Lapsen masturbointi

  • Viestiketjun aloittaja Vinkkejä vailla
  • Ensimmäinen viesti
Vinkkejä vailla
Onko muilla kokemusta oman leikki-ikäisen itsetyydytyksestä?
Omani 4v. on jo noin vuoden verran harrastanut itsensä tyydyttämistä. Aluksi sitä tapahtui vain nukkumaan meno tilanteissa, mutta viime aikoina tarve touhuiluun on saattanut tulla esim. kylässä, hoidossa, kesken lastenohjelmien katselun jne. Kysyessäni lapselta, mitä hän tekee ja miksi on vastaus yleensä: hieron itseäni, koska se tuntuu kivalta. Kuinka sanoa, ettei se ole soveliasta, vahingoittamatta kuitenkaan lapsen seksuaalista kehitystä? Pitäisikö tuo touhuilu rajoittaa vain tiettyihin hetkiin, vaiko kieltää kokonaan? Miten olette toimineet vastaavassa tilanteessa?
 
mami33


Olen kuullut että lapsi joka jännittää eri tilanteita saattaa masturboida itseään.. Esim kaverini tyttö masturboi itseään kun aloitti uudessa päiväkodissa kesken lukukauden.
 
Nolo
Olen itse masturboinut lapsena. Vanhempani yrittivät saada sitä kieltämällä ja tuomalla lunta housuihin. Lapsuuden kokemukset tulivat mieleen, kun alottelin seksi elämääni nuorena. Minun oli vaikea antautua nauttimaan, koska se tuntui kielletyltä. Kyselepä neuvoa neuvolasta, että osaatte rajoittaa lapsen tuohua, niin ettei seksuaalinen kehitys vaarannu.
 
Kerro lapselle että hän voi tehdä sitä mutta vain kotona. Rajoita jonkin ajan päästä omaan huoneeseen. Rajoita myös että tyydytys tapahtuisi yksin ollessa ettei sosiaaliset suhteet ala kärsimään. Kieltäminen ja rankaiseminen on myös minun mielestäni kehitykselle pahasta.
 
Tämä on normaali vaihe lapsen kehityksessä, joka menee ohi itsestään. Tässä vaiheessa lapsen ´seksuaalisuus´ herää, mutta vaipuu sitten taka-alalle sinne esimurrosikään asti.

Jos haluat välttää itsellesi noloja tilanteita (sanon itsellesi, koska lapsi ei vielä tässä vaiheessa tunne syyllisyyttä seksuaalisuudestaan), niin selitä lapselle, että on mitä hän tekee on ok, etkä ole hänelle vihainen, mutta että tämä on sellainen leikki, jota leikitään vain esim. omassa sängyssä ja omissa oloissa. Vertaa asiaa esim siihen, että niinkuin pyörällä ajetaan vain ulkona, ruoka syödään pöydänääressä eikä vessassa, niin asiasta tulee helpommin lapselle ymmärrettävä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2004 klo 12:55 hope kirjoitti:
Tämä on normaali vaihe lapsen kehityksessä, joka menee ohi itsestään. Tässä vaiheessa lapsen ´seksuaalisuus´ herää, mutta vaipuu sitten taka-alalle sinne esimurrosikään asti.

Jos haluat välttää itsellesi noloja tilanteita (sanon itsellesi, koska lapsi ei vielä tässä vaiheessa tunne syyllisyyttä seksuaalisuudestaan), niin selitä lapselle, että on mitä hän tekee on ok, etkä ole hänelle vihainen, mutta että tämä on sellainen leikki, jota leikitään vain esim. omassa sängyssä ja omissa oloissa. Vertaa asiaa esim siihen, että niinkuin pyörällä ajetaan vain ulkona, ruoka syödään pöydänääressä eikä vessassa, niin asiasta tulee helpommin lapselle ymmärrettävä.
Minun mielestä tämä kyseinen "vaihe" jatkuu suunnilleen koko elämän.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2004 klo 02:42 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2004 klo 12:55 hope kirjoitti:
Tämä on normaali vaihe lapsen kehityksessä, joka menee ohi itsestään. Tässä vaiheessa lapsen ´seksuaalisuus´ herää, mutta vaipuu sitten taka-alalle sinne esimurrosikään asti.

Jos haluat välttää itsellesi noloja tilanteita (sanon itsellesi, koska lapsi ei vielä tässä vaiheessa tunne syyllisyyttä seksuaalisuudestaan), niin selitä lapselle, että on mitä hän tekee on ok, etkä ole hänelle vihainen, mutta että tämä on sellainen leikki, jota leikitään vain esim. omassa sängyssä ja omissa oloissa. Vertaa asiaa esim siihen, että niinkuin pyörällä ajetaan vain ulkona, ruoka syödään pöydänääressä eikä vessassa, niin asiasta tulee helpommin lapselle ymmärrettävä.
Minun mielestä tämä kyseinen "vaihe" jatkuu suunnilleen koko elämän.
Siis tarkoitin että masturbointi jatkuu.
 
ÄitiMamma
Lasten masturbointi on aivan normaalia,mutta siihen ei liity seksuaalisen mielihyvän hakemista kuten aikuisilla. Usein lapsi jännittää jotakin tilannetta ja on huomannut ,että itseään hiplaamalla jännitys laukeaa.
Mikä neuvoksi ? illallakin menet silittämään lasta vaikka hiuksista ennen nukkumaan menoa ja olet turvallisena aikuisena lähellä. Voi selittää asiallisesti, että sormet haisevat pahalle ja niistä voi tulla pöpöjä suuhun...pimppiä alkaa kirveleen,kun sitä kovin hankaa. Asiasta ei kannata tehdä suurta numeroa, pyytää vaan lasta ottamaan kädet pois pimpistä tai pippelistä rauhallisesti..
En tiedä onko näistä neuvoista sinulle paljon apua,mutta ensimmäistä kertaa kun näin lapsen masturboivan ahdistuin itsekin...mutta onneksi keskustelin asiasta ystäväni kanssa,jolla on kokemusta asiasta asialinjalla...Se auttoi. Tietenkin voit soittaa neuvolaan ja kysyä neuvoa asiaan. :attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2004 klo 15:15 ÄitiMamma kirjoitti:
Lasten masturbointi on aivan normaalia,mutta siihen ei liity seksuaalisen mielihyvän hakemista kuten aikuisilla. Usein lapsi jännittää jotakin tilannetta ja on huomannut ,että itseään hiplaamalla jännitys laukeaa.
Mikä neuvoksi ? illallakin menet silittämään lasta vaikka hiuksista ennen nukkumaan menoa ja olet turvallisena aikuisena lähellä. Voi selittää asiallisesti, että sormet haisevat pahalle ja niistä voi tulla pöpöjä suuhun...pimppiä alkaa kirveleen,kun sitä kovin hankaa. Asiasta ei kannata tehdä suurta numeroa, pyytää vaan lasta ottamaan kädet pois pimpistä tai pippelistä rauhallisesti..
En tiedä onko näistä neuvoista sinulle paljon apua,mutta ensimmäistä kertaa kun näin lapsen masturboivan ahdistuin itsekin...mutta onneksi keskustelin asiasta ystäväni kanssa,jolla on kokemusta asiasta asialinjalla...Se auttoi. Tietenkin voit soittaa neuvolaan ja kysyä neuvoa asiaan. :attn:
\|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2004 klo 21:48 vieras kirjoitti:
Minä ainakin olen kieltänyt ja sanonut tyttärelleni, että hienot naiset ei kaivele pimpsaa ja myöskin päiväkodissa tädit kieltävät kaivelemasta.
'

:headwall: :headwall: \|O \|O \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2004 klo 00:05 Vinkkejä vailla kirjoitti:
Onko muilla kokemusta oman leikki-ikäisen itsetyydytyksestä?
Omani 4v. on jo noin vuoden verran harrastanut itsensä tyydyttämistä. Aluksi sitä tapahtui vain nukkumaan meno tilanteissa, mutta viime aikoina tarve touhuiluun on saattanut tulla esim. kylässä, hoidossa, kesken lastenohjelmien katselun jne. Kysyessäni lapselta, mitä hän tekee ja miksi on vastaus yleensä: hieron itseäni, koska se tuntuu kivalta. Kuinka sanoa, ettei se ole soveliasta, vahingoittamatta kuitenkaan lapsen seksuaalista kehitystä? Pitäisikö tuo touhuilu rajoittaa vain tiettyihin hetkiin, vaiko kieltää kokonaan? Miten olette toimineet vastaavassa tilanteessa?
Sanoisin, ettei ole normaalia lapsen käytöstä, jos joka paikassa "hinkkaa itseään". Lopettaisin sen kyllä heti alkuunsa niin, että se varmasti loppuu. Ja miten se voisi vahingoittaa lapsen kehitystä, kielletäänhän jo pientä vauvaakin koskemasta erinäisiin tavaroihin, ei saa koskea videoihin, ei saa repiä kukkia, ei kaivaa kukkamultaa, ei sitä ja tätä. Vahingoittaakohan nämäkin kiellot kehitystä? Haluatko, että tuo hinkkaaminen jatkuu kouluiässäkin?
Varmasti jatkuu, kun näköjään annat sen jatkua.
 
Äiti vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2004 klo 00:05 Vinkkejä vailla kirjoitti:
Onko muilla kokemusta oman leikki-ikäisen itsetyydytyksestä?
Omani 4v. on jo noin vuoden verran harrastanut itsensä tyydyttämistä. Aluksi sitä tapahtui vain nukkumaan meno tilanteissa, mutta viime aikoina tarve touhuiluun on saattanut tulla esim. kylässä, hoidossa, kesken lastenohjelmien katselun jne. Kysyessäni lapselta, mitä hän tekee ja miksi on vastaus yleensä: hieron itseäni, koska se tuntuu kivalta. Kuinka sanoa, ettei se ole soveliasta, vahingoittamatta kuitenkaan lapsen seksuaalista kehitystä? Pitäisikö tuo touhuilu rajoittaa vain tiettyihin hetkiin, vaiko kieltää kokonaan? Miten olette toimineet vastaavassa tilanteessa?
Yleensä ihan normaalia. "Itsetydytystä" ei saa kieltää vaan lapselle pitää kertoa, että kyseistä asiaa tehdään yksin ja neuvoa missä paikoissa. Myös meidän tyttö 8v tyttö harrasti pienempänä monesti "itsetyydytystä" mutta se jäi pikkuhiljaa kouluiän lähestyessä pois.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2004 klo 21:48 vieras kirjoitti:
Minä ainakin olen kieltänyt ja sanonut tyttärelleni, että hienot naiset ei kaivele pimpsaa ja myöskin päiväkodissa tädit kieltävät kaivelemasta.
Siis häh :eek: :eek: Kuvitteletteko sinä ja päiväkodin tädit tosiaan että ns. hienot naiset ei harrasta itsetyydytystä?!?!? :LOL: :LOL: :LOL:

Tuommosille ahdasmielisille päiväkodin tädeille, jotka kieltää luonnollisen asian suosittelisin alan vaihtoa. :headwall: :headwall: \|O \|O Omaa lastani en kyseiseen päiväkotiin veisi.
 
Äiti vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2004 klo 20:24 Äiti vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2004 klo 00:05 Vinkkejä vailla kirjoitti:
Onko muilla kokemusta oman leikki-ikäisen itsetyydytyksestä?
Omani 4v. on jo noin vuoden verran harrastanut itsensä tyydyttämistä. Aluksi sitä tapahtui vain nukkumaan meno tilanteissa, mutta viime aikoina tarve touhuiluun on saattanut tulla esim. kylässä, hoidossa, kesken lastenohjelmien katselun jne. Kysyessäni lapselta, mitä hän tekee ja miksi on vastaus yleensä: hieron itseäni, koska se tuntuu kivalta. Kuinka sanoa, ettei se ole soveliasta, vahingoittamatta kuitenkaan lapsen seksuaalista kehitystä? Pitäisikö tuo touhuilu rajoittaa vain tiettyihin hetkiin, vaiko kieltää kokonaan? Miten olette toimineet vastaavassa tilanteessa?
Yleensä ihan normaalia. "Itsetydytystä" ei saa kieltää vaan lapselle pitää kertoa, että kyseistä asiaa tehdään yksin ja neuvoa missä paikoissa. Myös meidän tyttö 8v tyttö harrasti pienempänä monesti "itsetyydytystä" mutta se jäi pikkuhiljaa kouluiän lähestyessä pois.
Pitää vielä lisätä, että ei tyttö varmasti kokonaan ole "itsetyydytystä" lopettanu, mutta vähentänyt ja tekee sitä yksin.
 
Näille kirjoittajille, jotka tuomitsevat lapsen masturboinnin ja joiden kommentit ovat tyyliä:hieno nainen ei pimppaan koske, tottakai masturboi jos sille laiteta loppua (luen tämän tarkoittavan, että on vanhempien vika, että lapsi koskettelee itseään)...Haluaisin kysyä, että jos teidän ajatusmaailmassanne kyseinen käytös on niin epänormaalia, niin mistä ne lapset sen sitten oppivat? Tuskin äiti on heitä asiaan opettanut? Kyllä se on se luonto joka tikanpojan puuhun ajaa ja nämä asiat heräävät aivan luonnostaan ja niiden takia lapsen rangaiseminen vain riskeeraa myöhemmän elämän seksihäiriöt.

Lapselle kannattaa selittää, että tietty käytös ei ole sopivaa tiettyihin tilanteisiin, mutta tuollainen pimpan räpläämisen kauhistelu ei kyllä asiaa auta.
 
mulla on 4-vuotias poika ja 2-vuotias tyttö. Tällä hetkellä molemmilla on sellainen vaihe että he haluavat olla alasti, eli monta kerta päivässä joutuu laittamaan vaatteita päälle, ja silti he ottavat ne vähitellen pois, tätä on kestänyt n. puol vuotta tytöllä ja pojalla jo n. vuoden. ja sitten tämä "alapää" asia, eli pojalla on ollut erektioita sekä tahattomia esim. unessa ja sitten hän on myös aiheuttanut niitä itse leikkimällä pippelinsä kanssa, muttei masturboinut ja tämä tytär sitten olisi koko aja laittamassa jotain esim pieniä vessapaperiklönttejä, kerran jopa kynän "pimppiinssä", mikä on mielestäni vähän vaarallisempi juttu. olen rauhallisesti sanonut että ei saa laittaa, mutta ei oo mennyt perille. oisko neuvoja
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2004 klo 21:48 vieras kirjoitti:
Minä ainakin olen kieltänyt ja sanonut tyttärelleni, että hienot naiset ei kaivele pimpsaa ja myöskin päiväkodissa tädit kieltävät kaivelemasta.

:headwall: :headwall: \|O \|O \|O \|O
 
ÄitiMamma
Hei huhuu ! Jos sinulla on joku parempi ehdotus kuin \|O lasten masturboinnin lopettamiseen ja rauhoittamiseen,kuin minun mielestäsi \|O vinkkini. Niin kerro toki..ole ystävällinen..Otan vihjeen ilolla vastaan.
Omat vinkkini olen saanut ystävältäni,jolla on vuosien kokemus erilaista vaikeistakin lapsiryhmistä.Omaa neuvoani en pidä toista neuvoa parempana. halusin vain antaa asiaan lasten masturboinnista oman asiantuntijalta saamani ohjeen.
Ja kukin meistä suhtautuu eri asioihin omasta persoonastaan käsin ja ikä mukaan lukien...elämänkokemus, elämän historia.
Jos joku asian kanssa pähkäilevä sai jostakin näistä vihjeistä apua niin olisi mukava,jos vaivautuisi kirjoittamaan varsinkin ap =)
 
Vierailija äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2004 klo 15:59 ÄitiMamma kirjoitti:
Hei huhuu ! Jos sinulla on joku parempi ehdotus kuin \|O lasten masturboinnin lopettamiseen ja rauhoittamiseen,kuin minun mielestäsi \|O vinkkini. Niin kerro toki..ole ystävällinen..Otan vihjeen ilolla vastaan.
Omat vinkkini olen saanut ystävältäni,jolla on vuosien kokemus erilaista vaikeistakin lapsiryhmistä.Omaa neuvoani en pidä toista neuvoa parempana. halusin vain antaa asiaan lasten masturboinnista oman asiantuntijalta saamani ohjeen.
Ja kukin meistä suhtautuu eri asioihin omasta persoonastaan käsin ja ikä mukaan lukien...elämänkokemus, elämän historia.
Jos joku asian kanssa pähkäilevä sai jostakin näistä vihjeistä apua niin olisi mukava,jos vaivautuisi kirjoittamaan varsinkin ap =)
Viestisi ei ole minulle tarkoitettu, mutta vastaan kuitenkin. Ystäväsi ei kyllä vaikuta yhtään asiantuntijalta, tai ehkä sillä on jotain seksiin liittyviä estoja kun tekee normaalista asiasta epänormaalin. Tai sitten on yksinkertaisesti väärällä alalla. Minä en ainakaan hyväksyisi omalle lapselleni tuommoista hoitajaa.

Tässä ketjussa hyviä vastauksia oli nimimerkeilllä: odette, hope, Äiti vaan ja iltatähti
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2004 klo 22:06 Iltatähti kirjoitti:
Näille kirjoittajille, jotka tuomitsevat lapsen masturboinnin ja joiden kommentit ovat tyyliä:hieno nainen ei pimppaan koske, tottakai masturboi jos sille laiteta loppua (luen tämän tarkoittavan, että on vanhempien vika, että lapsi koskettelee itseään)...Haluaisin kysyä, että jos teidän ajatusmaailmassanne kyseinen käytös on niin epänormaalia, niin mistä ne lapset sen sitten oppivat? Tuskin äiti on heitä asiaan opettanut? Kyllä se on se luonto joka tikanpojan puuhun ajaa ja nämä asiat heräävät aivan luonnostaan ja niiden takia lapsen rangaiseminen vain riskeeraa myöhemmän elämän seksihäiriöt.

Lapselle kannattaa selittää, että tietty käytös ei ole sopivaa tiettyihin tilanteisiin, mutta tuollainen pimpan räpläämisen kauhistelu ei kyllä asiaa auta.
Ymmärsit kai tahallaan väärin. En ole missään vaiheessa syyttänyt
sitä vanhempien viaksi, mutta vanhempien tehtävä on kasvattajana ohjata lapsi oikeaan suuntaan. Täytyyhän jokaisen vanhemman ymmärtää, ettei ole normaalia, että pieni lapsi "runkkaa itsensä orgasmiin"(näin karskimmin sanottuna, että tyhmemmätkin asian ymmärtävät) ja vielä tekee sen tilanteessa kuin tilanteessa. Ja mitä tulee tuohon asioiden luonnostaan heräämiseen, niin sanoisin, että tähän maailmaan mahtuu niin normaaleja kuin epänormaaleja ihmisiä. Kaikilla meillä on se alku lähes samanlainen, mutta lopusta huolehtiikin sitten omat vanhemmat, ketkä mitenkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2004 klo 16:31 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2004 klo 22:06 Iltatähti kirjoitti:
Näille kirjoittajille, jotka tuomitsevat lapsen masturboinnin ja joiden kommentit ovat tyyliä:hieno nainen ei pimppaan koske, tottakai masturboi jos sille laiteta loppua (luen tämän tarkoittavan, että on vanhempien vika, että lapsi koskettelee itseään)...Haluaisin kysyä, että jos teidän ajatusmaailmassanne kyseinen käytös on niin epänormaalia, niin mistä ne lapset sen sitten oppivat? Tuskin äiti on heitä asiaan opettanut? Kyllä se on se luonto joka tikanpojan puuhun ajaa ja nämä asiat heräävät aivan luonnostaan ja niiden takia lapsen rangaiseminen vain riskeeraa myöhemmän elämän seksihäiriöt.

Lapselle kannattaa selittää, että tietty käytös ei ole sopivaa tiettyihin tilanteisiin, mutta tuollainen pimpan räpläämisen kauhistelu ei kyllä asiaa auta.
Ymmärsit kai tahallaan väärin. En ole missään vaiheessa syyttänyt
sitä vanhempien viaksi, mutta vanhempien tehtävä on kasvattajana ohjata lapsi oikeaan suuntaan. Täytyyhän jokaisen vanhemman ymmärtää, ettei ole normaalia, että pieni lapsi "runkkaa itsensä orgasmiin"(näin karskimmin sanottuna, että tyhmemmätkin asian ymmärtävät) ja vielä tekee sen tilanteessa kuin tilanteessa. Ja mitä tulee tuohon asioiden luonnostaan heräämiseen, niin sanoisin, että tähän maailmaan mahtuu niin normaaleja kuin epänormaaleja ihmisiä. Kaikilla meillä on se alku lähes samanlainen, mutta lopusta huolehtiikin sitten omat vanhemmat, ketkä mitenkin.
Tyhmänä kysymys. Voiko lapsetkin saada orgasmeja?
 
Ihmettelen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2004 klo 16:56 vieras kirjoitti:
Niinhän tuolla aikaisemmin joku kirjoitti, että itseä hiplaamalla jännitys laukeaa. sitähän se orgasmikin on.
Mitä pahaa siinä on jos lapsi saa orgasmin ja jännitys laukeaa?
 

Yhteistyössä