lapsen magneettitutkimus

Moi! Meidän poika (3.5v ) joutuu parin viikon päästä magneettitutkimukseen. Tutkimus suoritetaan tietenkin näin pienellä nukutuksessa ja sitä ennen joutuu olemaan 6 tuntia syömättä. Aika on iltapäivällä niin, että aamulla ennen kahdeksaa voi syödä nestemäisen aamupalan mutta sen jälkeen ei mitään. Kyse ei ole toivottavasti mistään vaarallisesta (syntymästä asti ollut juttu) mutta tietenkin äitiä huolestuttaa. Mutta myös se, kuinka kertoa lapselle koko jutusta ettei liikaa huolestu ja jännitä etukäteen. Pakkohan on kuitenkin jotain sanoa. Onko teillä kokemusta / ideoita? Kiitos jo etukäteen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 20:46 tuplamamma kirjoitti:
Moi! Meidän poika (3.5v ) joutuu parin viikon päästä magneettitutkimukseen. Tutkimus suoritetaan tietenkin näin pienellä nukutuksessa ja sitä ennen joutuu olemaan 6 tuntia syömättä. Aika on iltapäivällä niin, että aamulla ennen kahdeksaa voi syödä nestemäisen aamupalan mutta sen jälkeen ei mitään. Kyse ei ole toivottavasti mistään vaarallisesta (syntymästä asti ollut juttu) mutta tietenkin äitiä huolestuttaa. Mutta myös se, kuinka kertoa lapselle koko jutusta ettei liikaa huolestu ja jännitä etukäteen. Pakkohan on kuitenkin jotain sanoa. Onko teillä kokemusta / ideoita? Kiitos jo etukäteen!
Tyttöni joutuu myös magneettikuvaukseen lokakuun lopussa. Tytöltäni kuvataan pää ja tietenkin nukutetaan, kun on kyse 4v lapsesta. Meidän pitää olla sairaalassa jo 8 ja kuvaus on 10. Olen kertonut jo vähän kuvauksesta ja kerron 2 päivää ennen kuvausta uudelleen. Eli näin: Mennään sairaalaan siellä on vieraita tätejä, jotka laittavat (ehkä) rasvaa käsiin ensin ja sit pistää neulalla käteen ja se saattaa sattua. Sitten sinä nukut ja sillä aikaa tädit kuvaavat pääsi. Kun heräät niin tulen luoksesi. Vähän aikaa toivut sairaalassa ja yöksi pääsemme kotiin. Näin minä yleensä kerron asioista lapsellemme. Jos en kerro näin tarkasti tulee kauhea huuto. Lapsemme on erityislapsi ja pieni poikkeus päivään ilman valmisteluja saa lapsemme hyppimään seinille kirjaimellisesti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 20:46 tuplamamma kirjoitti:
Moi! Meidän poika (3.5v ) joutuu parin viikon päästä magneettitutkimukseen. Tutkimus suoritetaan tietenkin näin pienellä nukutuksessa ja sitä ennen joutuu olemaan 6 tuntia syömättä. Aika on iltapäivällä niin, että aamulla ennen kahdeksaa voi syödä nestemäisen aamupalan mutta sen jälkeen ei mitään. Kyse ei ole toivottavasti mistään vaarallisesta (syntymästä asti ollut juttu) mutta tietenkin äitiä huolestuttaa. Mutta myös se, kuinka kertoa lapselle koko jutusta ettei liikaa huolestu ja jännitä etukäteen. Pakkohan on kuitenkin jotain sanoa. Onko teillä kokemusta / ideoita? Kiitos jo etukäteen!

Hei!
Meillä tehty magneettikuvaus,mutta huomattavasti poika silloin oli nuorempi vain 2vko:n vanha ja syöttämällä nukutettiin eli maitoa annettiin juuri ennen kuvausta joten ei ihan läheltä liippaa.Nyt meillä poika 10kk ja odotetaan taas aikaa renografiaan ja täytyy varmaan pyytää rauhoittavaa tai jopa nukutusta kun vierastaa.Meillä ei oikein auta mitkään selittelyt ettei kanyylin laitto satu ja on kohta ohi.
Teillä lapsi jo senverran vanhempi että kannattaa selittää että kyseessä on kuvaus vain ja se ei satu ja pitää vain nukkua sen ajan kun ei saa liikkua yhtään.Jos liikkuu niin kuvaosioita pitää ottaa uudestaan.Sanon tämän kokemuksesta..meillä kuvaus kesti 1,5 tuntia ja piti kestää 30-45min..Mutta onneksi on laitteet kehittyneet ja tulos nähdään heti.
Ja vaikka teillä on nukutus niin kannattaa pyytää esilääkitystä lapsellenne niin se auttaa jos kovin jännittää.Ja itse olen saanut pitää lastani sylissä kun kanyyli on laitettu(meillä jo useamman kerran,viimeksi puolivuotiaana)ja olen ollut myös nukutuksessa mukana siis vain siihen asti kun lapsi nukahtaa.Tämä on ehkä sairaala kohtaista.
En tiedä oliko tästä mitään apua mutta toivon niin ja onnea teille
:hug:
 

Yhteistyössä