Lapsenlapset

Harvoin, mutta eihän se niitten velvollisuus olekaan jos eivät ehdi, jaksa tai halua. Anoppilassa ovat olleet hoidossa viimeisen kolmen vuoden aikana kerran, vanhemmillani pari kertaa vuodessa. Lapsia on kolme, ja joskus esim. vanhin on pyytänyt päästä yksin kylään mutta ei ole vielä ainakaan sopinut. Pari vuotta kun vielä menee, niin pärjäävät jo keskenäänkin muutaman tunnin ja tähän mennessä on kuitenkin aina joku kaveri ottanut hoitoon jos on ihan pakkotilanne tullut.
 
Mun vanhemmat hoitaa, miehen harvemmin. Asutaan ulkomailla mutta lomilla ja aitiyslomilla ollaan yhdessa ja auttavat kaikin tavoin vaikka ymmarrettavaa etta kolmen pienen kanssa on jokus rasittavaa. Miehen vanhemmat asuvat puolen tunnin ajomatkan paassa ja tulevat joskus pariksi tunniksi jos pyydetaan, ehka pari kertaa vuodessa.
Onneksi naapurit on lahella, aina voi hadan hetkella jonkun ovea kolkuttaa.
 
Mun äiti asuu 400 km päästä meiltä, mutta tulee aina kun tarvitaan meille hoitamaan muksua. On käynyt n. kerran kuussa, tulee yleensä sunnuntaina ja lähtee perjantaina. Tulee hirveän mielellään ja rakastaa poikani hoitamista yli kaiken. Istuu junassa sen takia 4-5 tuntia per sivu, mä tietenkin maksan matkat. Hössöttää pojan kanssa PALJON, ulkoilee ja leikkii, käy kauppakeskuksessa ostamassa sille asioita jne. Mä olen onnellinen kun näen, että mummu nauttii pojan kanssa olemisesta ja pojasta näkee, että mummun läsnäolo on sen mielestä mukavaa. Ei siis voi mitenkään valittaa olotilastaan... =)
 
Ei kai kenellekään isovanhempien mittarina toimi se, hoitavatko he lapsenlapsiaan?
"Aina on joku tekosyy" Siis vanhempasi eivät uskalla suoraan sanoa, etteivät ole lapsenvahteja vaan isovanhempia??
Pelottava perhemalli... :eek:
 

Yhteistyössä