Lapsen syömisestä

Meillä ei IKINÄ oo lapsi nirsoilu ruuan suhteen. Kaikki on mennyt mukisematta alas. Nyt kohta puoli vuotta poika (3v8kk) ei ala enään kasviksia syömään.
Millä keinolla saisin ne pojalle alas vai pitääkö mun odottaa että menee ohi. Ku täähän on varmaan vaan joku "vaihe". Jos oikein muussaa kaiken ja hän ei huomaa kasviksia niin silloin alas menee. Jos pikkasenkaan poika näkee että siellä on kasviksia niin hän ei ala syömään.
 
palkitse hyvä käytös, älä huomioi huonoa.
Näytä omaa esimerkkiä ja syö kasvikset muun ruoan kanssa. Älä huomioi lapsen syömättömyyttä, vaan anna olla. Katso vain, että saa ravintoaineet esim monivitamiinipilleristä. Jos nyt jatkuu ja jatkuu kuukausitolkulla, keskustelet asiasta pojan kanssa, että olisi hyvä syödä niitä, ja sovitte yhdessä, että hän saa esim tarran palkinnoksi jokaisesta kerrasta, kun ottaa kasviksia lautaselleen. Sitten kun on vaikka viikon sujunut, sovit, että saa tarran, kun ottaa kasviksen käteensä ja haistaa sitä, taas vähän aikaa näin, ja lopulta tarra tulee siitä, että maistaa kasvista. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja No:
ei lapsia saa syödä... sori... ;)
Oletko jotain dippivihanneksia kokeillut? meillä tykkäs samanikäisenä kasviksista paloina kyllä,mutta ei mitään salaattia.
Mä en edes tajutunut eka mitä tarkoitit " ei saa lapsia syödä".
Näköjään tuli ajatuskatkos mulla :D
 

Yhteistyössä