Lapsen poskissa paleltumat :( Millä suojata posket ulkona?

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Voi helkutin helkutti. Mitään tuo ei koskaan valita ja on oikea kuumakalle -> just vasta laitettiin ekoja kertoja edes talvivaatteet. MUTTA nyt sit kun ulkoiltiin tänään (lapsi ei tosiaan palellut!) niin yhtäkkiä katoin, että posket ihan tulipunaiset ja niiden sisällä vaaleammat läikät (paleltumia?). Tultiin sisälle ja vähän ajan päästä väri palautui normaaliksi eli ei mitään vakavaa kuitenkaan.


Vaan mitäs vastaisuudessa? Enhän minä millään pysty tuon koko naamaa ulos peittämään? Rasvojahan ei nykypäivänä suositella...
 
"Vieras"
Rasvat vaan lisää paleltuman riskiä. Laita sille kunnolla ylävartalolöe vaatetta päälle ettei varmast oo kylmä. Ja villakypärä. Viimalla vielä kaulahuivi naaman eteen.
 
Srp
Mä ihmettelin kauan karvareunushuppumuotia, kunnes ostin itse takin, josta sitä reuhkaa ei saanutkaan hupusta irti. Kyllä on hyvä keksintö! Jostain syystä suojaa kasvoja tosi hyvin, vie tavallaan viimalta terän, kun liehuu tuossa ympärillä :)
 
"Vieras"
[QUOTE="JJJ";27628044]Rasvat lisäävät paleltumariskiä JOS ovat vesipohjaisia, mitä esim Vitalis ei taida olla. Haet siis vaikka apteekista sopivaa, siellä osaavat kyllä neuvoa[/QUOTE]

Paleltumavammojen ehkäisyksi ei pidä käyttää pakkasvoiteita, jotka saattavat lisätä paleltumariskiä. Kylmässä tulee huolehtia riittävästä ja kosteutta eristävästä vaatetuksesta ja välttää nestehukkaa.
Paleltuma :: Terveyskirjasto
 
Random.
[QUOTE="JJJ";27628044]Rasvat lisäävät paleltumariskiä JOS ovat vesipohjaisia, mitä esim Vitalis ei taida olla. Haet siis vaikka apteekista sopivaa, siellä osaavat kyllä neuvoa[/QUOTE]

Myös sellaiset rasvat, jotka EIVÄT ole vesipohjaisia lisäävät paleltumariskiä. Levität poskille voidetta, mutta lapsi hyvin todennäköisesti hikoilee sinne alle ja tadaa, paleltuma.
 

Yhteistyössä