Lapset islamissa

Uqbah bin Amir sanoi: "Kuulin Allahin lähettilään (rauha hänelle) sanovan: 'Se, jolla on kolme tytärtä, ja joka on kärsivällinen heitä kohtaan ja ruokkii heitä, antaa heille juotavaa ja vaatettaa heitä varoistaan; tyttäret ovat hänen suojansa Tulelta Ylösnousemuksen päivänä.'"
(Sunan Ibn Majah, kirja 33, hadith 13, tämä on sahih)

Ibn ’Abbas kertoi, että että Profeetta (rauha hänelle) sanoi: "Ei ole miestä, jonka kaksi tytärtä saavuttavat murrosiän ja hän kohtelee heitä ystävällisesti ollessaan heidän kanssaan, ilman, että tyttäret voittavat hänelle pääsyn Paratiisiin."
(Sunan Ibn Majah, kirja 33, hadith 14, tämä on sahih)

'Aisha kertoi:
Beduiini tuli Profeetan luo ja sanoi: "Sinä suukotat poikia! Me emme suutele heitä."
Profeetta sanoi: "En voi laittaa armoa sydämiinne kun Allah on ottanut sen pois."
(Sahih Bukhari, vol 8, kirja 73, hadith 27)

Kerran lapsi istui Muhammadin (rh) sylissä ja alkoi virtsata. Isä torui lasta. Muhammad (rh) ei sanonut mitään lapselle, vaan isälle: ”Tämä ei ole iso ongelma. Minun vaatteeni voi pestä. Mutta varo, miten kohtelet lastasi. Mikä voi korjata hänen itsetuntonsa, kun olet toiminut hänen kanssaan tällä tavoin julkisesti?”
(Kassamali, Tahera. Raising Children)

An-Nu'man sanoi pitäessään Khutbahia:
"Isäni vei minut Allahin lähettilään luo pyytääkseen tätä todistamaan lahjaa, jonka hän oli antanut minulle.
Allahin lähettiläs sanoi: 'Onko sinulla muita lapsia hänen lisäkseen?'
Isäni sanoi: 'Kyllä.'
Hän sanoi: 'Kohtele heitä tasa-arvoisesti.'"
(Sunan an-Nasa’i, vol 4, kirja 31, hadith 3716)

Profeetta Muhammadin kerrotaan sanoneen: "Ole reilu ja oikeudenmukainen antaessasi lahjoja lapsillesi. Jos suosisin jompaa kumpaa sukupuoltaa lahjojen antamisessa, suosisin tyttöjä yli poikien."
(Abdulrahman Al-Sheha, Women In the Shade of Islam)

Anas ibn Malik Profeetan palvelija, sanoi: ”En koskaan nähnyt ketään, joka oli niin lempeä lapsia kohtaan kuin Allahin lähettiläs (rh). Hänen poikansa Ibrahim oli imettäjän luona Medinan kukkuloilla. Hän meni sinne ja me menimme hänen kanssaan ja hän astui sisään taloon, nosti poikansa ja suuteli tätä, tuli sitten takaisin.
(Muslim)

Al-Bara kertoi:
Näin Profeetan kantavan Al-Hasania [tyttärensä poikaa] olkapäillään ja sanovan: "Oi, Allah! Minä rakastan häntä, joten ole kiltti, rakasta häntä."
(Sahih Bukhari, Vol 5, kirja 57, hadith 92)

Usamah ibn Zaid (olkoon Allah häneen tyytyväinen) kertoi: ”Allahin lähettiläs tapasi ottaa minut reidelleen ja laittaa Al-Hasan ibn ’Alin toiselle reidelleen ja sitten halata meitä ja sanoa: ’Oi, Allah! Ole armollinen heille, niin kuin minä olen armollinen heille.’”
(Bukhari, vol 8, kirja 73, Hadith 32)

Abu Huraira raportoi: "Kun ihmiset näkivät uuden hedelmän, he toivat sen Allahin lähettiläälle (rh). Kun Allahin lähettiläs (rh) otti sen, hän sanoi:
Oi Allah, siunaa meitä hedelmissämme ja siunaa meitä kaupungissamme ja siunaa meitä Saa’:ssa ja Mudd’:issa (nämä ovat kaksi Medinassa käytettyä mittaa, joilla mitattiin taateleita, jne.), totisesti Ibrahim (rh) on Sinun palvojasi ja ystäväsi ja profeettajasi ja totisesti minä olen sinun orjasi ja totisesti hän (Ibrahim) rukoili Sinua Mekassa ja minä rukoilen Sinua Medinassa kuten hän rukoili Sinua Mekassa.’
Abu Huraira sanoi: "Sitten hän kutsui pienimmän lapsen ja antoi hänelle sen hedelmän."
(Tirmidhi, kirja 48, Hadith 85, sahih)

Anas bin Malik kertoi:
Profeetta sanoi:
"Kun aloitan rukouksen, aion pitkittää sitä, mutta kuullessani lapsen itkua, lyhennän rukousta, koska tiedän lapsen itkujen herättävän sen äidin kärsimykset."
(Sahih Bukhari, Vol 1, kirja 11, hadith 677)

Abu Huraira Ad-Dausi kertoi:
"Kerran Profeetta meni päivällä ulos. Hän ei puhunut minulle, enkä minä hänelle, kunnes hän tuli Bani Qainuqan torille ja istui alas Fatiman talon yhdistelmään ja kysyi pienestä pojasta (lapsenlapsestaan Al-Hasanista), mutta Fatima piti häntä sisällä vielä vähän aikaa.
Luulin, että hän oli joko vaihtamassa pojan vaatteita tai kylvettämässä tätä. Vähän ajan päästä poika tuli ulos juosten ja Profeetta halasi ja suuteli häntä ja sanoi sitten: 'Oi, Allah! Rakasta häntä ja rakasta kaikkia, jotka rakastavat häntä".
(Sahih Bukhari, Vol 3, kirja 34, hadith 333)

Anas kertoi:
"Palvelin Profeettaa 10 vuotta, eikä hän koskaan sanonut minulle 'uf' (osoittaen kärsimättömyyttä), eikä koskaan syyttänyt minua sanomalla: 'Miksi teit niin tai miksi et tehnyt niin?'"
(Sahih Bukhari, Volume 8, kirja 73, hadith 64)

Anas bin Malik kertoi, että hän ohitti joukon poikia ja tervehti heitä ja sanoi: "Profeetta tapasi tehdä niin".
(Sahih Bukhari, Volume 8, Kirja 74, hadith 264)

Um Khalid (Khalid bin Sa`idin tytär) kertoi:
"Menin Allahin lähettilään (rauha hänelle) luo ja minulla oli ylläni keltainen paita. Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Sanah! Sanah!" (’Abdullah, kertoja, sanoi, että ’Sanah’ tarkoittaa ’hyvää’ etiopiaksi.)
Sitten aloin leikkiä Profeettojen sinetillä (Profeetan hartioiden välillä) ja isäni torui minua ankarasti siitä. Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Anna hänen olla" ja sitten Allahin lähettiläs (rauha hänelle) pyysi Allahia antamaan minulle pitkän iän sanoen kolmesti: ”Pidä tätä mekkoa kunnes se on kulunut ja sitten pidä tätä mekkoa kunnes se on kulunut ja sitten pidä tätä mekkoa kunnes se on kulunut." (Kertoja lisäsi: ”On sanottu, että hän eli pitkään, pitäen sitä keltaista mekkoa, kunnes sen väri muuttui tummaksi pitkän käytön jälkeen.")
(Bukhari, vol 4, kirja 52, Hadith 305)

Älkää surmatko lapsianne köyhyyden pelosta. Me hankimme heille elatuksen kuten teillekin. Totisesti, heidän surmaamisensa on inhottava synti.
(Koraani 17:31)

Kadotuksen omia ovat ne, jotka surmaavat lapsensa mielettömyydessään ja tietämättömyydessään sekä kieltäytyvät siitä, minkä Jumala on heille suonut, sepittäen valheita Jumalasta. He ovat harhautuneita eivätkä taivu oikeaan johdatukseen.
(Koraani 6:140)

Al-Mughira kertoi: Profeetta sanoi: "Allah on kieltänyt teitä (1) olemasta velvollisuudentunnottomia äideillenne, (2) pitämästä itsellänne sellaista, mikä teidän kuuluisi antaa pois tai (3) vaatimasta jotain, mitä ette ansaitse (mikä ei teille kuulu) tai (4) hautaamasta tyttäriänne elävältä."
(Sahih Bukhari, vol 8, kirja 73, hadith 6)
 
Ei kuulu tyttöjen silpominen islamiin, sen Profeetta Muhammad (rh) pyrki lopettamaan, kuten muunkin silpomisen. Hän ei silponut tyttäriäänkään.
Ainoastaan poikien ympärileikkaus on sallittua ja kannustettavaa, mutta ei pakollista.
 
"Jaa"
Ei kuulu tyttöjen silpominen islamiin, sen Profeetta Muhammad (rh) pyrki lopettamaan, kuten muunkin silpomisen. Hän ei silponut tyttäriäänkään.
Ainoastaan poikien ympärileikkaus on sallittua ja kannustettavaa, mutta ei pakollista.
Niin, sitä silpomista ei pidetä tyttöjen kohdalla pakollisena, mutta ihan halal se kylläkin on.
https://docs.google.com/file/d/0B6hXHkqpNpyPX1pTbXN3YUZaMG8/preview?pli=1

Entä kuuluuko mufakhatat islamiin?
Naiko muhis reisien väliin, vai odottiko kiltisti aina ensimmäisiin kuukautisiin asti?
 
Loliisi
Mikä ihmeen häiriötila joillain ihmisillä on, että pitää aina etsiä negatiivista sanottavaa ja soittaa suuta toisten ihmisten uskonnosta? Annetaan muslimien keskustella rauhassa.
Koska jos niitä negatiivisia seikkoja ei tuoda esille, alkaa moni kuvittelemaan että eihän niissä uskonnoissa, islamissa varsinkaan, ole mitään vikaa.
Ei anneta, se todistustaakka kun koskee ihan yhtälailla muslimeita kuin muitakin jotka jotain väitteitä esittää.

Opetushallitus on kanssasi kuitenkin samaa mieltä, heidänkin mielestä negatiivisista asioista ei pidä puhua, pelkästään positiivisista.
 
Classic
[QUOTE="nuoripari";29448461]
[/QUOTE]
Unicefin vuoden kuva, en kyllä muista miltä vuodelta, olisko ollut 2008.
Voi kun morsiankin punastelee, tais tietää jo mitä on illalla tulossa.. :D
 
Vihainen vieras
Unicefin vuoden kuva, en kyllä muista miltä vuodelta, olisko ollut 2008.
Voi kun morsiankin punastelee, tais tietää jo mitä on illalla tulossa.. :D
Miten voit edes vitsillä naureskella tuolle??!! Lapsi parka! Mieti omaa lastasi tuohon tytön tilalle ja mieti että naureskelisitko sitten.

Käsittämätöntä että tällaistakin tapahtuu..jatkuvasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Data
hdfhdf
Uqbah bin Amir sanoi: "Kuulin Allahin lähettilään (rauha hänelle) sanovan: 'Se, jolla on kolme tytärtä, ja joka on kärsivällinen heitä kohtaan ja ruokkii heitä, antaa heille juotavaa ja vaatettaa heitä varoistaan; tyttäret ovat hänen suojansa Tulelta Ylösnousemuksen päivänä.'"
(Sunan Ibn Majah, kirja 33, hadith 13, tämä on sahih)

Ibn ’Abbas kertoi, että että Profeetta (rauha hänelle) sanoi: "Ei ole miestä, jonka kaksi tytärtä saavuttavat murrosiän ja hän kohtelee heitä ystävällisesti ollessaan heidän kanssaan, ilman, että tyttäret voittavat hänelle pääsyn Paratiisiin."
(Sunan Ibn Majah, kirja 33, hadith 14, tämä on sahih)

'Aisha kertoi:
Beduiini tuli Profeetan luo ja sanoi: "Sinä suukotat poikia! Me emme suutele heitä."
Profeetta sanoi: "En voi laittaa armoa sydämiinne kun Allah on ottanut sen pois."
(Sahih Bukhari, vol 8, kirja 73, hadith 27)

Kerran lapsi istui Muhammadin (rh) sylissä ja alkoi virtsata. Isä torui lasta. Muhammad (rh) ei sanonut mitään lapselle, vaan isälle: ”Tämä ei ole iso ongelma. Minun vaatteeni voi pestä. Mutta varo, miten kohtelet lastasi. Mikä voi korjata hänen itsetuntonsa, kun olet toiminut hänen kanssaan tällä tavoin julkisesti?”
(Kassamali, Tahera. Raising Children)

An-Nu'man sanoi pitäessään Khutbahia:
"Isäni vei minut Allahin lähettilään luo pyytääkseen tätä todistamaan lahjaa, jonka hän oli antanut minulle.
Allahin lähettiläs sanoi: 'Onko sinulla muita lapsia hänen lisäkseen?'
Isäni sanoi: 'Kyllä.'
Hän sanoi: 'Kohtele heitä tasa-arvoisesti.'"
(Sunan an-Nasa’i, vol 4, kirja 31, hadith 3716)

Profeetta Muhammadin kerrotaan sanoneen: "Ole reilu ja oikeudenmukainen antaessasi lahjoja lapsillesi. Jos suosisin jompaa kumpaa sukupuoltaa lahjojen antamisessa, suosisin tyttöjä yli poikien."
(Abdulrahman Al-Sheha, Women In the Shade of Islam)

Anas ibn Malik Profeetan palvelija, sanoi: ”En koskaan nähnyt ketään, joka oli niin lempeä lapsia kohtaan kuin Allahin lähettiläs (rh). Hänen poikansa Ibrahim oli imettäjän luona Medinan kukkuloilla. Hän meni sinne ja me menimme hänen kanssaan ja hän astui sisään taloon, nosti poikansa ja suuteli tätä, tuli sitten takaisin.
(Muslim)

Al-Bara kertoi:
Näin Profeetan kantavan Al-Hasania [tyttärensä poikaa] olkapäillään ja sanovan: "Oi, Allah! Minä rakastan häntä, joten ole kiltti, rakasta häntä."
(Sahih Bukhari, Vol 5, kirja 57, hadith 92)

Usamah ibn Zaid (olkoon Allah häneen tyytyväinen) kertoi: ”Allahin lähettiläs tapasi ottaa minut reidelleen ja laittaa Al-Hasan ibn ’Alin toiselle reidelleen ja sitten halata meitä ja sanoa: ’Oi, Allah! Ole armollinen heille, niin kuin minä olen armollinen heille.’”
(Bukhari, vol 8, kirja 73, Hadith 32)

Abu Huraira raportoi: "Kun ihmiset näkivät uuden hedelmän, he toivat sen Allahin lähettiläälle (rh). Kun Allahin lähettiläs (rh) otti sen, hän sanoi:
Oi Allah, siunaa meitä hedelmissämme ja siunaa meitä kaupungissamme ja siunaa meitä Saa’:ssa ja Mudd’:issa (nämä ovat kaksi Medinassa käytettyä mittaa, joilla mitattiin taateleita, jne.), totisesti Ibrahim (rh) on Sinun palvojasi ja ystäväsi ja profeettajasi ja totisesti minä olen sinun orjasi ja totisesti hän (Ibrahim) rukoili Sinua Mekassa ja minä rukoilen Sinua Medinassa kuten hän rukoili Sinua Mekassa.’
Abu Huraira sanoi: "Sitten hän kutsui pienimmän lapsen ja antoi hänelle sen hedelmän."
(Tirmidhi, kirja 48, Hadith 85, sahih)

Anas bin Malik kertoi:
Profeetta sanoi:
"Kun aloitan rukouksen, aion pitkittää sitä, mutta kuullessani lapsen itkua, lyhennän rukousta, koska tiedän lapsen itkujen herättävän sen äidin kärsimykset."
(Sahih Bukhari, Vol 1, kirja 11, hadith 677)

Abu Huraira Ad-Dausi kertoi:
"Kerran Profeetta meni päivällä ulos. Hän ei puhunut minulle, enkä minä hänelle, kunnes hän tuli Bani Qainuqan torille ja istui alas Fatiman talon yhdistelmään ja kysyi pienestä pojasta (lapsenlapsestaan Al-Hasanista), mutta Fatima piti häntä sisällä vielä vähän aikaa.
Luulin, että hän oli joko vaihtamassa pojan vaatteita tai kylvettämässä tätä. Vähän ajan päästä poika tuli ulos juosten ja Profeetta halasi ja suuteli häntä ja sanoi sitten: 'Oi, Allah! Rakasta häntä ja rakasta kaikkia, jotka rakastavat häntä".
(Sahih Bukhari, Vol 3, kirja 34, hadith 333)

Anas kertoi:
"Palvelin Profeettaa 10 vuotta, eikä hän koskaan sanonut minulle 'uf' (osoittaen kärsimättömyyttä), eikä koskaan syyttänyt minua sanomalla: 'Miksi teit niin tai miksi et tehnyt niin?'"
(Sahih Bukhari, Volume 8, kirja 73, hadith 64)

Anas bin Malik kertoi, että hän ohitti joukon poikia ja tervehti heitä ja sanoi: "Profeetta tapasi tehdä niin".
(Sahih Bukhari, Volume 8, Kirja 74, hadith 264)

Um Khalid (Khalid bin Sa`idin tytär) kertoi:
"Menin Allahin lähettilään (rauha hänelle) luo ja minulla oli ylläni keltainen paita. Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Sanah! Sanah!" (’Abdullah, kertoja, sanoi, että ’Sanah’ tarkoittaa ’hyvää’ etiopiaksi.)
Sitten aloin leikkiä Profeettojen sinetillä (Profeetan hartioiden välillä) ja isäni torui minua ankarasti siitä. Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Anna hänen olla" ja sitten Allahin lähettiläs (rauha hänelle) pyysi Allahia antamaan minulle pitkän iän sanoen kolmesti: ”Pidä tätä mekkoa kunnes se on kulunut ja sitten pidä tätä mekkoa kunnes se on kulunut ja sitten pidä tätä mekkoa kunnes se on kulunut." (Kertoja lisäsi: ”On sanottu, että hän eli pitkään, pitäen sitä keltaista mekkoa, kunnes sen väri muuttui tummaksi pitkän käytön jälkeen.")
(Bukhari, vol 4, kirja 52, Hadith 305)

Älkää surmatko lapsianne köyhyyden pelosta. Me hankimme heille elatuksen kuten teillekin. Totisesti, heidän surmaamisensa on inhottava synti.
(Koraani 17:31)

Kadotuksen omia ovat ne, jotka surmaavat lapsensa mielettömyydessään ja tietämättömyydessään sekä kieltäytyvät siitä, minkä Jumala on heille suonut, sepittäen valheita Jumalasta. He ovat harhautuneita eivätkä taivu oikeaan johdatukseen.
(Koraani 6:140)

Al-Mughira kertoi: Profeetta sanoi: "Allah on kieltänyt teitä (1) olemasta velvollisuudentunnottomia äideillenne, (2) pitämästä itsellänne sellaista, mikä teidän kuuluisi antaa pois tai (3) vaatimasta jotain, mitä ette ansaitse (mikä ei teille kuulu) tai (4) hautaamasta tyttäriänne elävältä."
(Sahih Bukhari, vol 8, kirja 73, hadith 6)

HommaKekkuli taas runkkausten välissä tarttunut Koraaniin. Hahaha!
 
Islam kieltää lapsiavioliitot.

Koraani tekee selkeän eron lapsen tai murrosikäisen ja täyden kypsyyden saavuttaneen aikuisen välille (46:15, 17:34, 6:152, 40:67, 22:5, 24:59). Murrosiän saavuttaminenkaan ei tarkoita, että muslimi voi avioitua, vaan hänen tulee saavuttaa sen asteinen kypsyys, että hän ymmärtää avioliiton merkityksen ja pystyy sekä fyysisesti että henkisesti huolehtimaan velvollisuuksistaan siinä.

Ja seuratkaa orpojen (henkistä) kehitystä, kunnes he saavuttavat naimaiän,

(Koraani 4:6)

Kenellä teistä ei ole varaa naida vartioituna kasvatettua uskovaista naista, ottakoon vaimokseen jonkun niistä uskovaisista palvelijattarista

(Koraani 4:25)

Tässä jakeessa, puhuttaessa ”uskovaisista palvelijattarista”, on käytetty termiä fataat ????, joka tarkoittaa ”nuoria naisia” ja joka yksiselitteisesti ei tarkoita lasta. Puhuttaessa lapsista, kuten 22:5, (”itten saatamme teidät lapsina esille”) ja 40:67 (”saattaa Hän teidät lapseksi”), Koraani käyttää toista sanaa.
Lukuisissa haditheissa kielletään aiheuttamasta vahinkoa muille (mm. ”Islamissa ei ole muiden vahingoittamista, eikä molemminpuolista vahingon tuottamista”), eikä näin ollen avioliittoa voi solmia, eikä sukupuolista kanssakäymistä käydä henkilön kanssa, jolle siitä koituisi vahinkoa.
Al-Azhar Al-Sharif, korkein uskonnollinen organisaatio on ilmoittanut: ”Islam on säätänyt tietyt säännöt avioliittoon, nimittäin, lasten täytyy saavuttaa murrosikä ja kypsyys, jotta he voivat mennä naimisiin.”

Ei joku lapsi voi olla edes kypsä päättämään, että hän on valmis avioliittoon ja seksielämään. Sanokaa, mitä sanotte, aikusen ja lapsen (tai esiteinin) välinen sukupuolisuhde on aina raiskaus/hyväksikäyttö.

Siinä, missä raiskaus avioliitossa kiellettiin Suomessa vasta vuonna 1994 (mm. ihmisoikeudet.net), islam kielsi sen yli 1400 vuotta sitten. Seksi on tarkoitettu avioliiton molempien osapuolien yhteiseksi iloksi:

"Eräs Hänen merkeistään on se, että Hän on teistä itsestänne luonut teille puolisot, jotta löytäisitte heistä tyydytyksen, ja Hän on antanut teille keskinäistä rakkautta ja laupeutta. Totisesti, tässä on merkkejä niille, jotka ajattelevat."
(Koraani 30:12)

Kaikki islamin opetukset tähdentävät, että avioliitto ja seksi perustuvat rakkauteen ja yhteisymmärrykseen. Raiskaus ei ole tätä, vaan vallankäytön muoto. Puolisoiden tulee aina välttää vahingoittamasta toisiaan. Aikuinen puoliso ei voi välttää vahingoittamasta lapsipuolisoa, joten heidän avioliittonsa ei ole hyväksytty.
Muhammad (rh) on muunmuassa sanonut: "Parhaat teistä ovat ne, jotka ovat parhaita vaimoilleen."
(Riyad as-Salihin, kirja 1, hadith 278)

Allah on määrännyt Koraanissaan: "[k]ohdelkaa heitä [vaimojanne] hyväntahtoisesti."
(Koraani 4:19)

Koraani kieltää suoraan kaiken pakottamisen myös 2:223 kuvaillessaan, että "vaimonne ovat teidän peltonne".
Koraanin selitysteoksen kirjoittanut Mawlana Abul-Ala Mawdudi on kommentoinut tätä jaetta näin:
"Maanviljelijä kylvää siemenen saadakseen satoa, mutta hän ei kylvä sitä huonoon aikaan, eikä viljele sitä tavalla, joka vahingoittaa tai uuvuttaa maaperän. Hän on viisas ja harkitseva, eikä kiirehdi mellastamaan."
(Afzalur Rahman, Quranic Sciences, London 1981, s.285)

Näin aikuisten puolisoiden on meneteltävä sängyssä.

Abul-Ala Mawdudi kuvailee vielä tarkemmin vaimon raiskauksen vakavia seurauksia ja vaati miehiä ottamaan vaimojensa tunteet huomioon eli aviomies ei saa "ottaa vaimosta kiinni ja hangata siementä (siemennestettä) ja lopettaa lisääntymispuuhia [seksiä]. Tässä tapauksessa vahinko ei joskus ole enää korjattavissa, koska nainen, toisin kuin maatila, on hyvin herkkä ja hänellä on emootioita, tunteita ja vahvoja intohimoja, jotka tulee täyttää täysin ja huomioida oikealla ja sopivalla tavalla."
Kun aikuiselle naisellekin aiheutuu vakavia vahinkoja vastentahtoisesta sukupuolitoiminnasta, on selvää, että vielä enemmän sitä aiheutuu lapselle.

Hän sanoo vielä:
"Allah ei ole luonut naisia vain miesten nautinnoksi ja viihdykkeeksi. Näiden kahden välinen suhde on vakava suhde, kuten maanviljelijän ja hänen peltonsa."

Muhammad (rh) myös varoitteli aviomiehiä sanomalla:
"Kenenkään teistä ei pitäisi langeta vaimoonsa kuin elukka."
(Daylami)

Ihminen ei ole eläin, jonka olisi pakko toteuttaa sukupuolisia halujaan heti kun niitä on ja jonka ei tarvitse välitä toisten tunteista ja asettua heidän asemaansa.

Myriam Francois-Cerrah Oxford University Islamic Societysta on sanonut:
"Seksi todella on osa avioliittoa, mutta raiskaus ei ole. Raiskaus on väkivallan muoto, joka ilmenee seksuaalisena hyökkäyksenä; sillä ei ole mitään tekemistä seksin, rakkauden tai intiimiyden kanssa. Tämä [raiskauksen hyväksyminen] ei ole sharian kanta."

Huomattava muslimioppinut sheikki Muhammad Al-Hanooti, Pohjois-Amerikan lakioppineuvostosta (North American Fiqh Council) sanoi:
"Intiimiyden pitäisi olla etiketin ja yhteisymmärryksen mukaista, ei abstraktin himon. Muhammad (rh) harrasti paljon esileikkiä ja hyväilyä vaimojensa kanssa ja puolison siis tulee olla sillä tuulella, että hän haluaa intiimiyttä. Hadith tarkoittaa, että naisen tulee vastata positiivisesti. Miehen ei tule koskaan pakottaa vaimoaan."

Tunnettu saudioppinut Ibn al-`Uthaymin sanoi:
"Profeetta (rauha hänelle) sanoi: 'Ei saa vahingoittaa, eikä aiheuttaa molemminpuolista vahinkoa.' Miehen tulisi joko pidättäytyä tai nauttia vaimonsa seurasta tavalla, joka ei vahingoita häntä. Joten tämä tarkoittaa, ettei mitään sellaista kuin raiskaus tule olla islamilaisessa avioliitossa eli avioliitossa, jota hallitsevat Kaikkivaltiaan Allahin säännöt ja opetukset ja ylevän Profeetta Muhammadin (rh) kaunis esimerkki. Miehen ja vaimon välisen sukupuolisuhteen tulee perustua molemminpuoliseen rakkauteen ja kunnioitukseen."
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Miksi sunnit ja shiiat tappavat toisiaan jossain päin maailmaa, kannattaa kysyä heiltä, eikä minulta täältä... mitään terrori-iskuja islam ei hyväksy. Profeetta Muhammad (rauha hänelle) salli muiden harjoittaa oma uskontoaan, vaikka ajattelikin heidän olevan väärässä. Islamiin (/sunnalaisuuteen) ei pakoteta ketään.
 
päivää
On se harmi, kun ihmiset eivät noudata hyviä tapoja tai aatteita, joita Pyhissä Kirjoissa on. Eivät läheskään kaikki kristitytkään. Mutta kyllä se faktaa on, että islamilaisissa maissa on enemmän kiihkon aiheuttamaa tappamista. Eikös niin.
 
fruit drops
Eli siis muslimien ja muhiksen mielestä 9v aisha oli aikuinen ja kykeneväinen seksiin koska hänen kuukautiset alkoivat?
Eli sinä hyväksyt pedofilian kunhan sen uhrin menkat on alkaneet?

Äläkä unohda miten muhis antoi vihollistensa vaimot ja lapset sotureilleen seksiorjiksi. Jostain kumman syystä taisit unohtaa mainita heidän kohtelunsa? Kerros niistä muhiksen miekkalähetyskeikoista tarkemmin.
 
fruit drops
http://wp.patheos.com.s3.amazonaws.com/blogs/kathyschiffer/files/2013/06/Islam-not-peace.jpg

Rauhan uskonto todellakin. Oletko ap kuullut sanontaa "hedelmistään puu tunnetaan?"
 
fruit drops
Bukharin hadith-kokoelma kertoo kohdassa 72:715, miten miehensä hakkaamaksi tullut nainen tuli Muhammedin luo pyytämään apua. Muhammed torui vaimoa ja käski hänen palata miehensä luo ja alistumaan miehen tahtoon. Muslimin hadith-kokoelman 4:2127 kuvailee puolestaan sitä, miten Muhammed itse hakkasi Aishaa, joka tunnetaan parhaiten Muhammedin lapsivaimona. Hadithissa Aisha kertoo, että "hän löi minua rintaan, mikä aiheutti minulle tuskaa". Abu Dawud 2142 puolestaan sanoo, että mieheltä ei tule edes kysyä syytä sille, minkä vuoksi hän löi vaimoaan.

Mies saa lyödä vaimoaan, jos vaimo ei pidä itseään kauniina miestä varten, suostu miehen seksuaalisiin vaatimuksiin, lähtee kodista ulos ilman lupaa tai hyväksyttävää syytä tai jos nainen ei täytä uskonnollisia vaatimuksia.

Sharia myös tekee naiselle melko mahdottomaksi todistaa raiskauksen tapahtuneen, sillä sharia edellyttää joko raiskaajan tunnustusta tai neljää miespuolista todistajaa. Jos raiskausta ei voida sharian mukaan todeta tapahtuneeksi, tulee naista rangaista ruoskimalla.

Ibn Qudamah (olkoon Allaah hänelle armollinen) sanoi hänen kirjassaan al-Mughni: "Ympärileikkaus on miehille velvollisuus ja kunnia naisille, mutta se ei ole naisille pakollista. Tämä on monien oppineiden näkemys.
Naisten ympärileikkaus sisältää osan klitoriksen poistamisesta, mikä sijaitsee uretran yläpuolella. On sunna poistaa siitä vain osa, ei poistaa sitä kokonaisuudessaan. (al-Mawsu‘ah al-Fiqhiyyah 19/28).


Kiistäisitkö ap nämä kohdat vielä niin jatketaan sitten siitä, kuinka upea uskonto islam on. :D
 
fruit drops
Eika kannata katsoa vain nykyisyyttä vaan myös menneisyyttä. Harva uskonto saa puhtaita papereita. Kristinuskon jumalan teot on kuvattu hyvin vanhassa testamentissa. Se ei ole rauhan jumala, kuten ei islaminkaan jumala.
Mikä helvetti siinä suoraan sanoen on, että joka ikiseen islam-ketjuun pitää jonkun hömelön tulla pätemään sillä kuinka paha kristinusko on? Joku kummallinen defenssi?
Jos mä sanon että Jammusetä on paha niin sä tuut selittämään et oli muuten hitlerkin, ja stalin ja breivik. Vaikka aiheena on Jammusetä.
Tajuatko kuinka typerää?

Ja olen ateisti, joten ei todellakaan kolahtanut. Mutta jos itse saisin päättää elänkö ainoana ateistina maassa missä on pelkkiä uskovaisia, valitsisin että ne uskovaiset olisivat mielummin kristittyjä kuin muslimeita.
 
Olen lähes huvittunut, jos joku luulee tuollaisten argumenttien minua hetkauttavan vähääkään.

'Aishan iästä voi lukea kokoamani artikkelin tästä:
ISLAMINUSKO
Ja kääntämäni tästä:
Katso taivasta, tähtiratainsa täyttämää: Totuus Muhammadista ja Aishasta
Aiheesta on myös hyvä suomenkielinen video:
JESUS V MUHAMMAD!! | MUSLIM RESPONSE...... (suomennos) - YouTube

Tekstissäni esitän todisteet sille, että on hyvin mahdollista, ettei Aisha ollut lapsi mennessään naimisiin Muhammadin (rauha hänelle) kanssa. Vaikka olisi ollutkin,

a) sillä ei ole meille väliä. Jos harkitset kääntymistä islamiin tai vaikka et harkitsisi, se ei merkitse mitään sinun kannaltasi, minkä ikäinen hän oli. Me tiedämme, ettei islam hyväksy lapsiavioliittoa ja tässä esim. 13-vuotias lasketaan lapseksi ja vain sillä on meille väliä.
b) vertailun vuoksi: he elivät yli 1400 vuotta sitten. Yhdessä Yhdysvaltojen osavaltiossa oli mahdollista mennä naimisiin 7-vuotiaan kanssa 120 vuotta sitten. (lähde: Age Of Marriage In Medieval Times Or Paedophilia? - Religion - Nairaland)

Minkä ikäinen Aisha onkin ollut, oman yhteiskuntansa normeilla häntä ei pidetty liian nuorena avioliittoon. Niin paljon kuin Muhammadia (rh) onkin kritisoitu sekä omana elinaikanaan, että sen jälkeen, ei kukaan vetänyt Aishan ikäkorttia ennen kuin 1900-luvun alussa. Sitä ennen kukaan ei pitänyt oikeutettuna halventaa Muhammadia (rh) siksi, että hän eli erilaisena aikana kuin me. Ei tarvitse mennä kauas historiassa, niin jo törmää moneenkin henkilöön, joka avioitui hyvinkin nuoren tyttösen ja jotkut myös poikasen kanssa, eikä heihin kohdisteta tällaista ajojahtia. En ole sanonut, enkä sano, että lapsen kanssa avioituminen olisi jossain olosuhteissa oikein: mutta sen sijaan, että takertuisimme johonkin epäolennaiseen, mikä ei merkitse meidän kannaltamme mitään, kannattaisi meidän kiinnostua siitä, mitä voimme oppia Muhammadilta (rh) ja Aishalta.

Islamissa ei ole avioliitolle mitään tiettyä alaikärajaa, joka pätisi kaikissa kulttuureissa kaikkina aikakausina. Mutta puolisoiden täytyy kyetä sekä henkisesti että fyysisesti täyttämään velvollisuutensa miehenä tai vaimona.
Koraani selkeästi kieltää avioliiton alle murrosikäisen lapsen kanssa ja tähän artikkeliin "Minimi-ikä avioliitolle" on koottu aiheeseen liittyvät jakeet arabiaksi ja useita englanninkielisiä käännöksiä.
What is the minimum age for marriage in the Holy Quran?


*

Väitöksesi liittyen vaimon lyömiseen ei todista mitään muuta kuin villin mielikuvituksesi. Ei islam edes ole määrittänyt minkäänlaisia "hyväksyttyjä" tai "epähyväksyttyjä" syitä lähteä ulos, ulos saa lähteä ilman syytäkin. (Baariin tai bordelliin meno ei toki ole sallittua...)

Aisha sanoi:
"Profeetta (rauha hänelle) ei koskaan lyönyt palvelijaa, eikä naista."
(Abu Dawud, kirja 42, hadith 4768, Al-Albanin mukaan tämä on sahih)

'Abdullah raportoi, että Profeetta (rh) sanoi:
"Vastaa kutsuihin. Älä torju lahjoja. Älä lyö muslimeja."
(Al-Adab Al-Mufrad, kirja 9, Hadith 157, Al-Albani sanoi, että tämä on sahih)

Mu'awiyah al-Qushayri kertoi: Menin Allahin lähettiläs (rauha hänelle) luo ja kysyin häneltä: "Mitä sanot (määräät) vaimoistamme?" Hän vastasi: "Anna heille ruokaa, jota sinulla on itsellesi ja vaateta heidät sillä, millä vaatetat itsesi ja älä lyö heitä äläkä herjaa heitä."
(Sunan Abi Dawud, 11, Hadith 2139, sahih)

Bahz bin Hakim kertoi isänsä auktoriteetilla isoisänsä (Mu'awiyah ibn Haydahin) sanoneen:
Sanoin: "Allahin lähettiläs, kuinka meidän tulisi lähestyä vaimojamme ja kuinka jättää heidät?"
Hän vastasi: "Tulkaa pelloillenne milloin ja miten haluatte, antakaa hänelle ruokaa, kun otatte ruokaa, vaatettakaa heidät, kun vaatetatte itsenne, älkää herjatko heitä ja älkää lyökö heitä."
Shu'bahin versio: "Että annatte hänelle ruokaa, kun teillä on ruokaa itsellenne ja että vaatetatte heidät, kun vaatetatte itsenne."
(Sunan Abi Dawud, kirja 11, Hadith 2138, Al-Albani sanoi, että tämä on hasan sahih)

Kirjoitin jo aiemmin siitä, tämän ketjun viestissä #16, että islam ei hyväksy raiskausta
Ihan höpönpöppöä, että islam olisi sallinut avioliitossa raiskauksen! Hadithit, joista tällainen väärinkäsitys on mahdollisesti syntynyt, kuuluvat näin:

Abu Huraira raportoi, että Allahin lähettilän (rauha hänelle) sanoi:
"Kun mies kutsuu vaimoaan sänkyyn ja hän ei tule, ja aviomies viettää yön vihaisena, enkelit kiroavat naista aamuun asti."
(Muslim, kirja 8, Hadith 3368)

Abu Huraira sanoi:
Profeetta (rh) sanoi: "Naisen ei pidä paastota (vapaaehtoisia paastoja) muuten kuin aviomiehensä luvalla, jos mies on kotona (pysymässä hänen kanssaan)."
(Bukhari, vol 7, kirja 62, Hadith 120)

Ensinnäkään, tuskinpa kukaan mies sen takia viettää yönsä vihaisena, että vaimo toisinaan kieltäytyy seksistä, jos hänellä yleensä ei ole tapana tehdä niin. (Tämä myös vahvistaa sen, ettei raiskausta hyväksytä; eihän mies silloin viettäisi öitä tyytymättömänä.) Kuten viesti #16:sta selviää, mies ei saa painostaa, eikä pakottaa vaimoaan seksiin. Hänen kuuluu olla hellä ja kuulostella, millaisella tuulella vaimo on. Naisella on kuitenkin oikeus saada seksuaalinen tyydytys mieheltään - ja miehellä vaimoltaan.

Islam-nettiyliopiston Sunnipathin opettaja Ustadha Zaynab Ansari on sanonut "Profeetta (Allah häntä siunatkoon ja antakoon hänelle rauhan) oli äärimmäisen herkkyyden ja myötätunnon mies naisten suhteen. Muslimimiesten ja naisten tulee katsoa Profeetan elämää johdatuksena kaikissa asioissa, ei vain niissä, jotka liittyvät islamin rituaalisiin näkökulmiin, kuten rukoilu ja paasto.

Profeetan (Allah häntä siunatkoon ja antakoon hänelle rauhan) intiimisuhteet olivat rakkauden ja hellyyden sävyttämät, hänen vaimojaan kohtaan. Tässä valossa meidän pitää tulkita yllämainittua hadithia. Tämä hadith on varoitus naisille, jotka käyttävät seksiä aseena miehiään vastaan. Se ei tuomitse kaikkia naisia, jotka ovat koskaan kieltäytyneet miehiltään. Itseasiassa islamin laki antaa naiselle oikeuden kieltäytytyä seksistä, kun seksuaalinen aktiiviisuus olisi vahingollista heidän hyvinvoinnilleen.

Se, mitä naisten tulee harjoitella tällä saralla, on myötunto, kärsivällisyys ja tahdikkuus. On eri asia kieltäytyä mieheltään joka kerta, kuin kieltäytyä, koska on väsynyt. Se ei saa tulla tavaksi. Tätä vastaan vaimojen tulee vartioida. Seksi on yksi onnellisen avioliiton keskeisimmistä osista, ja tähän kyseinen hadith viittasi." [1]

Tohtori Shehzad Saleem, joka on perustanut islam-nettikursseja tarjoavan studying-islam.orgin ja omaa tohtorin tutkinnon Koraanin historiasta, sanoo: "Ennenkaikkea, ennen kuin voimme ymmärtää tämän perimätiedon, otamme huomioon pari asiaa. Ensinnäkin me tiedämme, että miestä ja vaimoa pidetään oikeutettuina toisiinsa, sillä he tarjoavat toisilleen ainoan laillisen seksuaalinen tyydytyksen, joten tämä oikeus on hyvin, hyvin tärkeä asia, mikä pitää ymmärtää kaikissa tapauksissa. Seksin saaminen kuuluu todella vahvasti miehen tai vaimon perustarpeisiin.

Se, mikä meidän pitää ymmärtää, on, että kaikissa haditheissa on tavallisia poikkeuksia, esimerkiksi tämä hadith ei huomioi tilanteita, joissa vaimo - tai mies - on väsynyt tai hän ei ole sillä tuulella. Todellinen asia, mikä pitää ymmärtää tässä, on, että kun vaimo tarkoituksella alkaa vältellä miestä, hän tarkoituksella alkaa vältellä miehen sänkyä, hän ei halua intiimisuhdetta miehensä kanssa, silloin tämä määräys pätee [hadith koskee niitä tilanteita]. Toinen todella tärkeä asia, mikä pitää ymmärtää, että tässä kertomuksessa puhutellaan miehiä yhtä lailla, ja tietysti heidän puoleltakaan ei sallita sellaista välttelyä.

Kun katsomme muita kertomuksia Koraanista tulemme ymmärtämään sen, että miehet itse eivät saa katkaista seksisuhteita vaimoihinsa. Tätä on käsitelty tarinassa, jossa arabit Profeetan aikaan vannoivat, etteivät harrastaisi seksiä vaimojensa kanssa. Koraani sanoo heille, että heidän pitää odottaa neljä kuukautta ja sen jälkeen valita nämä suhteet tai erota vaimoista.
("Ne, jotka vannovat pysyvänsä erillään vaimoistaan, odottakoot neljän kuukauden ajan; jos he muuttavat mielensä, niin on Jumala totisesti sääliväinen ja laupias." 2:226) Normaaleissa olosuhtessa miehelle ei ole ollenkaan sopivaa ottaa tällaista asennetta.

Tämä hadith liittyy tilanteisiin, joissa vaimo tarkoituksella välttelee miestään ja tämä ei liity tilanteisiin joissa vaimo on esimerkiksi väsynyt, hän ei ole oikeassa mielentilassa tai hän ei jostain muusta laillisesta syystä halua seksiä."
 

Yhteistyössä