Lapsen serkusta ongelma!

  • Viestiketjun aloittaja kamalaa
  • Ensimmäinen viesti
kamalaa
Lapseni serkku on erittäin häiriökäytöksinen 10 vuotias poika.
Tyttöni viettää hänen seurassa yleensä lomat ja välillä viikonloput ja asia häiritsee mua siinä mielessä,että poika ei yhtään ajattele mitä suustansa päästelee.Pojan äidillä on alko-ongelma,isää ei ole.Koulu menee huonosti,lintsaa ja kiusaa.
Muutenkaan poika ei ole ikäistensä tasolla henkisesti.
En tiiä oonko ylihysteerinen,mutta mua itseäni on käytetty hyväksi lapsuudessani ja en halua,että he ovat kovin lähekkäin toisiaan,esim.nukkuisivat yhdessä.
En tiiä miksi näin ajattelen,mutta minua puistattaa ajatus koko pojasta.En halua häntä tyttöni lähelle.
Ja mitenhän mainitsisin asiasta lapseni isälle...Varmaan pitää mua ihan pimeenä.Lapseni isä kyllä tietää,minkälainen tämä poika, on ja tietää,ettei hän ole lapsellemme sitä parasta seuraa.
Mutta mä olen oikeasti aidosti huolissani siitä,että kohta alkava murkkuikä voi kaikkine tutkailuineen kohdistua mun tyttööni.=/
Tekisi niin mieli sanoa lapseni sälle,että katsoo iahn kunnolla niiden kahden perään.Lapseni isä kun on myös hieman välinpitämätön.Antaa lasten mennä ja olla,kunhan ei ole hänen tiellä.
 
äimä
ihanaa että ovat hyvät ystävykset! sellaisia tässä maailmassa tarvitaan. on kuitenkin vanhempien vastuulla etteivät hölmöile joten ymmärrän huolesi. sun kannattaa sanoa asiasta liikoja saarnaamatta, vaikka vaan että "seuraathan ettei toi nuoripari tee mitään sopimatonta, ku tosta pojasta ei aina tiedä mitä on mielessä.." tms
 
vieras2
Toki sinulla on äitinä velvollisuuskin olla huolissasi lapsestasi ja oikeus ottaa asia puheeksi sekä ryhtyä muihinkin toimenpiteisiin jos ei asia pelkällä puheella selviä. Toivottavasti lapsen isä ottaa huolesi vakavasti. Onhan tuo ihan lastensuojeluasia.
 
ap
toi asia tuli nyt mieleeni,koska mulla on aiheesta omakohtaisia kokemuksia,joita en oo vielä tänä päivänäkään unohtanut.Mun täytyy varmaan kertoa myös siitä tyttöni isälle,ettei se pidä mua ihan pimeenä.Mä haluan yrittää varjella lastani moisilta kokemuksilta.Kyllähän meistä jokainen on varmaan jotain "tutkimusmatkailuja"harrastanut,eikä siinä mitään,jos ne tapahtuu itsensä kanssa,eikä muiden.
 

Yhteistyössä