lapsen suusta:D

mä puhuin miehen kanssa toy story 3sta jos mennään sen katsomaan ja jos jotenkin sanon tokasta lapsesta joka on 3,5 että hän on melkein 5 :ashamed: että päästetään, sitten se toinen kuuli kaikki ja tuli sanomaan mulle,,Hei äiti mä olen vielä pieni ja pelkään sinne mennä ja siellä haise aina,, :LOL: mä olin just. Se muista kun olimme siellä, ei se pelkää mitään ikinä, se on sellainen, mut se aina mulle valittanut että haise pop cornista :LOL:
 
jos lapsi sanoo että pelkää niin sitten pelkää. tuon ikänen ei osaa vielä valehdella siitä. älkää menkö jos lapsi ei halua, miksi pakottaa?

voittehan te kotiinkin sen toy story 3:n ostaa tai vuokrata kun se dvd:lle tulee, ei siihen mene varmaan ku pari kuukautta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
jos lapsi sanoo että pelkää niin sitten pelkää. tuon ikänen ei osaa vielä valehdella siitä. älkää menkö jos lapsi ei halua, miksi pakottaa?

voittehan te kotiinkin sen toy story 3:n ostaa tai vuokrata kun se dvd:lle tulee, ei siihen mene varmaan ku pari kuukautta.
ei se pelkää mitään, se vaan aina sano, sitten kun mä sanon ettei mennä niin se alkaa itkee että en mä pelkää byhyyy ja että se halua mennä, se vaan sellainen pikku V...ilija :D enteeksi, en vaan tiedä miten kaunisti sen sanoa suomeksi, ei ole mun äidinkieli
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
jos lapsi sanoo että pelkää niin sitten pelkää. tuon ikänen ei osaa vielä valehdella siitä. älkää menkö jos lapsi ei halua, miksi pakottaa?

voittehan te kotiinkin sen toy story 3:n ostaa tai vuokrata kun se dvd:lle tulee, ei siihen mene varmaan ku pari kuukautta.
ei se pelkää mitään, se vaan aina sano, sitten kun mä sanon ettei mennä niin se alkaa itkee että en mä pelkää byhyyy ja että se halua mennä, se vaan sellainen pikku V...ilija :D enteeksi, en vaan tiedä miten kaunisti sen sanoa suomeksi, ei ole mun äidinkieli
kysäseppä savanna nyt ihan jostain ammatti-ihmiseltä tuosta, meinaan 3,5 - vuotias lapsi ei osaa vielä vittuilla. eikä manipuloida tuolla pelolla. usko jo. jos lapsi sanoo että pelkää niin hän oikeesti pelkää.

ja mistä helvetistä sinä tiiät pelkääkö vaiko ei? haluaa niin epätoivosesti viettää aikaa ÄITINSÄ kanssa ja tehdä jotain kivaa että sanoo vaikka mitä että pääsee sinun kanssa aikaa viettämään.

olenko minä ainoa joka tämän asian näkee ja ymmärtää??? etkö sä savanna ollenkaan tajua nyt?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
jos lapsi sanoo että pelkää niin sitten pelkää. tuon ikänen ei osaa vielä valehdella siitä. älkää menkö jos lapsi ei halua, miksi pakottaa?

voittehan te kotiinkin sen toy story 3:n ostaa tai vuokrata kun se dvd:lle tulee, ei siihen mene varmaan ku pari kuukautta.
ei se pelkää mitään, se vaan aina sano, sitten kun mä sanon ettei mennä niin se alkaa itkee että en mä pelkää byhyyy ja että se halua mennä, se vaan sellainen pikku V...ilija :D enteeksi, en vaan tiedä miten kaunisti sen sanoa suomeksi, ei ole mun äidinkieli
kysäseppä savanna nyt ihan jostain ammatti-ihmiseltä tuosta, meinaan 3,5 - vuotias lapsi ei osaa vielä vittuilla. eikä manipuloida tuolla pelolla. usko jo. jos lapsi sanoo että pelkää niin hän oikeesti pelkää.

ja mistä helvetistä sinä tiiät pelkääkö vaiko ei? haluaa niin epätoivosesti viettää aikaa ÄITINSÄ kanssa ja tehdä jotain kivaa että sanoo vaikka mitä että pääsee sinun kanssa aikaa viettämään.

olenko minä ainoa joka tämän asian näkee ja ymmärtää??? etkö sä savanna ollenkaan tajua nyt?
Ei oot väärässä, puhut sama mitä yks täällä sanoi ja toinen toistanut. Mä tunnen niitä paremmin ja vielä äsken mä sanoin että sorry emme sitten mennä, se taas alkoi että mennään, mennään ja mennään.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Olitko se Savanna just sä, joka annoit lastesi kattoa mitä tahansa kauhuleffojakin ym?
Ehkä ne ihan oikeasti pelkää, vaikket sä sitä uskoisikaan...
itse ne pyytä ei ne pelkää usko pois jo
Ja lapset saa ihan mitä vaan mitä ne pyytää?
 
se vaan toista kaikki kun apina, mies alkoi puhumaan että se on pieni ei pääse ja ehkä pelkää ja se kerää ne kaikki lauseet ja sitten puhuu tai yritä mulle jotain visasti sanoa ja vakavasti vaikka ei ole ollenkaan totta. Sekä juuri tämä lapsi mun 3ja puol v. ei pelkää kyllä yhtään mitään :LOL: mun 5,5v pelkää enemmän kuin se pieni ihminen joka on rohkea kuin mikä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
jatkan, mä sanoin sille että mennään kokeilemaan jos päästetään, mut sä kun kuulema oot pieni niin et pääse, sillä taas byhyy
Miten sä voit sanoa noin lapselles? Rangaista lastasi uhkaamalla jättää hänet perheen yhteisen jutut ulkopuolelle vain siksi että hän sanoi totuuden: On liian pieni ja pelkää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
jatkan, mä sanoin sille että mennään kokeilemaan jos päästetään, mut sä kun kuulema oot pieni niin et pääse, sillä taas byhyy
Miten sä voit sanoa noin lapselles? Rangaista lastasi uhkaamalla jättää hänet perheen yhteisen jutut ulkopuolelle vain siksi että hän sanoi totuuden: On liian pieni ja pelkää.
tarkoitatko että mun pitää rangaista lasta että lapsi on lapsi :D no ei todellakaan, mä en ikinä rangaista lapsia
 
x
ei kaikki lapset oo jaskat housuissa jos näkee jotain jännempiä leffoja. Mä höpöttelin ainaki pienenä kaikkea hassua ja kyllä osasin vedättää ja valehdella jo sen ikäsenä=) Mutta yks asia on varma, mä tykkäsin pienenä jännittävistä aikuisten elokuvista! Ja jos pelotti niin aina parempi! Tätä en tietty mielenterveystyössä kenellekään sano mutta täällä netissä sanon ihan vaan siks et ärsyttää tollanen hurskastelu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja x:
ei kaikki lapset oo jaskat housuissa jos näkee jotain jännempiä leffoja. Mä höpöttelin ainaki pienenä kaikkea hassua ja kyllä osasin vedättää ja valehdella jo sen ikäsenä=) Mutta yks asia on varma, mä tykkäsin pienenä jännittävistä aikuisten elokuvista! Ja jos pelotti niin aina parempi! Tätä en tietty mielenterveystyössä kenellekään sano mutta täällä netissä sanon ihan vaan siks et ärsyttää tollanen hurskastelu.
Eli mun neuvo oli oikeestaan aika hyvä! Kattokaa se Painajainen Elm Streetiltä. Ite tykkäsin siitä, mutta olin kyllä jo yli kymmenen silloin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
jatkan, mä sanoin sille että mennään kokeilemaan jos päästetään, mut sä kun kuulema oot pieni niin et pääse, sillä taas byhyy
Miten sä voit sanoa noin lapselles? Rangaista lastasi uhkaamalla jättää hänet perheen yhteisen jutut ulkopuolelle vain siksi että hän sanoi totuuden: On liian pieni ja pelkää.
tarkoitatko että mun pitää rangaista lasta että lapsi on lapsi :D no ei todellakaan, mä en ikinä rangaista lapsia
Sä rankaisit jo. Uhkasit jättää hänet pois elokuvista koska hän sanoi että on liian pieni.

Mietipä itse. Esimerkki: Miehesi ehdottaisi että mennään ystäväperheen kanssa etelään vaikka olisit esim. viimeiselläsi raskaana. Sanoisi että väärennetään lääkärintodistus. Sä sanoisit että et uskalla enää lentää koska synnytys on niin lähellä. Miehisi sitten kailottaisi ystäväperheen seurassa että lähdetään etelään ja suunnittelis matkaa, mutta sanoisi sulle että jää sä tänne kotiin yksin kun sä muka oot niin raskaana.

Tuntuisiko kivalta??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
jatkan, mä sanoin sille että mennään kokeilemaan jos päästetään, mut sä kun kuulema oot pieni niin et pääse, sillä taas byhyy
Miten sä voit sanoa noin lapselles? Rangaista lastasi uhkaamalla jättää hänet perheen yhteisen jutut ulkopuolelle vain siksi että hän sanoi totuuden: On liian pieni ja pelkää.
tarkoitatko että mun pitää rangaista lasta että lapsi on lapsi :D no ei todellakaan, mä en ikinä rangaista lapsia[/quote

ei savanna, olemisen riemu ei tarkottanu että sinun pitäisi rankaista lasta vaan tarkoitti sitä että tuolla omalla vastauksellasi lapsellesi: mennään vaan kokeilemaan mutta olet niin pieni ettet pääse - tuolla lauseella ns. rankaisit lastasi siitä syystä että hän sanoi totuuden sinulle.

arvaa uskaltaako koskaan sanoa sinulle mistään totuutta kun vähättelet toisen pelkoa?

onko teillä neuvolassa kysytty että kuinka paljon lapset kattoo telkkaria/dvd:tä, käyttekö leffoissa, teatterissa? ja jos on kysytty niin mitä oot vastannu? ois mielenkiintosta tietää miten neuvolassa on suhtauduttu siihen että annat alle kouluikäisten kattoa kauhuleffoja etkä piittaa paskaakaan siitä jos lapsi yrittää kertoa sinulle pelostaa. pistät sen vittuilun piikkiin ja toistamisen piikkiin. etkä ollenkaan näe asiaa.

joojoo, sanot että tunnet lapsesi paremmin. no haluaisinkin uskoa tähän että tunnetkin. mutta sitten jostain valehtelet etkä kerro koko totuutta. mutta jos kaikki menee 100% noin mitä olet täällä kertonut niin kyllä tekee todellakin mieli vähän vihjaista teidän perheen touhuista eteenpäin.
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
jatkan, mä sanoin sille että mennään kokeilemaan jos päästetään, mut sä kun kuulema oot pieni niin et pääse, sillä taas byhyy
Miten sä voit sanoa noin lapselles? Rangaista lastasi uhkaamalla jättää hänet perheen yhteisen jutut ulkopuolelle vain siksi että hän sanoi totuuden: On liian pieni ja pelkää.
tarkoitatko että mun pitää rangaista lasta että lapsi on lapsi :D no ei todellakaan, mä en ikinä rangaista lapsia
Et ikinä rankaise lapsia? Luulisi että joskus olisi ihan aiheellistakin kasvatuksen kannalta...
 

Yhteistyössä