Lapsen kaveri tappoi meidän lemmikin!

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
Olisko kohta kotona, oudenkäynti kohta.
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
Tänään tytöllä 7v oli kaveri kylässä. Leikkivät tytön huoneessa ja itse olin olohuoneessa nuorempien lasten kanssa. Tytöllä huoneessaan kolme minihiirinaarasta terraariossa, ovat kesyjä ja ihania ja tyttö osaa niitä nätisti käsitellä. Yhtäkkiä huoneesta alkaa kuulua kamala Äiti, äiti huuto itkunsekaisena ja tietysti juoksin paikalle kun pelästyi niin kamalasti että mikä siellä on hätänä. Kun pääsin paikalle (meni ehkä 4s) niin tyttö seisoo terraarion vieressä yksi hiiristä kuolleena käsissään ja tämä toinen tyttö KIKATTAA vähän kauempana. Kysyin sitten että mitä on tapahtunut ja tyttöni kertoi, että tämä kaveri oli ottanut yhden hiiristä terraariosta ja astunut sen päälle! Toinen tyttö vaan kikatti ja sanoi että kokeili vaan saisiko sen tapettua. Ja saihan se.Pakkasin sitten kaikki lapset autoon ja lähdettiin tämän toisen tytön kotiin asiaa selvittämään. Siellä vastassa äiti pikkusiskon kanssa ja yhtään ei ottanut kuuleviin korviinsakaan, selitti vaan että vahinko on ollut ja että ei meidän tyttö.

Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Voiko tästä tehdä rikosilmoituksen? Lastensuojeluilmoituksen (siksi koska tytöllä todellakin viiraa ja pahasti kun tuollaista tekee)? Tyttöni on todella surkeana ja järkyttynyt, ei pysty käsittämään miksi ystävä teki noin. Enkä kyllä ymmärrä minäkään. Mieheni on aivan raivoissaan ja haluaisi huomenna mennä vielä tytön vanhemmille kertomaan mitä mieltä on asiasta. Pidän kyllä tytön huomenna pois koulusta, koska tuskin tänä yönä nukkuu ja toisekseen tämä hiiren tappanut kaveri on samalla luokalla.
Kuulé, aivan varmasti´voit tehdä tollasesesta lapsesta lastensuojeluilmoituksen ja tän sanoo,äiti, jonka laspset huostaanotettu. (Mun lapset perineet isänsä vamman ja se suurin syy lasten omituiseen käytökseen) Lapset pääsivät siskoilleni, eli sama, kun olisivat asuneet mun luona.... >Mutta näillä mennään.....
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Hm
Isä kutsui lasta häiriintyneeksi äpäräksi ja ryyppäs vaikka vauvakin lähellä?! Tosiaan kuulostaa että siinä perheessä ei asiat ole kunnossa vaan tarvitsevat apua ja kiireesti. Hyvä kun teit ls-ilmoituksen, perhe on varmaan sokea omalle tilantelleen.
Hyvä kun tyttö tunnusti isälle että tahallaan tappoi hiiren, vaikka eipä nuo vanhemmat välitä.
Ja poikien tekemänä eläinten tappamiset ei ole yhtään sen luonnollismpia tai hyväksyttävämpiä kuin tyttöjen tekeminäkään.
 
shhf
Alkuperäinen kirjoittaja Olisko kohta kotona:
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
Tänään tytöllä 7v oli kaveri kylässä. Leikkivät tytön huoneessa ja itse olin olohuoneessa nuorempien lasten kanssa. Tytöllä huoneessaan kolme minihiirinaarasta terraariossa, ovat kesyjä ja ihania ja tyttö osaa niitä nätisti käsitellä. Yhtäkkiä huoneesta alkaa kuulua kamala Äiti, äiti huuto itkunsekaisena ja tietysti juoksin paikalle kun pelästyi niin kamalasti että mikä siellä on hätänä. Kun pääsin paikalle (meni ehkä 4s) niin tyttö seisoo terraarion vieressä yksi hiiristä kuolleena käsissään ja tämä toinen tyttö KIKATTAA vähän kauempana. Kysyin sitten että mitä on tapahtunut ja tyttöni kertoi, että tämä kaveri oli ottanut yhden hiiristä terraariosta ja astunut sen päälle! Toinen tyttö vaan kikatti ja sanoi että kokeili vaan saisiko sen tapettua. Ja saihan se.Pakkasin sitten kaikki lapset autoon ja lähdettiin tämän toisen tytön kotiin asiaa selvittämään. Siellä vastassa äiti pikkusiskon kanssa ja yhtään ei ottanut kuuleviin korviinsakaan, selitti vaan että vahinko on ollut ja että ei meidän tyttö.

Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Voiko tästä tehdä rikosilmoituksen? Lastensuojeluilmoituksen (siksi koska tytöllä todellakin viiraa ja pahasti kun tuollaista tekee)? Tyttöni on todella surkeana ja järkyttynyt, ei pysty käsittämään miksi ystävä teki noin. Enkä kyllä ymmärrä minäkään. Mieheni on aivan raivoissaan ja haluaisi huomenna mennä vielä tytön vanhemmille kertomaan mitä mieltä on asiasta. Pidän kyllä tytön huomenna pois koulusta, koska tuskin tänä yönä nukkuu ja toisekseen tämä hiiren tappanut kaveri on samalla luokalla.
Kuulé, aivan varmasti´voit tehdä tollasesesta lapsesta lastensuojeluilmoituksen ja tän sanoo,äiti, jonka laspset huostaanotettu. (Mun lapset perineet isänsä vamman ja se suurin syy lasten omituiseen käytökseen) Lapset pääsivät siskoilleni, eli sama, kun olisivat asuneet mun luona.... >Mutta näillä mennään.....
Aijuu että sunkin lapset otettu pois ihan ilman syytä, eiks ni...
 
Hyvin tehty. Onneksi ap uskalsit toimia. Edelleen tulee mieleen se Tiikerin lapsi -kirja, siinäkin isä suhtautui tyttöönsä noin (ja pahemminkin). Toivottavasti selviätte tästä todella ikävästä tilanteesta lapsenne kanssa, että hän pääsee yli tästä.

Se oli hälyyttävää että tapetaan toisen LEMMIKKI... :hug: sun lapsellesi
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
31-vuotias aikuinen
Alkuperäinen kirjoittaja vakiovieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Mä olisin laittanut naapurin kissan sinne terraarioon :kieh:
voi v*tun idiootti :headwall:
tää on ihan totta vakava asia, sä oksetat mua.
mutta kun se on kivaa

itekin laitan ihmisten postilaatikkoihin räjähteitä tai oksennan sinne

toki olen käynyt vankilassa, mutta eihän se mua estä

rakastan kissoja ja tollaset rotat ovat niiden ruokaa, muista eläimistä en sitten välitäkään

ihan oikein kakaralle, kasvaa vähän isommaksi ja valmistautuu aikuisuuteen
 
Hiiru
Tuo kertoo kyllä lapsella olevasta jonkinlaisesta häiriintymisestä... Vieras tyttö on voinut olla kateellinen toisella lapsella olevista lemmikeistä ja toisen perheen hyvistä ihmissuhteista. Kun itsellä on paha olla, se pitää purkaa johonkin. Vieraan lapsen on pitänyt saada vaikutusmahdollisuus edes johonkin kun ei omassa perheessään saa. Tässä tapauksessa onnistui todella tehokkaasti :( Ls-ilmoitus oli aiheellinen. Vanhemmilla empatianpuutos ilmeisesti kaikkea elävää kohtaan... Selkeä vahinko oli kun omassa perheessäni vieraillut lapsi pyysi saada käteensä gerbiilin ja eläimen liikahtaessa säikähti ja pudotti sen lattialle. Takapään halvauksesta eläin onneksi toipui vuorokauden kuluessa. Eikä tämä lapsi todellakaan nauranut.
 
"Vieras"
Meillä on kyllä ihan liskuilla pyydystetty hiiriä, ja taittu muutenkin niitä murikoida pois hengiltä, joten en osaa oikein suhtautua tilanteeseen riittävällä vakavuudella.
 
"Birgitta"
Ihmettelen palstalaisten toppuuttua ketjun aikaisemmissa viesteissä. Ettei saisi ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin kaikenlaisten verukkeiden perusteella. Ap muka "liioittelee" tai yrittää tehdä diagnoosia tietämättä perheestä mitään. Tuskin tarvitsee olla mikään Einstein, että ymmärtää että lapsella huonot kotiolot ja/tai kehityshäiriö, jos 1) satuttaa toista suoraan tai välillisesti (lemmikki) 2) nauttii toiselle aiheuttamastaan kivusta.

Diagnoosin tekevät lääkärit, mutta LS-ilmoituksen saa tehdä omaa maalaisjärkeä käyttämällä. Emme luultavasti koskaan saa tietää, mikä tytössä on vialla, mutta tekemällä LS-ilmoituksen tyttö saattaa jopa saada apua. Itseäni oikein iljetti lukea neuvoja, joissa kehoitettiin hakemaan korvaus perheeltä ja vähän yhteishengessä "neuvotella" oikeasti yhteistyöhaluttomien vanhempien kanssa. Käytännössä sovitaan, että häirikkötyttö saa ikuisen bannin ap:n kotiin ja ehkä pahan selkäsaunan oppimatta mitään koko episodista.

Miettikää asiaa häirikkötytön näkökulmasta. Jos LS-ilmoitusta ei tehdä, tytön mahdolliset kotiongelmat saavat rauhassa pahentua (mahdollinen fyysinen ja psyykkinen väkivalta/laiminlyönti). Ulkopuolisten arvioidessa tilannetta hiiren tappaneella tytöllä on mahdollista kertoa asioistaan. Mikäli tytöllä sattuisi olemaan jokin kotioloista riippumaton tila esim. assi, niin ehkäpä sossun tädit voivat ohjata vanhempia suhtautumaan tilanteeseen eri tavalla. Niin, en sano, että jokainen virainomaispäätös on oikea, mutta ihan jo hiiren tappaneen tytön kannalta LS-ilmoitus oli pakko tehdä.

Niille jotka täällä ylpeilevät tappaneensa hiiren jos toisenkin. Tervetuloa klubiin. Minäkin olen tuhonnut hiiriä, koska vapaana kulkevina niiden ulosteet ja muut tuhot ovat maalla sen verran haitallisia, että olen päätynyt tähän. Olen jopa metsästänyt pari muuta pientä eläinta ruuaksi. En kuitenkaan ole saanut nautintoa toimistani enkä ole kiduttanut koiraa tai lemmikkieläimiä, en edes kostaakseni naapurin Teppo Tulpulle hänen v-mäiset tekonsa. Jutun juju on siinä, että ihmisellä on joka tapauksessa jotain psyykkisiä ongelmia, mikäli hän haluaa kiduttaa tai tappaa kuoliaaksi mitaan olentoa vain saadakseen iloa toisen kärsimyksestä.

Tuli muuten mieleen, että monet muutenkin piittaamattomat vanhemmat kaivavat omaa kuoppaansa vähättelemällä tai sallimalla eläimiin kohdistuvan julmuuden. Kun lapsi oppii, että pienempiään saa tahallisesti kiusata, niin voi olla vaikea selostaa miksei naapurin vauvaa tai omaa pikkusisarusta saa poltella sytkärillä. Toisaalta yhden asian kasvatus on turhaa, mikäli vanhemmat itse kiusaavat lapsiaan ja antavat pahimman mahdollisen esimerkin. Tämän prototyypin vanhemmat ovat erittäin huonoja ottamaan vastuuta kasvatuksestaan - koska tietenkin se lapsi on vaan niin "vaikea".

Sen verran sanon, että vaikkei oma lapsuuteni ollut kaikista pahin, niin mietin joskus mitä olisi käynyt, jos olisin saanut ongelmaisena lapsena toisen mahdollisuuden toisessa perheessä. Ehkä huonommin, ehkä paremmin. Omasta mielestäni sekaisin olevien pikkulasten toiminta kuitenkin johtaa 90% takaisin vastuunottokyvyttömiin vanhempiin ja ongelmaisiin perheisiin.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood ja Tepadj
jyrsiöidenystävä2
Tänään tytöllä 7v oli kaveri kylässä. Leikkivät tytön huoneessa ja itse olin olohuoneessa nuorempien lasten kanssa. Tytöllä huoneessaan kolme minihiirinaarasta terraariossa, ovat kesyjä ja ihania ja tyttö osaa niitä nätisti käsitellä. Yhtäkkiä huoneesta alkaa kuulua kamala Äiti, äiti huuto itkunsekaisena ja tietysti juoksin paikalle kun pelästyi niin kamalasti että mikä siellä on hätänä. Kun pääsin paikalle (meni ehkä 4s) niin tyttö seisoo terraarion vieressä yksi hiiristä kuolleena käsissään ja tämä toinen tyttö KIKATTAA vähän kauempana. Kysyin sitten että mitä on tapahtunut ja tyttöni kertoi, että tämä kaveri oli ottanut yhden hiiristä terraariosta ja astunut sen päälle! Toinen tyttö vaan kikatti ja sanoi että kokeili vaan saisiko sen tapettua. Ja saihan se.Pakkasin sitten kaikki lapset autoon ja lähdettiin tämän toisen tytön kotiin asiaa selvittämään. Siellä vastassa äiti pikkusiskon kanssa ja yhtään ei ottanut kuuleviin korviinsakaan, selitti vaan että vahinko on ollut ja että ei meidän tyttö.

Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Voiko tästä tehdä rikosilmoituksen? Lastensuojeluilmoituksen (siksi koska tytöllä todellakin viiraa ja pahasti kun tuollaista tekee)? Tyttöni on todella surkeana ja järkyttynyt, ei pysty käsittämään miksi ystävä teki noin. Enkä kyllä ymmärrä minäkään. Mieheni on aivan raivoissaan ja haluaisi huomenna mennä vielä tytön vanhemmille kertomaan mitä mieltä on asiasta. Pidän kyllä tytön huomenna pois koulusta, koska tuskin tänä yönä nukkuu ja toisekseen tämä hiiren tappanut kaveri on samalla luokalla.
Mikä helvattu noit nykyajan kakatoit oikee vaivaa?
 
Tyttö on menetetty tapaus. Parempi pitää oma tyttäresi kaukana tuollaisesta sadistista.
Hyi inhottavaa mitä tyttäresi on joutunut kohtaamaan :(
Millä perusteella?

Lapsi on siinä iässä vielä, jolloin häneen voi vaikuttaa.

Kyllä tuollanen teko on ls- asia kaikin puolin. En lukenut ketjua kuin ap:n aloitusviestin ja viimeisen sivun.

Mitä aiemmin lapsiin voi vaikuttaa, sitä paremmat tulokset saatavilla, mahdollisesti, jos ei ihan toivottamasta tapuaksesta ole kyse.
 
vierailija
Tappajatytön isä on varmaan metsästäjä, huvitappaja :mad::mad::mad:

Sieltä tuo oppi lienee saatu, tappaminen kun on rentoutumiskeino:mad::mad::mad: kaikkein sairaimmille ihmisille.

Tunnettuja eläinten huvitappajia esim Mari Kiviniemi (kepuli) ja Jyrki Käteinen (kok) ja Veikka Gustafsson (vuorikonttaaja)
 
vierailija
Joo vanha viesti, tiiän..mutta MITÄ VITTUA?!!@€& Eikö sillä pikkuämmällä oo MITÄÄN ymmärystä eläimiä kohtaan?! Eikö vittu mene jakeluun että hiiri on hauras eläin ja voi kuolla herkästi?? Vitun huora! Astuispa joku vitun läski sotanorsu sen päälle niin että kuolis..
 

Yhteistyössä