Lapset perhepäivähoitoon, mitä pakkaan lasten koreihin?

Äh, kyllä on äiti paniikissa näköjään :LOL:

Teen lapsille hoitoon mukaan omat korit, joihin laitan tarvittavat vaihtovaatteet ynnä muut jutut.

Minkähän verran vaihtovaatetta sitä tarvii mukaan
2-vuotias? 5-vuotias? Ne varmaan tuodaan kotiin sit aina pesuun?

Tarviiko 2-vuotiaalle viedä kotoa ruokalaput, harsot pehvan kuivausta varten jne? Vaipat muistaakseni piti itse viedä mukana.

MUA JÄNNITTÄÄ :ashamed: :ashamed:
 
Mulla on molemmille yhdet kaikkea vaihtovaatteeksi,tossa kun poika harjoitteli kuivaksi oli hänelle useammat housut,hoitotäti laittaa vaihtoon menneet pussiin ja pesen kotona ja aamulla viedään tilalle uudet.

Meillä oli vaippailijalle oma peppupyyhe ja vaipat,lisäksi hoitolaukussa on nenäliinoja lapsille.Kannattaa varmaan kysyä siitä ruokalapusta,en itse sellaista pakannut mukaan koskaan.

Niin ja kuravaatteet ja lisäkerrasto lämmintä on laukussa mukana.
 
Etana Elli
Kannattaa olla useampi vaihtovaatekerta. Saattaa olla että niitä ei tarvita pitkään aikaan ja sitten yhtenä päivänä voi sattua mitä uskomattomimpia vahinkoja. Vaihtovaatteet saat kotiin pussissa ja yleensä pyllypyyhkeet ja ruokalaput on päiväkodin puolesta. Vaipat itse.
 
Unilelut, jos sellaisia käyttävät. Ruokalapun voi viedä, mutta yleensä hoitajallakin on. Isommalle riittänee yhdet varavaatteet, pienemmälle laittaisin kahdet. Ja vaatetta jokaiselle mahdolliselle säälle, että voivat ulkoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Miksi korit? Vaihtovaatereppu on parempi, 1 tai 2 vaihtovaatekertaa, vaipat, tutit yms. henkilökohtaiset jutut. Ei meillä ainakaan oo tarvinne viijä ruokalappuja
Me ajateltiin hoitotätin kanssa, et kun heil on vaatehuoneessa hyllyllä vapaata tilaa, niin vois olla kiva jos kaikki tarvittava olis kummallakin lapsella omissa koreissaan (tää nyt oli lähinnä mun ideani). Meillä kun lapsilla on lisäksi lääkkeet ja rasvat mukana, pysyisivät näin hyvin järjestyksessä kait..?
 
Etana Elli
Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Kannattaa olla useampi vaihtovaatekerta. Saattaa olla että niitä ei tarvita pitkään aikaan ja sitten yhtenä päivänä voi sattua mitä uskomattomimpia vahinkoja. Vaihtovaatteet saat kotiin pussissa ja yleensä pyllypyyhkeet ja ruokalaput on päiväkodin puolesta. Vaipat itse.
Kas, en huomannut, että olikin kyse perhepäivähoidosta =) No, silti olen samaa mieltä. Ja korit voi olla hyvät jos tädillä on siihen sopiva eteinen. Varmasti löytyy helpommin vaihtovaatteet.
Muista myös varatumput ja pipotkin olis ihan kivat.
 
vieras
Hoitaja on paras kertomaan mitä sinne päiväksi tarvitaan ja millaiset on säilytyspaikat. Meillä on ollut hoitokassi viikot hoitopaikassa jossa yksi varavaatekerta, vaippojen poisjäännin aikaan otin aamulla kotoa muovikassiin ekstra-annoksen housuja ja paitoja. Kylmillä ilmoilla tietysti villaa sun muuta. Ja jos jotain ei ollut mukana niin hoitotäti kyllä kertoi että mitä pitäis olla. Mikä olikii tosi hyvä kun kävivät millon missäkii.
Hoitopaikassa oli jokaiselle lapselle omat pyyhkeet ja ruokalaput ym. mut kyllä ne asiat selviää, hoitotädit osaa asiansa!
Kirppikseltä ostin toiset kuravaatteet ja kumpparit ihan hoitopaikkaa varten.
Kyllä se siitä kun alkuun pääsette! Muista että hoitotäti on ihan teitä varten olemassa, aina voit kysyä ihan mitä vaan, onhan kyse teidän lapsesta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottasvasti et ole aikeissa oikeata koria raahaamassa kenenkään vaivoiksi, vie tosi paljon tilaa.
No siis semmoset luhdan M-kokoiset korit ajattelin hankkia.. kun tosiaan siellä oli hyllytilaa vapaana johon ne voi laittaa eikä ne minusta niin rumatkaan ole, jos ei kelpaa hoitopaikkaan niin voin pitää ne kyllä itselläni :D Mutta hoitotädille tää oli ainakin ok, jos ne todetaan epäkäytännöllisiksi niin sitten ne voi tuoda pois.

Niin ja hoitotädiksi meillä osui sattuman kautta mun ystäväni, joka vasta aloittaa perhepäivähoitajana, eli nää on hänen ekat hoitolapset myöskin. Hänkin on vielä ainakin lähes yhtä pihalla kuin minä :D
 
vee
5-vuotias on jo niin iso, että voit laittaa sen koriin vaikka kännykän, jossa on pikavalinnoissa poliisin ja lastensuojelun numerot. Voi sitten lapsi ottaa itse yhteyttä kun pph simputtaa, jättää ruoatta yms. Päivähoidonohjaajan numeron voi myös ohjelmoida, sinne lapsi voi ilmoittaa lievemmät jutut. Perhepäivähoitohan ei ole laadukasta varhaiskasvatusta, vaan lasten säilytyspaikka. Otan osaa ap, valintasi ei ollut hyvä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vee:
5-vuotias on jo niin iso, että voit laittaa sen koriin vaikka kännykän, jossa on pikavalinnoissa poliisin ja lastensuojelun numerot. Voi sitten lapsi ottaa itse yhteyttä kun pph simputtaa, jättää ruoatta yms. Päivähoidonohjaajan numeron voi myös ohjelmoida, sinne lapsi voi ilmoittaa lievemmät jutut. Perhepäivähoitohan ei ole laadukasta varhaiskasvatusta, vaan lasten säilytyspaikka. Otan osaa ap, valintasi ei ollut hyvä...
Mulla itselläni on lapsuudesta kokemusta kolmesta eri perhepäivähoitajasta. 1/3 hoitopaikoista oli sellaisia, joihin voisin omatkin lapset viedä. Nämä 2/3 sitten taas sellaisia, joista on mieleen jäänyt ikäviä muistoja.

Enkä nytkään olisi lapsiani perhepäivähoitoon omista kokemuksistani johtuen vienyt, jollen tuntisi hoitajaa. Mä en ikimaailmassa usko, että siellä mihin lapset nyt on menossa, olisivat millään tavalla huonon kohtelun alla.

Meidän tapauksessa myös perhepäivähoito on oikea ratkaisu, vaikka päiväkotipaikkaa alunperin hainkin (ilmeisesti päiväkodit täynnä kun perhepäivähoitoa tarjosivat), sillä 5-vuotiaalla on sytostaattihoito ja sitä myöden infektioriski suurempi ja kuume keskeyttää pojan lääkityksen joksikin aikaa. Perhepäivähoidossa näitä pöpöjä varmasti liikkuu jonkin verran vähemmän kuin päiväkodissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vee:
5-vuotias on jo niin iso, että voit laittaa sen koriin vaikka kännykän, jossa on pikavalinnoissa poliisin ja lastensuojelun numerot. Voi sitten lapsi ottaa itse yhteyttä kun pph simputtaa, jättää ruoatta yms. Päivähoidonohjaajan numeron voi myös ohjelmoida, sinne lapsi voi ilmoittaa lievemmät jutut. Perhepäivähoitohan ei ole laadukasta varhaiskasvatusta, vaan lasten säilytyspaikka. Otan osaa ap, valintasi ei ollut hyvä...
:headwall: Kylläpä sinä meidän ammattikuntaa arvostat!

Ja ihan vaan suomeksi sanottuna, KAIKKI PPH:T EI SIMPUTA, TAI JÄTÄ LAPSIA RUOKKIMATTA, JA OIKEASTI LAADUKASTA HOITOA LÖYTYY MYÖS PPH:N PUOLELTA!

|O |O Anteeksi, mutta vituttaa, kun pitää aina yleistää näitä asioita!
 
päiväkoti Kardemumma :(
Tämä ei nyt tähän korijuttuun liity,mutta me saimme lapsellemme aivan ihanan pphoitajan <3 laps menee sinne kuin kotiinsa ja varmasti parasta mahdollista hoitoa. Kun lähi päiväkodissa ryhmät on taas puukattu ylipaikoille,melu on aivan kauhea ja huoneet liian pieniä :) Kiitos että on olemassa myös hyviä pphoitajia !! :)
 

Yhteistyössä