekä vain harrastaneet seksiä? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Alkuperäinen kirjoittaja odottava äiti;26703787:
Ensinäkkään meillä ei ole millään tavalla samanlaiset jutut:D Tämä lapsi on niin tervetullut kuin voi vaan olla.
En tullut tänne kuuntelemaan lapsellisten ihmisten paskanjauhantaa. Halusin vain tietää onko muilla samanlaisia kokemuksia. Niinkuin sanoin tuolla meillä on ollut neljä vuotta juttua joilloin jo sovittiin että haluamme lapsia. Ja kun sovittiin seurustelusta niin tulin raskaaksi.
Olet näköjään katkeroitunut ihminen joka ei itse saa lapsia. Ehkä parempi niin!
Keltä se lapsellinen pska tulee? :D

Huoh, no onneks olkoon vaan, toivottavasti (entinen?) poikaystäväsi tulee järkiin ja pitää edes lapseen yhteyttä, vaikkei sinusta pitäisikään :D
 
Eikös tämä palsta ole tarkoitettu alle 20vuotialle äideille, jossa he voivat kysyä neuvoja ja saavat vertaistukea. Ei siihen että heitä tullaan tänne sättimään ja arvostelemaan. Mitä sitten vaikka olisikin provo? Ehkä aloittaja haluaisi silloin vain avata keskustelun tälläisestä aiheesta. Jos häntä mietityttää mitä jos tälläinen tilanne joskus tulisi itselleen eteen? Ja eikö alle 20vuotiaalla ole vielä oikeus olla lapsellinen ?
 
Pakko olla nyt kyllä Naspulan puolella tässä asiassa, mutta jos tosiaan et ole provo (tai vaikka olisit, aivan sama mulle) niin todella edesvastuutonta jättää neljän vuoden "jutun" jälkeen ehkäisy pois, kun vain satuitte "sopimaan" seurustelusta. Todennäköisesti poikaystävälläsi on kuin onkin paniikki päällä ja häntä mahdollisesti kaduttaa tämä tilanne, eikä osaa hoitaa asiaa kuten pitäisi. Toivottavasti tulee järkiinsä, mutta jos ei, niin valmistaudu nyt jo, että todennäköisesti kasvatat lapsen yksin.
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
Eikös tämä palsta ole tarkoitettu alle 20vuotialle äideille, jossa he voivat kysyä neuvoja ja saavat vertaistukea. Ei siihen että heitä tullaan tänne sättimään ja arvostelemaan. Mitä sitten vaikka olisikin provo? Ehkä aloittaja haluaisi silloin vain avata keskustelun tälläisestä aiheesta. Jos häntä mietityttää mitä jos tälläinen tilanne joskus tulisi itselleen eteen? Ja eikö alle 20vuotiaalla ole vielä oikeus olla lapsellinen ?
oikeus olla lapsellinen? :D nomut ainakin olet kanssani sitä mieltä että aloittaja on lapsellinen... : /
 
oikeus olla lapsellinen? :D nomut ainakin olet kanssani sitä mieltä että aloittaja on lapsellinen... : /
No kyllä olen näiden keskustelujen jälkeen sitä mieltä että ap on lapsellinen ja elää jossain haavemailmassa. Mutta missä se raja menee, ettei enää saisi olla lapsellinen. Kaikki ei kehity samaan tahtiin, toisilla se aikuistuminen vie oman aikansa.
 
No kyllä olen näiden keskustelujen jälkeen sitä mieltä että ap on lapsellinen ja elää jossain haavemailmassa. Mutta missä se raja menee, ettei enää saisi olla lapsellinen. Kaikki ei kehity samaan tahtiin, toisilla se aikuistuminen vie oman aikansa.
Minusta se raja menee viimeistään siinä, että kun odotetaan sitä ensimmäistä omaa lasta. Ja lapsenmielinen ja hassu saa olla vaikka mummu tai vaari, mutta tuommoinen elämällä pelleily ei pitäis olla hyväksyttävää (lue, sitä ei pitäisi puolustella) enään täysikäisyyden jälkeen..
 
Jätä tuollainen mies TÄYSIN OMAAN ARVOONSA !

Äääh miksi tänne tulee porukka huutelemaan, että on provo? Tämä ei ole mikään ''mitäs nyt'' osio ! Provo tai ei täysin mahdollinen tilanne ?
Nyt AP:lle vaan paljon tsemppiä tilanteeseen. Voithan sä YRITTÄÄ jutella miehen kanssa tilanteesta, mutta jos mies ei suostu edes näkemään tms niin jätät hänet omaan arvoonsa ja sanot vain, että turha tulla 18v päästä leikkimään isää lapselle.
 
  • Tykkää
Reactions: odottava äiti
AP sanon vielä sen, että jätä myös täällä kaikki ''provoksi haukkujat'' yms omaan arvoonsa sinä yksin tiedät mikä totuus on eikä sinun tarvitse sitä kenellekkään todistella mitenkään !
Tämä on palsta missä varmasti moni minunkin kirjoituksia pitää provona, olenhan ALLE 20v 1 lapsen äiti ja toisesta JO haaveileva :)
Itse tunnen parikin tyttöä, jotka ovat sinun tilanteessasi. Olen heille aina sanonut, että mies voi kieltää isyytensä, mutta tosi asia ei koskaan muutu siitä, että hänellä on OIKEASTI lapsi. Myöntää tai ei, mutta varmasti joskus vielä mies miettii, että ''minkähän näköinen lapsi on, minkä niminen, onko hän minun luonteinen' yms :)

suuri :hug: sinulle !
 
  • Tykkää
Reactions: odottava äiti
AP sanon vielä sen, että jätä myös täällä kaikki ''provoksi haukkujat'' yms omaan arvoonsa sinä yksin tiedät mikä totuus on eikä sinun tarvitse sitä kenellekkään todistella mitenkään !
Tämä on palsta missä varmasti moni minunkin kirjoituksia pitää provona, olenhan ALLE 20v 1 lapsen äiti ja toisesta JO haaveileva :)
Itse tunnen parikin tyttöä, jotka ovat sinun tilanteessasi. Olen heille aina sanonut, että mies voi kieltää isyytensä, mutta tosi asia ei koskaan muutu siitä, että hänellä on OIKEASTI lapsi. Myöntää tai ei, mutta varmasti joskus vielä mies miettii, että ''minkähän näköinen lapsi on, minkä niminen, onko hän minun luonteinen' yms :)

suuri :hug: sinulle !
Miehenhän voi haastaa isyystestiin, joten isyyttä ei voi "kieltää". Toki jos ei halua olla tekemisissä, niin ei sitten mutta isäksi tunnistetaan kuitenkin ja on elatusvelvollinen..

Ja LeGu, iällä tai muulla ei ole merkitystä, vaan omalla kirjoittamisella ja kuinka todenmukaista se on. Itse aloitin vauvakuumeilun 18vuotiaana, ja lapsikin jo olisi jos olisi vain suotu. Ja "katkera lapseton" kortti on kulutettu jo loppuun, joten sitä on turha tähän heittää; En ole katkera, mutta olen oppinut ymmärtämään milloin nämä jutut saa järjettömät piirteet, esim. "hankitaan lapsi heti seurustelun alettua". Sehän nyt ei vaan ole aikuismaista tai normaalia tai vastuullista tehdä lasta suhteeseen, jolla ei ole pohjaa tai tulevaisuutta (sitä pohjaa suhteelle ei "4 vuoden tuttavuudella" luoda, etenkään kun ollaan n. 15-16 vuotiaita.) AP:n kirjoitukset nyt vaan on aika järjettömiä, paljon hyväksyttyä lapsellisempaa toimintaa ja siksi ihmettelen voiko tämä olla edes totta.

Varsinkaan, kun ihan vähän aikaa sitten on vauvakuumepuolella ollut pajunköyttä syöttävä, vastaavaa ikää (alle 20) oleva, lähes samalla nimimerkillä kirjoittava..

Voi herranjestas! Ei kyllä näytä täälläkään olevan kovin aikuimaista porukkaa, aikuiset ihmiset yrittävät neuvoa jos toinen haluaa tietää toisten kokemuksista tai mitä ovat mieltä. Eikä tulla neuvomaan milloin saa hankkia lapsia, eikö se ole jokaisen oma päätös milloin haluaa hankkia lapsia. Toiset tulevat heti yhdenillan jutun jälkeen raskaaksi. Eihän niitäkään ihmisiä arvostella!
Jaa, olen kanssasi erimieltä. Sinähän itse olit sitämieltä, että toivottavasti en koskaan saakaan lapsia? Vain sen takia, koska epäilen kirjoittamasi todenperäisyyttä sen järjettömyyden vuoksi. Silloinhan sinä olet se, joka yrittää "neuvoa" millon ja kuka saa "hankkia" lapsia. Hyvällä keskustelupalstalla kun on myös kritiikkiä, eikä kaikkea ihmisten kertomaa purematta niellä. Itse halusin tuoda esille asian myös muille, että kyllä tätä provoa ja keksittyjä tarinoita on muuallakin kuin mitäs nyt puolella :D

Itse en ole arvostellut raskauttasi, ikääsi tai muuta, vaan kyseenalaistanut tarinan todenperäisyyttä.

Mutta sen verran LeGulle vielä, että "turha tulla 18 vuoden päästä leikkimään isää" kommentti on melko raju! Eli parikymppinen jätkä joka ei ole just-nyt-ehdottomasti kypsä isäksi (ja huom. välttely voi johtua myös naisesta, ei raskaudesta/lapsesta/isyydestä sinällään) ei voisi olla esim. 5-10 vuoden päästä hyvä isä lapselleen? Onko lapselle oikein, että ei saisi nähdä omaa isäänsä joka joskus ehkä tullut järkiinsä? Ihankuin kostaakseenko se isä-lapsi suhde pitäisi estää, jos isä ja lapsi sellaista joskus haluaisivat?
 
Naspula sä puhut kyllä myös täysin asiaa ! Mä kävin lukemassa siis sen toisen ketjun ja juu nimimerkki yms täsmää, mutta... Noh...

Tuo ''turha tulla leikkii isää'' kommentti siksi, että mun mielestä vaan on todella typerää ensin hylätä ja sitten ryhtyä ''leikkiin''. Juu ymmärrän täysin n.20v poika harvemmin on valmis isäksi lyhyen ajan jälkeen.

Mutta ap teet nyt vain niinku susta parhaalt tuntuu, älä välitä siitä mitä me täällä ollaan mieltä :)

Niin ja naspulalle vielä mä ymmärrän kyl sun pointin tähän iha täysin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
No mä pahoittelen, jos mun kommentointi aiheuttaa kränää :D Mulla vaan tuppaa olemaan vahvat mielipiteet joiden takana seison :D toki, en väitä että aloittaja on sama kuin vauvakuumepuolen (odottavaäiti), mutta tarinan uskottavuus ja nimimerkin yhteneväisyys pisti hälytyskellot soimaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sanyo
ookoo, käsitin vain kun sanoit että on pari vuotta sua vanhempi, että pari on noin kaksi :D Sitä mä ihmettelen kuitenkin, että etkö todella aavistanut mitään? siis että otitko tietoisen riskin että suhde ei välttämättä jatku tai kehity vakavaksi raskaudesta huolimatta?

Ei siinä, mielestäni moni yyhookin on erittäin hyvä vanhempi lapselleen, enkä sinänsä tuomitse yksin lapsen tekemistä.. Kauanko nyt ehditte seurustella, ennen raskautta? Käsitin, että ette asu/ole asunut yhdessä?

Pitäähän sun ymmärtää että sun tilanne kuulostaa tosi oudolta, mutta en kyllä tuomitse miestäkään kertomasi perusteella.. Mekin puhuimme jo parin kk:n päästä seurustelun aloittamisesta mieheni kanssa että haluan lapsia ja hän sanoi myös haluavansa, mutta ei silti ollut (enkä itsekään olisi ollut) heti valmis jättämään ehkäisyä.. Ja oli siis täyttämässä 31 kun aloimme seurustelemaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Minusta se raja menee viimeistään siinä, että kun odotetaan sitä ensimmäistä omaa lasta. Ja lapsenmielinen ja hassu saa olla vaikka mummu tai vaari, mutta tuommoinen elämällä pelleily ei pitäis olla hyväksyttävää (lue, sitä ei pitäisi puolustella) enään täysikäisyyden jälkeen..
Kaikilta vain ei voi odottaa samaa. Toiset kasvaa vasta kun sen ensimmäisen lapsen on saanut syliinsä.
 

Yhteistyössä