lapsen itku...

Mitä tehdä kun ei kestä eikä jaksa oman lapsen itkua ja kitinää, sillä sekunnilla kun minun pienokainen näyttää se merkkejä että nyt tulee parku, minulla menee hermot.. Pelkään itseäni ja stä että kiukus päissäni satutan lasta, kun on niin lopen kyllästynyt ja uupunut hokemaan ettei se ole lapsen vika ja että lapsi ei tee sitä tahallaan vaikka musta tuntuu aina siltä.. Koliikkia vaavilla ei ole... Lapseni on aivan ihana ja hurmaava kun hyvällä päällä ja täydellinen, kuten kaikkien äitien mielestä oma lapsi on,mutta huonoina hetkinä ja aina kun itku alkaa, voisin tehdä mitä vaa että joku ottaisi ipanan ja sillä hetkellä tunnen vihaavani tätä rääkyvää otusta. Koko vuosi 2006 meni päin peetä, olin raskausajan yksin ja syksyllä syntyneen vaavin kanssa asutaan kaksistaan...En tiedä mitä tehdä.. :headwall: \|O
 
Jos tuntuu, että hermot menee, niin laita vauva pinnasänkyyn ja lähde jäähylle toiseen huoneeseen ja rauhoitut. Hanki vaiks korvatulpat, jos huuto tuntuu kamalalta. Suodattaa ainakin osan äänistä.
Tai jos on mahdollista, niin pyydä joku kaveri hetkeks kattoo ja menet kävelylle yksin. Tai edes viemään roskat.
Mulla kanssa välillä meinaa hermot mennä, varsinkin iltaisin, kun ei nukkumaan meinaa saada millään. Mut ajattelen et tää on vain väliaikainen vaihe, pian ne lapset kasvaa ja sit ehkä helpottuu.

:hug: :hug: :hug: Voimia!
 
oivoi
Ei vauva koskaan itse tahallaan !!

Muistakaa se !

Vauvalla on AINA joku hätä, kun vauva itkee, turhaan ei vauvat kiukuttele !

Pientä vauvaa ei saisi jättää pitkäksi aikaa yksin itkemään, itkuun pitäisi aina vastata.
Itse tein aikoinaan sen, että jätin pinnasänkyyn parkumaan ja menin toiseen huoneeseen hetkeksi, rauhottuneena palasin lohduttamaan vauvan.
v auva myös vaistoaa jos on itse hermostunut tai vihainen eikä siksi lopeta itkua, rauhallisen ja rauhoittavan äidin sylissä itkukin loppuu - sitten kun loppuu. Eli jos on vatsakipua, se saattaa kestää..

Vinkkejä koliikkivauvalle on, itse sain vauvan rauhottumaan kun hyppyytin kevyesti vatsallaan omien polvien päällä.. selästä silittely on myös auttanut.
 
Turhankin tuttu tunne...
Koita miettiä päiväsaikaan ( tai muulloin kun lapsi ei itke ), mistä saisit
apua, kun seuraavan kerran tuntuu liian rankalta.
Voisitko esim. hypätä taksiin ja ajaa mummilaan / kaverin luo?
Tai koeta saada joku tuttu esim. kerran viikoksi teille yöksi, niin et olisi aina yksin kun itku alkaa.
Oletko tutustunut naapureihin?
Onko ketään niin "järkevän" oloista, että voisit pyytää hoitamaan vauvaa?

Olen itsekin ollut välillä aivan liian tiukoilla lapsen kanssa, kun en osannut pyytää apua.
Joten ainakin minä olisin vaan tyytyväinen, jos joku uskaltautuisi pyytämään minulta apua, vaikka olisi esim. naapuri.

Melkein joka paikkakunnalla taitaa olla ensikoteja tms.
Niihinhän voi mennä vaikka keskellä yötäkin.
Sitten toki kai päätyy jonkinlaisiin tekemisiin sos.viranomaisten kanssa.
Mutta mikä tahansa on varmasti parempi vaihtoehto, kuin että satuttaa vauvaa.

 

Yksi hyvä keino saattaisi olla, että alat laulaa vauvalle, kun se itkee.
Kanniskelet ja laulat.

Itsellä kanssa pinna tosi kireällä, jos lapset kiukuttelee tai natisevat turhasta. Se johtuu ainaki osittain siitä, että on henkisesti niin rikki ja muutenkin aina uuvuksissa...

Laulaminen rauhoittaa lapsen lisäksi myös itseä huomattavasti.
 
apua
puhu seuraavaks kun menet neuvolaan ongelmasta että hermot meinaa mennä..se on hyvin tavallista meillä äideillä mutta kyllä sitä huutoa nyt on vaan pakko sietää. kai ymmärrät ettei vauva itke kiusatakseen äitiään vaan aina sillä on joku hätä tai tarve.ota vauva syliin ja lohduta..tai jos ei muuta niin jätä sitten yksin huutamaan ja mene toiseen huoneeseen. kyllä maailmaan huutoa mahtuu..ja lapsesi kasvaa ja elämä muuttuu sen myötä.
 

Yhteistyössä