Lapsen jalat jäässä vaunuissa!!!?? Mitä päälle?

  • Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja -ap-:
No uskaltaako ton ikästä sitten laittaa vielä makuupussiin ettei laita remmeillä kiinni ollenkaan? Just lämpösyyden takia?
Minä olen tehnyt äp:n makuupussiin reiät valjaiden kohdalle (sellaisia isoja "napinläpiä" ). Ja on meillä ihan lämpöpussikin, Babyidean Jääkarhun pussi on todella lämmin ja tilava. Samaa pussia on myynnissä mm. Cittarissa.

Ja yksivuotiaalla on vaunuissa ollut päiväunilla joko puuvillasukkien päällä pelkät villasukat tai sitten Kavatin talvikengät.
 
-ap-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jalat oli jäässä vai viileät? Vaunuissa makaavalta kannattaa se lämpö mitata niskasta! Ääreisverenkierto on vielä heikko, muistakaahan se :)

Ja tosiaan ei kannata liian tiukkaan pakata jalkoja, mitä enemmän jää ilmaa väliin, sen parempi. Siis vaikka yhdet villasukat ja päälle väljät töppöset. Tai sit puet vähemmin ja laitat tosiaan sen makuupussin.
Jalat oli KYLMÄT.. (jäisen kylmät!)
 
Meillä
Vanhimman lapsen kanssa oli sama ongelma. Vaikka mitä kokeili oli aina kylmät. Kunnes ostin lampaan nahkakarvatöppöset. Sinne vaan villa sukka jalkaan ja töppönen ja lämpimänä pysyi.
 
siiri
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja -ap-:
No uskaltaako ton ikästä sitten laittaa vielä makuupussiin ettei laita remmeillä kiinni ollenkaan? Just lämpösyyden takia?
Minä olen tehnyt äp:n makuupussiin reiät valjaiden kohdalle (sellaisia isoja "napinläpiä" ). Ja on meillä ihan lämpöpussikin, Babyidean Jääkarhun pussi on todella lämmin ja tilava. Samaa pussia on myynnissä mm. Cittarissa.

Ja yksivuotiaalla on vaunuissa ollut päiväunilla joko puuvillasukkien päällä pelkät villasukat tai sitten Kavatin talvikengät.
Näin minäkin olen tehnyt, eikä mennyt aikaa montaa minuuttia. Toiseen äp:n makuupussiin aion ommella fleecen sisäpuolelle niin lämmittää vielä enemmän. Meillä ei muksu (9kk) ole koskaan niissä remmeissä, koska ei pystyisi nukkumaan 5 pistevöissä. Lapsi kun liikkuu unissaan heräisi saman tien jos olisi vöissä. Eikä ole kertaakaan ollut lähelläkään tippua. Ja varsinkin jos se makuupussissa on niin miten pääsisikään tippumaan.
 
Villahousu
Meidän 1,5-v. nukkuu tälläisillä kamppeilla: Ruskovillan villabody + Joha villasekoitehousut + Ruskovillan villasukat/villatumput/villakypärämyssy + Ruskovillan villahaalari + Carena lämpöpussi + Minimunduksen villapeitto. Ja on aina lämpimänä pysynyt. Villaiset vaatteet (body tai paita, housut, tumput,sukat ja myssy) on parhaat ihoa vasten, sillä ne pitävät lämpiminä ja jos hikoaa, imevät kosteutta, mutta tuntuvat silti hyviltä ja kuivilta.
 
..
mitä muuta oli päällä? nyt kun kerrottiin vaan tästä sukkaosasta jota oli varmasti tarpeeksi jos ei liikaa, taisi olla liian vähän vaatetta kokonaisuudessaan, silloin palelee jaloista ja käsistä vaikka ois rukkasia. villahousut/villapuku päälle, joku tuulenpitävä peite sit kans
 
jill
Jos on liikaa sukkia? Silloinhan varpaat hikoaa ja silloin ne kyllä kylmenee! Meillä ei ole lampaantaljaa, vaan ihan lampaan turkis.Eli ei ole käsitelty semmoseks pörröseks, on lämpösemmän oloinen.
 
nn
Jos on nollakeli tai kylmempää, niin miten olette kokonaisuudessaan pukeneet vauvanne? Mulla on pari kertaa ollut body, sukkahousut, villasukat, lapaset, toppapuku, myssy ja sitten makuupussi+koppa. ja muksu ollut ihan hikinen. Jotenkin tuntuu, että ei millään osaa pukea sopivaa määrää, varsinki kun alkaa olee kylmempäää...
 
vv
meillä ukko nukku lasitetulla kuistilla kun ulkona oli pakkasta -25.. jalkopäässä oli 1,5l limppapullo täynnä kuumaa vettä. ja ihan normi vaatetus muuten tuolle kelille, sukkahousut, villapuku, villasukat, töppöset, se limppapullo, vaunun makuupussi, ja jalkapeitto.

tuo limppapullo on ollu mulla muutenkin käytössä, milloin oli esim -30 ja neuvolaan oli käveltävä. no, nykyisin ei edes ole pakkasta joten..
 
Meillä on ulkona nukkujalla ollut tavallisten sukkien päällä äp:n töppöset tai villasukat,lapsi makuupussissa ja rattaiden jalkapeite vielä siinä päällä ja kertaakaan ei ole ollut kylmät varpaat.
 

Yhteistyössä