Lapsena 80-luvulla???

  • Viestiketjun aloittaja muita?
  • Ensimmäinen viesti
Tipi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Eiiih mitä muistoja tulee taas mieleen... :D
Muistaako joku; jossain lastenohjelmassa oli se valkoinen käsi, jossa laulettiin "sor sor sormileikki alkaa yhdessä näin leikitäään" :whistle:
Muistan ton... Ja sunnuntai aamuisin tuli lastenohjelmia. Oli yks maailman satuja tai jotain, ja siinä oli aina jotain satu intialaisesta prinsessasta tai jotain, ja se oli niin ihana. Ja jouluaaton aamuna tuli hirveesti lastenohjelmia, mikä oli tosi huippua, ja silloin tuli yleensä se Lumiukko, ja walking in the air...
Nykyäänkin tulee vielä joka jouluaatto Lumiukko!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:
Jättikellot seinällä, siis sellaset rannekellon muotoset. Kelloreput! Siis reppu missä oli iso kello samassa...
Mulla oli tuollainen kelloreppu seiskalla! Oi hitsi se oli olevinaan hieno! Muistaakseni tilasin sen Suosikista :) Ja väreinä oli tietysti neonvärit :D
 
vieras
Joo, ja laskettiin jotenkin oman nimi ja ihastuksen nimi yhteen, ja siitä sai sitten jotain... Oliko se rakkausprosentti.

Kaupassa pystyi ostamaan tilille, kassa etsi sieltä laatikosta Virtasen lapun ja siihen merkittiin ostosten summa, ja piti tuhertaa nimmari. Ostin äitille tupakkaa kaupasta..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja -78:
Sorminarut, joilla tehtiin kuvioita, mm. vaarinhousut.

Rakkausprosentti :D

Paperista tehty härveli peukaloon ja etusormeen, olikohan sisällä kirjaimia? Härveliä plarattiin eestaas sormilla.

Ystäväkirjat.
Vaarinhousuista tuli mieleen, et leikittiin Ei, juu, vaarinhousut.
Tästä taas tuli mieleen lukuisat lorut. Minni-hiiri tanssii nahkahame päällä, nahkahame repsi, Mnni-hiiri häpesi jne. Hyppynaruleikeissä oli loru, joka alkoi Lääkäri-läski, käski...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, ja laskettiin jotenkin oman nimi ja ihastuksen nimi yhteen, ja siitä sai sitten jotain... Oliko se rakkausprosentti.

Kaupassa pystyi ostamaan tilille, kassa etsi sieltä laatikosta Virtasen lapun ja siihen merkittiin ostosten summa, ja piti tuhertaa nimmari. Ostin äitille tupakkaa kaupasta..
Kamalaa :/ Mäkin olen ostanu äitille tupakkaa kaupasta :O ja sitä se sitten poltti sisällä! Hirveetä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, ja laskettiin jotenkin oman nimi ja ihastuksen nimi yhteen, ja siitä sai sitten jotain... Oliko se rakkausprosentti.
Ei oo montaa viikkoa siitä, kun luokkakaverin kanssa laskettiin rakkausprossat meistä molemmista & yhdestä miespuolisesta opesta :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, ja laskettiin jotenkin oman nimi ja ihastuksen nimi yhteen, ja siitä sai sitten jotain... Oliko se rakkausprosentti.

Kaupassa pystyi ostamaan tilille, kassa etsi sieltä laatikosta Virtasen lapun ja siihen merkittiin ostosten summa, ja piti tuhertaa nimmari. Ostin äitille tupakkaa kaupasta..
Kauppakeskuksessa polteltiin sisällä. Mun mies äsken sanoi myös ostaneensa tupakkaa lapsena jollekkin sukulaiselle. :D
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja -78:
Sorminarut, joilla tehtiin kuvioita, mm. vaarinhousut.

Rakkausprosentti :D

Paperista tehty härveli peukaloon ja etusormeen, olikohan sisällä kirjaimia? Härveliä plarattiin eestaas sormilla.

Ystäväkirjat.
Ellunkana oli ainakin meillä päin tuo paperista tehty härveli!
Mulla on ollu sellainen leikkiauto KITT jossa oli nappi siinä päällä ja kun sen paino alas, auto meni eteenpäin ja hyppäs :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Chupacabra:
Ja oliko se ennen pikku kakkosta tuleva ohjelma joku puoli kuusi? :D
Pullikuusi! :D

Mutku se sanoi niin :snotty:

Sitten aamuisin ykköseltä tuli se ohjelma, jossa oli joku juna alussa, ja Akuliina-niminen mummeli.
Niin oli, aivan kaamea animaatio. Rumat nuket.
 
vieras
Ja piirtolevyt, minkä avulla pystyi piirtämään hevosen ja ihmisen. Tykkäsin sillä píirrellä. Ja semmonen härveli millä pystyi suurentamaan kuvan, kynä pistettiin härvelin toiselle puolelle, ja toisella puolella mentiin sen alkuperäisen kuvan ääriviivojen yli. Jos joku ymmärtää. Mä olin kova piirtämään pienenä.
 
auts, reps :)
heeh, munkin mielestä siinä se lapsi huusi Pullikuusi - eikä puoli kuusi :D :D
ja Akuliina... voih http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=28&t=532&a=4671

Kasmasiini, neonvärit... *huokaus*
 
TT
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja -78:
Sorminarut, joilla tehtiin kuvioita, mm. vaarinhousut.

Rakkausprosentti :D

Paperista tehty härveli peukaloon ja etusormeen, olikohan sisällä kirjaimia? Härveliä plarattiin eestaas sormilla.

Ystäväkirjat.
Ellunkana oli ainakin meillä päin tuo paperista tehty härveli!
Mulla on ollu sellainen leikkiauto KITT jossa oli nappi siinä päällä ja kun sen paino alas, auto meni eteenpäin ja hyppäs :)
Tosiaan sellanen paperihärpäkekkin ja joskus niissäoli jotain kuviakin esmes aku ankka ja ku sitä pläräs näytti ku ois elänyt, se oli hauska kanssa :D

Pihapelien säännöt viel ku muistais, ne ois kiva opettaa nuoremmillekkin :D

 

Yhteistyössä