lapsen uimataito

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Milloin teillä lapset oppivat uimaan? Milloin olisi hyvä aloittaa uintiharjoitukset?
Onko uimakoulu hyvä vai oppiiko, jos itse opettaisi?
Kysymys kohta 4-vuotiaasta lapsesta.
 
possuliini
Täällä otetaan 6v. täyttävät lapset uimakouluun. Tokihan olis suotavaa että laps oppis uimaan niin pian ku mahdollista.
Meidän poika oli tänä vuonna uimakoulus, mut ei oppinut uimaan. Mut on paljon rohkeampi ja sukeltaa. :)
 
uimarit
täällä seurat ottavat 3-> vesipeuhuloihin ja 5-> alkeisuimakouluun!
meidän tyttö täytti äsken 6v osaa uida!
alotti 4v vesipeuhulan 5v alkeisuimakoulun-> oppi uimaan joulunalla ja siirty jatkouimakouluun jouluna ui jatkouimakoulussa joulusta-kevääseen! eli oli 5v kun oppi!
emme käyneet vauvauinnissa!!!!
 
uimarit
harvemmin vesipeuhulassa oppii uimaan mutta oppii oleen vedessä ja sukeltaan! sitten alkeisuimakoulussa oppii paremmin uimaan...ja kaikki kehittyy ajallaan kun annetaan mahdollisuus oppia!!!
 
Täällä ei (kai) mitään vesipeuhula-toimintaa ole, mutta uimakouluun pääsee 5v täyttäneet.
Viimekesänä ei ollut ikärajaa... tietääkseni, ja mie vein silloin sinne ainakin ton silloin 4-vuotiaan. Ei oppinut uimaan vielä, ja tänäkesänä uimakoulu jäi väliin... mutta jos talvella koittais alkaa käymään itse uimahallissa, josko se sit siitä.
 
uimakoulu oli meillä ehdoton juttu kun tyttö oli jotain 4v. Tuli paljon rohkeammaksi ja sen jälkeen on ollut helpompaa harjoitella uimista kun ei pelkää sitä naaman kastumista.

talven aikana kävi muutaman kerran sellasessa urheiluseuran järjestämässä uimakoulussa ja sai lisää rohkeutta ja oppi sukeltamaan (kastelemaan päänsä kokonaan).

nyt juhannuksena oltiin tuttavien luona ja siellä iso uima-allas, jossa ylsi jalat pohjaan kuitenkin. laitettiin käsikellukkeet ja tyttö veteen. Oppi aivan yks kaks uimaan ja voi sitä riemua :D

ikää nyt siis 6v.
 
XXS
Meillä jatkettiin vauvauinnin jälkeen niin aktiivisesti uimahallireissuja, että poika oli juuri täyttänyt kolme, kun hän jo osasi uida. Muistaakseni 5-vuotiaana hän oli uimakoulussa, jossa opetettiin eri uintitekniikoita.
 
meillä tyttö 5v tänä kesänä meni uimakouluun,tänään olis just viiminen kerta :) on tullu ainakin paljon rohkeammaksi,sukeltelee ihan innoissaan ja eilen kun kokeilivat ihan yksin(uimaope samas altaas vieres koko ajan,ei pitäny kiinni)uimista aikuisten isossa altaassa,ui jo joku 3m ihan yksin,pysy siis pinnallakin :)
 
Katiaana
esikko oppi uimaan ja sukeltaan uimakoulussa 6 vuotiaana.
tosikko ei lähteny uimakouluun, mutta oppi sukeltaan itse viime kesänä, eli 5 vuotiaana... ja menee jo aika syvällä semmosta omaa tyyliään.... :)
kolmonen, 3v ei pelkää vettä niin ollenkaan ja jos umplahtaa niin hyvin on "sukeltaminen" hallussa...
vesipetoja olemme kaikki. Minä itse olen oppinnu 4v uimaan ihan itse.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja tytönäiti:
Meilä tyttö 2v sai juuri alkeisuimamerkin. Varhaistaitomerkin hän sai 1½v.

Missäs päin näin nuorena otetaan edes uimakouluun? Kun en ole missään tärmännyt et alle 3 vuotiaita otettais uimakouluun....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja tytönäiti:
Meilä tyttö 2v sai juuri alkeisuimamerkin. Varhaistaitomerkin hän sai 1½v.

Missäs päin näin nuorena otetaan edes uimakouluun? Kun en ole missään tärmännyt et alle 3 vuotiaita otettais uimakouluun....
Yksityisuimakoulussa Itä-Suomessa.
 

Yhteistyössä