Lapsen yskä jatkuu ja jatkuu...Mitä mä teen?!

  • Viestiketjun aloittaja "Minnie"
  • Ensimmäinen viesti
"Minnie"
On aloitettu astmalääkkeet ja nyt on menossa Zithromax 2/3 kuurista jo takana ja aina maate laittaessa alkaa yskä. Yöllä se raukka rykii niin että välillä tulee oksennus! Siis mikä tuo voi olla?! Lääkäri sanoi, että tuo lääke tepsii mykoplasmaankin, mutta tähän ei nyt näytä auttavan :(

Allergiatestit oli ok Meillä ei tietääkseni ole hometta, muut ei oireile.

Mua itkettää jo, tää on niin epätoivoista. Elokuun alkupuolelta on nyt sairastettu tätä...
 
"joo"
Meilläkin pojalla nyt kolmen päivän Zitromax-kuuri menossa, ja lääkäri snoi, että voi alkaa vaikuttamaan vasta 3-4 päivän päästä, tuohan on sikäli 10pv:n kuuri et vaikuttaa niin kauan elimistössä, vaikka lääke otetaan vain 3 kertaa. Meilläkin pojalla astma, ja ventoline auttaa aika hyvin yöllisiin yskäkohtauksiin.

Ja kuka tietää, nyt paljon sitkeitä viruksiakin liikkeellä, siihen ei paljon antibioottikuurit auta.
 
"joo"
[QUOTE="Minnie";24780875]On ventoline ja flixotide. Lääkäri nimen omaan sanoi, että pitäis tehota mykoplasmaankin tuon kuurin...en sitten tiedä.[/QUOTE]

Näin meillekin sanottiin, ja kyl se totta on, itse söin viime keväänä tuon kuurin todettuun mykoplasmaan ja kyllä se auttoi, muttei heti. Mutta jos on astma, niin tavallinen flunssakin helposti kestää ja kestää. Millaisella annoksella teillä tuo Flixotide on normaalisti? entä nyt flunssan aikana? Meillä 11v poika normaalisti ottaa annoksen aamuin illoin, mutta nyt kaksi annosta aamuin illoin.
 
"Minnie"
Meil on nuo suihkeet nyt vasta määrätty, siis tän pitkittyneen yskän aikana. Ventolinea menee 1 suihke aamua iltaa, tarvittaessa saa antaa 6 kertaa ja flixotide 1 suihke aamua iltaa.
 
"Minnie"
[QUOTE="joo";24780888]Näin meillekin sanottiin, ja kyl se totta on, itse söin viime keväänä tuon kuurin todettuun mykoplasmaan ja kyllä se auttoi, muttei heti. Mutta jos on astma, niin tavallinen flunssakin helposti kestää ja kestää. Millaisella annoksella teillä tuo Flixotide on normaalisti? entä nyt flunssan aikana? Meillä 11v poika normaalisti ottaa annoksen aamuin illoin, mutta nyt kaksi annosta aamuin illoin.[/QUOTE]

Muistatko montako päivää meni ennekuin lääke alkoi tehota?
 
onko keuhkokuvat otettu?

meillä Neidiltä löytyi varjostumia keuhkoista vaikkei ollut kuumeessa ollut aikohin, yskä meilläkin ainoa oire..ja keuhkoista ei kuulunut mitään joten meni monta kuukautta ennenkuin eräs lääkäri vihdoin kuviin sen pisti.
 
"Maija"
Tietty kannattaa vielä kysyä ammatilaiselta, mutta mä annan meidän pikkuastmaatikolle yskän aikana Ventolineä nukkumaan mennessä 2-3 suihketta ja yskänkohtaukseen tarvittaessa max. 5 suihketta enintään kahden tunnin välein. On tosi kurjaa, kun yöunet menee ja tulee oksennuskin.
 
"Minnie"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24780940:
onko keuhkokuvat otettu?

meillä Neidiltä löytyi varjostumia keuhkoista vaikkei ollut kuumeessa ollut aikohin, yskä meilläkin ainoa oire..ja keuhkoista ei kuulunut mitään joten meni monta kuukautta ennenkuin eräs lääkäri vihdoin kuviin sen pisti.
No vaikka se olis keuhkokuume niin silti siihen tehoais tuo antibiootti. Vai mitä varjostumia ne oli?
 
"Minnie"
[QUOTE="Maija";24780959]Tietty kannattaa vielä kysyä ammatilaiselta, mutta mä annan meidän pikkuastmaatikolle yskän aikana Ventolineä nukkumaan mennessä 2-3 suihketta ja yskänkohtaukseen tarvittaessa max. 5 suihketta enintään kahden tunnin välein. On tosi kurjaa, kun yöunet menee ja tulee oksennuskin.[/QUOTE]

Ahaa noinkin paljon. Meillä on ohjeessa 1-2 suihketta aamuin illoin. Tarvittaessa maks 6 krt päivässä.
 
[QUOTE="Minnie";24780979]No vaikka se olis keuhkokuume niin silti siihen tehoais tuo antibiootti. Vai mitä varjostumia ne oli?[/QUOTE]

mut voi olla et se parantuminen vaan vie enemmän aikaa..

onko lapsi minkä ikäinen? yksi konsti joka meillä auttoi pahimpiin yskiin, oli hunaja..
 
"Minnie"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24781010:
mut voi olla et se parantuminen vaan vie enemmän aikaa..

onko lapsi minkä ikäinen? yksi konsti joka meillä auttoi pahimpiin yskiin, oli hunaja..
4 vee. Joo hunaja on kokeiltu, ei tehoa valitettavasti sekään.
 
"joo"
[QUOTE="Minnie";24780920]Muistatko montako päivää meni ennekuin lääke alkoi tehota?[/QUOTE]

Juurikin joku 3-4 vrk. Olin jo varma, ettei tehoa, mutta kyllä se selkeesti rupes sit paraneen. Mutta mulla tosiaan oli todettu se mykoplasma. Nyt lääkärit heittää sen joka kerta ilmaan, kun lääkärissä käy flunssan takia, ja sit heti oletetaan et se on sitä, ja odotetaan kovasti sen antibiootin tuovan tehoa. Vaikka liikkeellä on tosi paljon viruksia. Ja sit jos on vielä astmaakin taustalla... Eikä sit voi olla mitää homejuttua, et asunnossa siis ois homevaurioo?
Mykoplasman tutkinta vaatis kyl verikokeiden ja keuhkokuvan oton. Verikokeilla se pystytään määrittään varmaks.
 
"Mie vaan"
Onko korvat puhtaat?

Älä anna noita avaavia missään nimessä liikaa koska ne tihentää sydämenlyöntejä. Itse välillä kovassa tukkoisuudessa vedän liikaa ja siitä saan sitten kärsiä. Tuo yskä+oksennus kuulostaa mun korvaan keuhkoperäiseltä ja nimenomaan keuhkoputkentulehdukselta joka onppäässyt pahaksi.
 
"Minnie"
Joo korvat on katsottu, niissä ei ollut mitään. Mä olenkin aika varovasti antanut Ventolineä, ne määrätyt aamu ja iltasuihkeet ja öisin kun tuntuu että ei muuten selvitä. Ei siitä kyllä tunnu apua olevan muutenkaan noihin yskäkohtauksiin...
 
"Mie vaan"
[QUOTE="Minnie";24781210]Joo korvat on katsottu, niissä ei ollut mitään. Mä olenkin aika varovasti antanut Ventolineä, ne määrätyt aamu ja iltasuihkeet ja öisin kun tuntuu että ei muuten selvitä. Ei siitä kyllä tunnu apua olevan muutenkaan noihin yskäkohtauksiin...[/QUOTE]

Ei lääkäri ehdottanut nestemäistä? Lapsilla kun on hirmu hankala saada lääkettä perille asti ja varsinkin jos yskittää niin se on lähes mahdotonta. Keuhkokuvia ei siis ole otettu? Niitä itse kyselisin seuraavaksi. Voi raasua, hirveää kun oma lapsi sairastaa ja on itse voimaton tekemään mitään :(
 
"vieras"
[QUOTE="Minnie";24780806]On aloitettu astmalääkkeet ja nyt on menossa Zithromax 2/3 kuurista jo takana ja aina maate laittaessa alkaa yskä. Yöllä se raukka rykii niin että välillä tulee oksennus! Siis mikä tuo voi olla?! Lääkäri sanoi, että tuo lääke tepsii mykoplasmaankin, mutta tähän ei nyt näytä auttavan :(

Allergiatestit oli ok Meillä ei tietääkseni ole hometta, muut ei oireile.

Mua itkettää jo, tää on niin epätoivoista. Elokuun alkupuolelta on nyt sairastettu tätä...[/QUOTE]

Onko refluksi tutkittu?

Ruoka-aineallergiat ei välttämättä näy testeissä. Voivat aiheuttaa refluksia joka voi aiheuttaa astmaa. Minkä ikäinen lapsi? Jätä maitotuotteet hetkeksi kokonaan pois, vain niin voit todeta onko maitoallergiaa. Kalkkilisä vaan tilalle.
 
"Minnie"
[QUOTE="Mie vaan";24781359]Ei lääkäri ehdottanut nestemäistä? Lapsilla kun on hirmu hankala saada lääkettä perille asti ja varsinkin jos yskittää niin se on lähes mahdotonta. Keuhkokuvia ei siis ole otettu? Niitä itse kyselisin seuraavaksi. Voi raasua, hirveää kun oma lapsi sairastaa ja on itse voimaton tekemään mitään :([/QUOTE]

Ei ole nestemäisestä ollut puhetta. Kyllä se mun mielestä ihan hyvin hengittelee nuo suihkeet.

Mitä tuolla keuhkokuvassa sitten voi olla neljävuotiaalla. Keuhkosyöpä? Nestettä?
 
"mrs"
no meillä oli 7 vuotiaalla samankuuloista ja oli poskiontelotulehdus. kokeiltiin astmalääkkeet joita on allergia aikaan muutenkin käytössä mutta ei auttanut. lääkäri keksi tuon ja auttoi antibiootti. meillä yskä kaikissa tulehduksissa lähes ainoa oire (onneksi ei ole ollut pitkään aikaan). ei kuumeilua eikä mitään vaan aina makuuyskä.
 
knkmnk
onko keukot kuvattu? Meillä pitkäkestoisen yskän syyksi paljastui juurikin tuo mykoplasma se vaatii ihan omanlaisensa antibiootit, voimia vaadi lisä kokeita, vaihda lääkäriä tms...
 

Yhteistyössä