lapseni odottaa lasta

  • Viestiketjun aloittaja mummeliko ei
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja htuy:
provoko?oot sit kai huono äiti ku lapses pääsee tuollaisiin aikuisten hommiin.
Et taida tietää tuon ikäisistä mitään kun luulet että niitä niin vain pidetään silmällä. 5v. ja 15v. on täysin eri asia. Meinaatko roikkua murkun mukana iltamenoilla? :D AP:lle ja tyttärelle voimia ja jaksamisia. Kahden teinin ja yhden vähän pienemmän äiti.

 
tina
"Tänään ultralla katsoneet vauvan ja muutenkin ja munasarjasta löytyi jotain epäilyttävää, epäilevät että ainakin tulehdus ja aloitettiin lääkitys, mutta jotain muutakin siellä on"

eihän vaan olis kohdun ulkopuolinen raskaus.toivottavasti kaikki ok ja lapsi selviää.voimia nuorelle äidille ja koko perheelle.
 
miero
tuo kohdunulkoinen tuli itsellekin heti mieleen mut kai se on jo suljettu pois jos on ultrattukin jo pariin kertaan. toivottavasti syy lapsen vointiin löytyy ja on helposti hoidettavissa. toivottavasti raskaus saadaan pelastettua ja tyttäresi saa itse päättää miten tahtoo sen suhteen edetä.
 
Täällä myös yksi teiniäiti (tai siis joskus olin). Sain esikoiseni 16 vuotiaana. Nyt odotellaan samalle miehelle viidettä lasta ja ensi keväänä vietetään 10-vuotis hääpäivää. Mutta nuoresta iästä kaikki voi siis mennä hyvinkin, jos vain vanhemmat ovat tukemassa!

Toivottavasti tulehdus helpottaa pian ja pikkuisella on kaikki kunnossa, jos tyttö on sen jo päättänyt pitää.

viides rv 29+5
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Onneksi tyttöni 14v on NIIN lapsellinen ikäisekseen,eikä käy missään ettei ole pelkoa moisesta.Välillä tuntuu että on alle kymmenvuotiaan tasolla henkisesti!
Samma här, paitsi jannu 14 vee ja NIIN pentu ikäisekseen. Olisi se kyllä kauheaa jos tois kotiin vastaavan tiedon. Minusta kun näyttää liikkuvan pelkästään poikapuolisten kaveriedensa kanssa ja eniten urheilujutuissa.
Ei kyllä pääsiskään iltaisin hengailee vaan eipä ole halunnutkaan.
 
Mieleen
Mieleeni tuli kun kerran luin jotain vauva lehteä niin eräs kätilö oli sitä mieltä, että synnytyssali on aikuisten naisten paikka. 15 vuotias on vielä henkisesti kypsymätön. Antaa mielen kasvaa. Itse olen sitä mieltä että tuon ikäinen on aivan liian nuori äidiksi. Lapset eivät aina synny terveenä ja äidin tehtävä on huolehtia lapsestaan oli terve tai ei. t. sairaan lapsen äiti
 
viides
Alkuperäinen kirjoittaja Mieleen:
Mieleeni tuli kun kerran luin jotain vauva lehteä niin eräs kätilö oli sitä mieltä, että synnytyssali on aikuisten naisten paikka. 15 vuotias on vielä henkisesti kypsymätön. Antaa mielen kasvaa. Itse olen sitä mieltä että tuon ikäinen on aivan liian nuori äidiksi. Lapset eivät aina synny terveenä ja äidin tehtävä on huolehtia lapsestaan oli terve tai ei. t. sairaan lapsen äiti
Niinkuin tuolla jo aiemmin kerroin, sain esikoiseni 16 vuotiaana ja hän on pitkäaikaissairas, todettiin alle 2-vuotiaana. No, tosin hän ei nyt siis ollut syntyessään sairas.

Ja niinkuin täällä on monta kertaa sanottu, tuo henkinen kypsyys on NIIIIIN henkilökohtaista, ettei pitäisi mennä yleistämään. Joku saattaakin olla jo 15 vuotiaana (kyllä se raskaus kypsyttää paljon, jos vauvan haluaa oikeasti pitää ja siitä huolehtia) ja joku ei taas ole kypsä synnyttämään vielä 30 vuotiaana.

Mutta turhahan on itkeä kun maito on jo kaatunut. Nyt on tärkeintä, että nuoret saavat tarvitsemansa tuen, on heidän päätöksensä mikä tahansa!
 

Yhteistyössä