Lapsen päivähoito

Voiko kunnallisesta niin vain vaihtaa yksityiselle päivähoitoon? Tarkoitan ilman suurta rahanmenoa. Kolmevuotias vaihtoi juuri kunnallisessa päiväkodissa isojen ryhmään, eikä me vanhemmat olla vielä kotiuduttu sinne. Lähemmäs kotia on auennut kodinomainen päivähoito ja mieli tekis tutustua paikkaan. Kokemuksia kellään? Nyt päivähoitomaksua menee 230€ kuussa, paljonkohan kalliinpaa on ilman tukea yksityisellä puolella? Miehellä aika hyvät tulot, voi olla ettei tuet tunnu missään.

Pörrö
 
Jos kuntalisä käytössä
Meidän kaupungissa - maksan maksimimaksua päivähoidosta - hinta on yksityisellä 265 e per kk.
Yhdestä lapsesta, siis.
Olen tyytväinen.
Täällä käytössä kaupunki/kuntalisä yksitysienhoidon tuessa.
Tuo ta enempää ei siis joudu maksmaan , jos tulot antaa aihetta pienempään maksuun , hoitotukea saa samalla tapaa kuin kunnalliseenkin.
 
---
Yksityisen kokopäivähoidon kuukausimaksut pyörii siinä 560-670e kieppeillä ja siihen saa yksityisen hoidon tuen yli kolmevuotiaasta ja alle 3 vuotiaasta kotihoidontuen. Yksityisen hoidon tuki on jotain vajaat parisataa+ mahdollinen hoitoraha jota maksetaan tulojen mukaan. Kyllähän se teille kalliimmaksi tulisi, mutta saattepa itse myös päättää missä ja miten lastanne hoidetaan.
 
Jos kuntalisä käytössä
Tukien jälkeen hinanksi siis tule vanhemmille tuo 265 - hintaero on ainakin meilläpäin kunnalisen maksimimaksuun 15e . Kunnalisella maksaisin hoidosta 250e /kk
Palveluseteli (tuen hakeminen muuttui juuri ) oli muistaakseni 465 e - jonka päiväkoti saa siis muualta.
Sitä en muista tai tiedä onko tuossa jo kulukorvaukset eli ateriat...
 
Kiitos paljon vastauksista. Me kans ollaan sitä mieltä, että pari kymppiä sinne tai tänne, kunhan kaikki on tyytyväisiä. Viikonlopun taidan keskustella miehen kanssa ja maanantaina toivottavasti otan yhteyttä uuteen hoitoon... Toisaalta mie olen kuulu hätiköidyistä päätöksistä, mutta onneksi mies osaa jarruttaa ja pitää minut maan tasalla.
 

Yhteistyössä