Lapset hiihtolomalla KESKENÄÄN!!!!

Siis ovat isällään, ku isäviikko ja isän tyttöystävällä oli maanantai (niinkuin usein) vapaapäivä, niin oli lastemme kanssa.
Mutta nää muut päivät ovat keskenään sitten. Iät 7v-12v. Nuorin vielä tarhalainen, sieltä on lomalla.

Minusta ei kiva hiihtoloma! Iskä oli tyttöystävän kans juuri viikon lomareissulla, niin nyt eivät voi lomailla.
Mutta eivät voineet antaa lapsia minulle! Lasten iskä niin inhoo näitä vaihdoksia. Hänestä kivempi jämpti viikko-viikko systeemi.
Hankala tässä selittää, olisko ollu parempi olla kirjottamatta... Hmmmm.
Mutta itsellä jokseenkin pahamieli lasteni puolesta ja haluaisin kuulla muidenkin juttuja samankaltaisessa tilanteessa...

Lapset oli minulla lasten syyslomalla ja vein heiät laivalle + puuhailtiin kaikkea kivaa kotosallakin...

Minä olen yrittäjä, samoin lasten isä. Ennen minä joustinkin aina lasten edun mukaan töistäni. Ja nyt kun on erottu niin voin tehdä niin paljon töitä, kun tarjontaa riittää, kun lapset on isällä. Mutta isä ei tätä taida ymmärtää. Oli tottunut minun kanssa ollessa liian hyvään...
 
Viimeksi muokattu:
Miksi et voi päivisin hakea lapsia luoksesi ja palauttaa illaksi? Jos kerta isä haluaa kuitenkin pitää lapset itsellään hiihtisviikon. Luulis isänkin ymmärtävän, että lapset mieluummin olisivat sinun kanssasi (olettaen että olet heidän äitinsä).
 
"nainen"
Miten olis, jos kysyisitte lapsen mielipidettä? Sanoisit exällesi, että voitaisi kysyä lasten mielipide asiasta.

Onhan se aika ikävää, jos vanhemmilla ei ole samaan aikaan lomaa lasten kanssa. Nimimerkillä kokemusta on. Hiihtoloma tulee olemaan sitä, että lapset istuvat päivät pitkät tietokoneen ääressä vailla muuta aktiviteettia. Tällaista se on köyhän elämän ja sellaisen elämä, joka ei saa lomia lasten lomien kanssa samaan aikaan. Idioottimaista. Lapset ovat vain kerran lapsia.
 
Olen lasten äiti.
Ei tule kuuloonkaan, että heidät hakisin luokseni... :/

Odottelen lasten isän vastausta voivatko 2:n viikon päästä olla minulla ylimääräistä edes yhden lauantain, jolloin serkkuni lapsen nimi julkistetaan (eli on juhlat).
Exäni sanoi siis puhelimessa, että soittaa kun on katsonut allakkaansa, että sopiiko se hänelle... Edelleen odotan vastausta. Soiteltiin maanantaina...
 
Ja siis minä käyn kyllä perhekeskuksessa keskustelemassa ja kerron siellä kaiken. Lapsethan menevät mielellään isälleen, mutta sanovat, että ikävöivät siellä minua.

Tässä nyt monta asiaa, jotka jää kirjoittamatta. Eli ei lapset siellä muutoin huonolla hoidolla ole, mutta onhan se oikeesti kurjaa, kun pitää olla niin jotenkin kaavamaista tämä touhu sieltä isän puolelta.
Hän pelkää tietysti sitä, että jos ja kun lapset haluavat olla enempi äidillä, niin se sattuu isään...
 
"vieras"
No mitä sitten??? En ole eronnut ja miehen kanssa ei silti saada lomia sovittua lasten lomien aikaan eikä ne riittäiskään joulu- ja kesälomien ajalle. Joten kyllä nuo mukulat on saaneet tottua olemaan keskenään. Eivätkä siihen ole kuolleet! Onko se nyt rikollista jos exäsi haluaa olla tyttöystävänsä kanssa lomalla ja elää omaa elämää OMAN LOMANSA ajan??? Ettei nyt pikku EX-rouvalla vaan kateus ole kaiken vaikeuden alkuna? Exä ei enää olekaan pompotettavana, niih. Voi mua raukkaa! Voi mun raukan poloisia lapsia! Säälikää nyt mua...
 
Ennen kun oltiin pari, niin lapsilla oli joku sukulainen seurana, jos ei voitu olla töistä pois lasten lomalla.
Odottelen jos joku muu kertoo miten omat lomailut ja lasten lomailut nyt hiihtolomalla menee.
 
[QUOTE="vieras";25773632]No mitä sitten??? En ole eronnut ja miehen kanssa ei silti saada lomia sovittua lasten lomien aikaan eikä ne riittäiskään joulu- ja kesälomien ajalle. Joten kyllä nuo mukulat on saaneet tottua olemaan keskenään. Eivätkä siihen ole kuolleet! Onko se nyt rikollista jos exäsi haluaa olla tyttöystävänsä kanssa lomalla ja elää omaa elämää OMAN LOMANSA ajan??? Ettei nyt pikku EX-rouvalla vaan kateus ole kaiken vaikeuden alkuna? Exä ei enää olekaan pompotettavana, niih. Voi mua raukkaa! Voi mun raukan poloisia lapsia! Säälikää nyt mua...[/QUOTE]

Lapsia todellakin ajattelen ja heidän lomaa.
 
juuh
Toi selkeä viikko-viikko systeemi on selkeä, eikä siinä kannata muutoksia tehdä suuntaan jos toiseenkaan, kun kerran niin on sovittu.
On tietysti kurja, että lapset ovat "yksin" kotona koko viikon, mutta se on nyt sitten isän kasvatusvalinta. Voit ottaa asian puheeksi ja esittää toiveen, että lapset eivät joutuisi olemaan lomalla yksin, muuta et oikein voi.
 
"öööö"
siis miten 7v voi olla vielä tarhalainen... meinaatko eskarilaista? sehän saisi olla sitten tarhassa isän työpäivän ajan, eikä keskenään muiden lasten kanssa...
 
[QUOTE="öööö";25773855]siis miten 7v voi olla vielä tarhalainen... meinaatko eskarilaista? sehän saisi olla sitten tarhassa isän työpäivän ajan, eikä keskenään muiden lasten kanssa...[/QUOTE]

Juu, eskarilainen.
Kyllä meidän lapset on keskenään olleet ennenkin, mutta eivät niin pitkään, kun siis aamusta asti ovat...
Ja edelleen mietin, että nyt on lasten LOMA. Mutta ehkä he kertovat, kun tulevat luokseni oliko kivaa ja koulussa myös. Yleensä loman jälkeen opettajat kyselee.
Se on eri asia että puhuvatko lapset totta. Itsekin mieluusti mielistelisin ihmisiä ja vähättelen omaa pahaa oloa tai surua. Lapset haluavat olla lojaaleja biologisille vanhemmilleen, eivätkä tahdo pahoittaa kummankaan mieltä. Näin se vaan on.

Ja siksi tämän aloituksen tein, että kuulisin mitä muiden lapset lomallaan tekevät. Ovatko keskenään (ja minkä ikäisiä ovat).
 
En nyt ymmärrä miksi päiväkoti/ eskarilainen lomailee, kun voisi olla hoidossakin? Vallankin kun kukaan aikuinen ei lomaile...

Mulle jäi myös epäselväksi oletko nyt itse lomalla
tai voisitko olla jos olisi sovittu niin?

Viikko / viikko systeemi on tietty selkeä, mutta joustoa vois toki olla nimenomaan lomien aikana ja siitä kuka lomailee lasten kanssa pitäs voida sopia erikseen.
 
En nyt ymmärrä miksi päiväkoti/ eskarilainen lomailee, kun voisi olla hoidossakin? Vallankin kun kukaan aikuinen ei lomaile...

Mulle jäi myös epäselväksi oletko nyt itse lomalla
tai voisitko olla jos olisi sovittu niin?

Viikko / viikko systeemi on tietty selkeä, mutta joustoa vois toki olla nimenomaan lomien aikana ja siitä kuka lomailee lasten kanssa pitäs voida sopia erikseen.
Mä pystyn järjestään ja lasten isä myös työnsä, niin että lasten lomalla lomailtais. Ex:äni on vaan tottunut, että minä yksin teen sen.
Ja siis tiedettiin jo viime vuonna, että isän kohalle osuu hiihtoloma. Ja on puhuttu, että jos tarvitaan lastenvahtia, niin ekaksi kysytään meistä sitä toista sitten. Mutta siis kun olen jotain ehdottanut aiemmin, kun olen tiennyt, ett ex:älläni menoa, että voin ottaa lapset, niin hän sanoo ettei tarvi ja lapset ovat sitten yksin (keskenään).

Kuulin ex:äni äidiltä, että lapset ovat keskenään nyt hiihtoloman. Ex:äni olisi siis voinut aiemmin kysyä minulta, että ottaisinko lapset luokseni, mutta hän kokee jotenkin sen sellaisena, että "hän ei pärjää" tai jotain.
 

Yhteistyössä