Lapsen kanssa samasta vai eri lusikasta?

Laitatteko lapsen suuhun saman lusikan tms mikä on ollut omassa suussanne?

Neuvoloissa ainakin nykyään valistetaan vanhempia, ettei käyttäisi lapsen kanssa samaa lusikkaa, mutta silti sitä näkee.

Itse ainakin ehdottomasti lapselle oma lusikka. Sitä vaan pelkään, että kuinka paljon sukua pitää valistaa, kun alkavat antaa tytöllemme kaikenlaista hyvää, kunhan hänelle nyt vähän vielä ikää tulee lisää.

Varmaan joku pitää minuakin nipona, mutta ainakin välitän lapseni hampaista!
 
Lapsella on meillä aina omat ruokailuvälineet. Kyllä on täälläkin osalle sukua saanut valistusta olla jakamassa aiheesta useamman kerran. Täytyy vielä lisätä, että mulla ei riitä ymmärrystä, että miksi isovanhempien pitää olla joka käänteessä tuputtamassa naposteltavaa -meillä ainakin on ruokailu- ja välipala-ajat, joita noudatetaan...
 
hammaslääkäri olen
ja ilman muuta eri lusikasta. Mummojen ja pappojen ollut vaikeaa ymmärtää. Joo - eihän ne reiät maata kaada, mutta toisaalta on kuitenkin helpompi antaa lapselle henk.koht. ruokailuvälineistä aina kuin vouhottaa siitä asiasta, että olisi muka "ylihysteriaa" tms. Hampaiden reikiintymisen kannalta asialla on merkitystä erityisesti ensimmäiset 3 vuotta alkaen siitä kuin eka hammas suuhun tulee. Me nyt jatketaan kyllä edelleen ihan omilla ruokailuvälineillä iästä riippumatta enkä haukkaa esim. samasta banaanista tai anna itse nuoleskelemaani jätskiä lapselle. Toisin päin kyllä.
 
Vepasto
lapsilla on omat ruokailuvälineet. Anopille ei meinannut millään mennä perille, et samasta lasista ei juoda lapsen kanssa. Monta kertaa piti asiasta sanoa ja silti ei uskonut. \|O
 
Kyllä miullakin on periaatteena, että omilla välineillä ja omista astioista.

Ja totta tosiaan miekin olen huomannu sen, että nuo isovanhemmat ei aina sitä ihan usko ja ymmärrä, mutta onneksi vasta (siis sinä aikana, kun meillä on lusikasta syöty) oli jossain lehdessä (Yhteishyvä?) juttua aiheesta ja meidänkin isovanhemmat sen luki... ;)

Tää ois muuten semmonen aihe, josta vois olla vaikka äitiyspakkauksessa vielä yksi vihkonen ja siinä semmonen isovanhemmille-osio... ;)
 

Yhteistyössä