Lapsen kaverin äiti soittelee jatkuvasti ja pyytää

  • Viestiketjun aloittaja "miku"
  • Ensimmäinen viesti
"miku"
mun lasta heille kylään ja jos ei meille sovi, alkaa kauhee tivaaminen miksei käy jne... tää toinen lapsi roikkuu äitissään ja vaatii seuraa tosi paljon, ja äiti pääsisi helpommalla jos mun lapsi olisi paikalla.
Mutta mä en halua viedä lastani sinne, kun se toinen lapsi on tosi vaikee.
Oon tän äidin kaa jutellut asiasta, mutta ei usko.
 
"hmm"
Haluaako lapsesi kuitenkin mennä? Mä kysyisin lapsen mielipidettä, ja kertoisin toiselle äidille rauhassa mitä oikeasti ajattelen. Mitä tarkoitat vaikealla lapsella? Vosiko hänen seurastaan olla jotain haittaa omalle lapselles?
 
"huoh"
Nää on hankalia juttuja. Mun kaverin tyttö mankuu koko ajan meidän vauvaa itselle syliin. Äitinsä vaan hymyilee vieressä. Vaikka sanon että ei nyt, niin hetken päästä sen mankuminen taas alkaa.

Sano sille äitille vaan napakasti että nyt me vietetään aikaa oman perheen kanssa, piste!
 
"miku"
Lapsi haluaa mennä, mutta ois kiva kun lapsi olisi joskus ees kotona. On se toinen lapsi ollut meillä, että voi hiukan tarkkailla touhuja...
Toinen perhe on aika boheemi, eikä katsele lasten perään. Eilenkin olivat t-paita ja alushousut jalassa ulkona, koska kaveri halusi niin. Vanhemmat eivät puuttuneet asiaan mitenkään... Monesti ovat karanneet. Lapseni ei ole muiden kavereiden kaa karkaa.
 
"vieras"
Niin mikä tässä on sitten se oikea ongelma? Pitäisi ilmeisesti olla kysymyksen asettelu niin, että "Mitä voin tehdä itselleni, kun minulla ei ole minkäänlaista jämäkkyyttä, enkä osaa sanoa ei?" Onko sinulla pahoja itsetuntovaikeuksia?
 
Keittiönoita
Sanot vaan napakasti, että teillä on muita suunnitelmia nyt. Aikuisen ihmisen täytyy ymmärtää kertasanomisesta. Sen ymmärrän, että pienet lapset mankuu ja monkuu ja tivaa syytä, miksei käy, mutta aikuisille ei tarvitse sen enempää selitellä.
 
"vieras"
[QUOTE="miku";23157240]Olen sanonut ei monesti, mutta jatkuu vaan. Kun on boheemia porukkaa ei ehkä puhe mene niin hyvin perille...?[/QUOTE]
Olen edelleen sitä mieltä, että olet liian tossukka.
 
Keittiönoita
[QUOTE="miku";23157240]Olen sanonut ei monesti, mutta jatkuu vaan. Kun on boheemia porukkaa ei ehkä puhe mene niin hyvin perille...?[/QUOTE]
Sitten et vaan vastaa puhelimeen, kun tämä äiti soittaa. Soittakoon vaikka sata kertaa.
 
"miku"
[QUOTE="vieras";23157248]Olen edelleen sitä mieltä, että olet liian tossukka.[/QUOTE]

Miksi aikuiselle pitää sanoa noin sata kertaa ennen kuin uskoo? Onko normaalia soitella illan aikana kymmeneen kertaan? Onko vaikee ymmärtää ettei sovi, koska on muita suunnitelmia? Miksi pitää tivata, mitä muita suunnitelmia meillä on?
 
Keittiönoita
[QUOTE="miku";23157256]Miksi aikuiselle pitää sanoa noin sata kertaa ennen kuin uskoo? Onko normaalia soitella illan aikana kymmeneen kertaan? Onko vaikee ymmärtää ettei sovi, koska on muita suunnitelmia? Miksi pitää tivata, mitä muita suunnitelmia meillä on?[/QUOTE]
Sanopa juuri nuo sanat, kun hän seuraavan kerran soittaa :)
 
Keittiönoita
ootko varma että olet sanonut jämäkästi. ei kai kukaan aikuinen nyt noin pönttö ole, että ei ymmärtäisi jos ei aina halua laittaa lastaan pois kotoa?
Mietin just samaa. Toinen saattaa kysyä syytä vaikkapa sen vuoksi, että sitten voisi ehdottaa lapsen tulevan joko ennen tai jälkeen sen, mitä ap:llä on ohjelmassa. Ts jos syy on vaikkapa se, että ovat lähdössä lapsen kanssa ostamaan kenkiä, niin tämä toinen äiti voisi ehdottaa lapsen tulevan sen jälkeen. Tai - riippuen syystä - ehdottaa, että lapsi tulisi siksi aikaa kun ap:llä on jotain muuta menoa. Ja tietysti jos tänään on jokin syy, tämä äiti soittaa huomenna uudestaan, josko nyt kävisi.
 
dfdf
[QUOTE="miku";23157056]En aina vastaakaan, mutta tiedätkö kun se voi illan aikana soittaa vaikka kymmenen kertaa[/QUOTE]

Ei kuulosta ihan terveeltä tapaukselta. Pysyisin kaukana koko perheestä.
 

Yhteistyössä