Lapset pienellä ikäerolla -kuumeilijat

Onkos meitä muita?

Aloitan uutta pinoa jos vaikka löytyisi saman henkisiä kirjoittajia jakamaan ajatuksia, kokemuksia ja jännäilyjä! :attn:

Teimme päätöksen mieheni kanssa jättää esikoisemme syntymän jälkeen ehkäisy kokonaan pois ja antaa pikku kakkosen tulla kun on tullakseen. Nyt sitten odotellaan jännityksellä miten tärppää ja kuinka pienellä ikäerolla sisarukset syntyvät jos sellainen onni meille suodaan. :heart:

Mielessä pyörii monia asioita; miten pärjää kahden pikkuisen kanssa ja tietysti jännäilen ovulaation ja kuukautisten tuloa synnytyksen jälkeen ja miten keho heräilee jälleen.

Mutta kaikki mukaan siis vaan, jotka on samassa tilanteessa tai on näitä ajatuksia mielessään pyörittänyt! :wave:
 
:) Meillä meni n.4 kk ja tärppäsi. Nyt tulee elo-08 vauvalle pikkusisarus elo -09 :D

Mulla alkoivat menkat jo 6 vkoa synnytyksen jälkeen, kerkesinkin jo taas kyllästymään niihin tässä välissä *virn*

Ihan tietoisesti ei ehkäisyä käytetty ekan jälkeen, mutta kun plussa tulikin noin nopeasti, ei oikein tiennyt mitä ajattelee. Oli samaan aikaan äärettömän iloinen ja silti pelko siitä että mitenkäs me nyt pärjätään :)

muoks. kuumeilu alkoi jo 2 vkoa synnytyksen jälkeen :D
 
Ai kun kiva, että löytyi heti seuraa! Oletko ÄitiysLomalainen marrasvauvan saanut, vai joulukuisen? Aikasta samoissa mennään, sillä meidän poika syntyi 25.11 :D Me ei olla kenellekkään vielä yrityksestä kerrottu, paitsi jos joku on suoraan kysynyt. Ei oikein viitsi suoraan valehdellakkaan ja sitten jonkin ajan päästä heti kertoa "uutisia". :saint:


Kimalle84, sulla on nopeasti lykästänyt, oikein paljon onnea! :flower: Meillä myös noin 2 vkon ikäisen vekaran kanssa alettiin jo miettimään toista. Kun alkoi tuo romanttinen kanssakäyminen miehen kanssa tulla ajankohtaiseksi, ajateltiin ettei tosiaan tässä välissä aloiteta mitään ehkäisyä, eihän sitä koskaan tiedä kuinka kauan siinä yrittämisessä menee joka tapauksessa. Ensimmäinen tuli ensimmäisessä kierrossa pillereiden lopettamisesta, mutta eihän tuo vielä mitään takaa tällä kertaa... :whistle:
 
Olisi kiva kuulla muilta miten on kierto lähtenyt synnytyksen jälkeen toimimaan; koska loppunut jälkivuoto, alkanut kuukautiset jne. Onhan niitä kuulemma ihmisiä, jotka tulevat raskaaksi ennen ensimmäisiä kuukautisiakaan tyyliin ensimmäisestä ovulaatiosta! :eek:

Tiedän tiedän, eihän tässä mitään kiirettä ole ja olen aivan tyytyväinen tähän yhteen rakkaaseen ja hänen kasvamisensa seuraamiseen, mutta saahan sitä silti viattomasti kuumeilla...? :ashamed:
 
Mä en nyt tähän kuuluu kun tuo mun pimu on jo niin iso.
Anteeksi :ashamed:
Mutta ajattelin vaan kirjoittaa että toivottavasti teille kävisi parempi tuuri kun mulla ja teillä alkaisi kuukautiset pian tai sitten ei niitä tulisi ollenkaan ja raskautuisitte :hug: :heart:
Mulla kun ei oo kuukautiset vieläkään alkaneet ja tyttö on yli 9kk.
Mäkin olisin kovasti halunnut seuraavan pikkuisen pienellä ikäerolla,
mutta en siis saa :(

Tottakai sitä saa kuummeilla :D

Juu, siis oli tarkoitus kirjoittaa et kuumeilla.. :ashamed:
 
thor: Vauvani päätti syntyä tasan laskettuna päivänään eli 30.11! Tuo 30.11 oli muuten eri arvio ( yksityisen lääkärin tekemä rv 6 ultrassa ).
Kun ilmoittauduin kunnalliseen järjestelmään ja eka ultra otettiin monta vk myöhemmin niin he saivat LA:ksi 24.11! Tiedän että monikaan ei synny laskettuna päivänään. Onneksi pitivät virallisen LA:n 30.11 päivänä.

Mulla läheiset ei oo sanonu mitään kun sanoin että yritän mahdollisimman pian jo uutta. Ovat varmaan hyvin skeptisiä tai sitten huolissaan. Mutta suotta ovat huolissaan. Mä uskon kykyihini kahdenkin pikkulapsen kanssa. Mahdolliset kauhuhetket uhmassa voi sitten olla vaikeampia.. mutta ei mahdottomia aikoja.

Onnea raskautumiseen sulle ja muillekin!
 
ÄitiysLomalainen Kiitos sulle :)
Tein just testin tuossa muutama päivä sitten, ja nega oli :(
Eli en ole raskaana.
Kai sitä niin kovasti toivoisi että ne kuukautiset alkaisivat, niin niitä ei sen takia tule.

Mutta toivottavasti teillä muilla kävisi parempi tuuri :heart:
 
:'( huuh tuntuu että menetin lapsen ( hetken ajan ) kun aamulla heräsin uneen missä synnytin siskon tuolle pojalleni.. Imetin kumpaakin yhtä aikaa. herättyäni uutta tulokasta ei tietty enää ollut kuin se jäi uneen.
Kerkesin kiintyä unessa uuteen tulokkaaseen. :D
 
Nooh.....kai minä tännekkin kuulun. Meillä on 4 ihanaa lasta ja kaikki raskaudet ekan synnytyksen jälkeen ovat alkaneet kun vauva on ollut noin 7kk:) Eli noin 1v5kk on lastemme ikäerot, ja kaikilla aika sama :LOL: Paitsi nyt meidän kuopus on "jo" 1v5kk enkä ole edes raskaana:).Oli kaikkea ikävää tuossa kesällä, kuten kaksosraskauden kaavinta ym. Mutta nyt jo kovasti taas toivottaisi uutta perheenjäsentä! Hienosti sitä pärjää pienillä ikäeroilla olevien muksujen kanssa vaikkei minullakaan ole minkäänlaista sukulais-tms.tulkiverkostoa ollutkaan.Ja onhan noista toisille ihanasti seuraa!

:wave:
 
Tiukun äiti, jää ihmeessä kirjoittelemaan, ei täällä lasketa lapsen ikää! =) Pahoitteluni pitkäksi venyneestä odotuksesta ja negasta, voipi hyvin olla meilläkin edessä, vaikka kuinka on toiveet korkealla...

ÄitiysLomalainen, olen aivan samaa mieltä, uskon kyllä pärjääväni mieheni kanssa vaikeatkin hetket uhmaikäisten tai murrosikäisten sisarusten kanssa, plussapuolet ovat kuitenkin vahvempina tässä ratkaisussa meidän mielestämme. Huh mikä uni, kurjaa varmasti, mutta ehkä se tosiaan oli enneuni! b:)d Onko sulla jo jälkivuoto loppunut ja oletteko miehen kanssa päässeet jo pupuilemaan?

Kassu, tervetuloa mukaan! Ikävä kuulla vastoinkäymisestä, mutta hienoa että olette päässeet yli niistä. :hug: Hyvä kuulla myöskin oikealta konkarilta kannustavaa tositietoa, eikä pelkkiä pelottelupuheita. Miten sulla meni raskaudet ja niistä palautumiset?

Omaa napaa; täällä tosiaan kuukautisia kovasti odotellaan ja ovista toiveikkaasti bongaillaan... :ashamed: Itse asiassa, ajattelin että ehkä jotain tuossa joulun tienoilla olisi voinut tapahtuakin - limaa, nippailua, tummaa pissaa ja hirveät himot!? B)

Oletteko koska aloitelleet miehenne kanssa harjoittelemaan seuraavan tekoa ja miten olette pieniänne imettäneet?
 
Täällä kans yks "ikikuumeilija". Kuudetta kuumeilen ja vanhin tulee muutaman kk päästä 6v. :D Touhua siinä riittää ku on lapset pienellä ikäerolla mut mun villi veikkaus on että toisaalta on helpompi ku on vaikka edes se 2 lasta kohtuu pienellä ikäerolla ku että ois vain 1 lapsi. Tai vaikka 2 lasta, mutta ikäero yli 2v..

Imettäny olen lapsiani 3-8kk riippuen vähän siitä milloin olen seuraavaa alkanut odottamaan. Seuraavaa kun olen odottamaan alkanut, olen useimmiten imetyksen kohtuu pian sitten yrittänyt lopetella ettei tulis kuormitus omalle kropalle ihan yliraskaaksi.

Niin ja menkat mulla on alkanu jotain 1-3kk päästä synnytyksestä ja nuiden 4 ensimmäisen jälkeen ne on ollutki aikalailla heti ihan säännölliset. Nyt 5 lapsen jälkeen kierron pituus onki sitten alkanu heittelemään :(

Mutta kutosta kuumeillaan ja jospa se vielä sieltä paikkoin tulisi. hmm.. niin ja tosiaan pisin ikäero meillä lasten välillä taitaa olla vajaat 1v 5kk.. Touhurikasta elämää tämä kyllä ainaki on :D Tsemppiä kaikille yritykseen..
 
Thor Mulla varmaan raskautuminen käytännössä menee siihen että imetys loppuu.
Tavoite olisi raskautua kesäksi! Mies on sitä mieltä että joskos toukokuussa :-D
Eihän sitä voi päättää etukäteen.. kuten sinäkin olisit jo halunnut olla raskaana joulukuussa, mutta vielä antaa raskautuminen odottaa itseään.
 
Taas mä tuun tänne häiritsemään.. :D
kassu ja valtsukka vau, ihanan pienet ikäerot teidän molempien lapsilla :heart:
Voi, kun itsekin saisi.
:flower: Kyllä teillä varmaan menoa riittää :)
Mä olen siis aina halunnut et lapsilla olisi pienet ikäerot, muttei ole onnistunut :(
Esikoisen synnytys oli niin rankka ettei mies suostunut toista yrittämään kun vasta esikoisen ollessa 2v. Kolmatta ruvettiin kyllä ihan ajoissa yrittämään, mutta onnistui vasta kun tuo keskimmäinen oli yli vuoden.
(eli ikäerot on noilla mun lapsilla siis isot 2v 11kk ja 1v10kk)
Mulla siis vaan 3 lasta ja esikoinen täyttää kesällä jo 6v.
Toivottavasti nyt tulisi edes vähän pienempi, ikäero siis.
Mä oon melko pitkään imettänyt. Ja ainakin mulla tuntuis että tuo imetys estäis raskautumisen.

Oletteko te kuitenkin imettäneet, kun teillä on kuukautiset alkaneet/ olette raskautuneet?
Entä onkos teidä vauvat syöneet yöllä usein vai nukuuneet herämättä koko yön?
Mä siis vaan yritän tässä itselleni luoda toivoa että ne kuukautiset alkaisivat mulla,imetyksesä huolimatta. :ashamed:
Mä oon aina haaveillut 6 lapsesta, että jospa vielä sen pienen ikäeron saisi :heart:
 
Tiukun äiti kyllä mä oon imettäny vaikka ois kuukautiset jo alkaneetkin. Ainoostaan sitten jos oon tullu uudelleen raskaaksi niin oon vähitellen yrittäny imetyksen lopetella. Nii ja vanhimmat lapset meillä jätti aika aikasin yösyönnit pois mutta nyt näitä paria nuorinta oon kyllä ihan loppuun asti saanu öisinki syötellä. Nuorin siis nyttenki vielä imetyksellä.

Tuo 6 lasta on mullaki ollu haaveissa mut.. ...ihteni tuntien lapsimäärä ei tule jäämään kuuteen jos vaan mahollista on saada useampiki. Aivan kauhulla ootan aikaa ku täytyy myöntää ettei meille enää lisää lapsia tule. On nuo kuitenki niin suuria rikkauksia nuo lapset että.. Pelottas ajatellakki et tuo meidän nykyinen vauva ois meidän viimenen vauva. :eek: 7 vuoden päästä meilläki ois muka jo talo tyhjänä päivisin ku kaikki lapset ois koulussa :( En mä osaa semmosta kuvitella :'(
 
valtsukka kiva kuulla. Ehkä mullakin on vielä toivoa, siis sitten joskus.
Oletko sinä kovin nuorikin?
Jos sinulla on mahdollisuus moneen lapseen, niin siitä vaan :heart:
Kyllä minä välillä haaveilen että saisin paljon lapsia :D , mutta tuo 6 taitaa olla sellainen "realistinen". (ja voihan se olla ettei noin montaakaan saa :( )
Siis minä en enään mikää nuori ole, eikä tuo raskautuminen ole mulle niin helppoa :ashamed:
Minkä ikäinen sinun nuorin lapsi on? Ihan pikkuinen vauva vielä? :heart:
Meidän esikoiset taitaa olla suunnilleen samanikäisiä?
Mun esikoinen siis täyttää 6v kesäkuussa :)
 
Tiukun äiti 27v tulin tänä vuonna et sikäli ehtisin varmaan vielä muutaman lapsen iän puolesta saada :D Niin ja tuo mun nykynen nuorin on vajaat 8kk ja vanhin täyttää 6v toukokuussa :D kyllähän se joskus oikein pahoina päivinä tuntuu että ei enää yhtään lasta tähän taloon mutta oikiasti en osais kuvitella et meidän lapset ois jo tässä =) Joskus aiemmin ku mulla ei vielä ollu yhtään lasta tai ehkä just se 1 tai 2 ajattelin et kyllä se 6 on varmasti maksimi mut empä enää valalle mene :) Toivottavasti teillekkin vielä ainakin ne 3 lasta annettaisiin :)
 
valtsukan tilanne kuulostaa niin tutulta, että pakko kommentoida, vaikka tällä hetkellä en kuumeilekaan vauvaa, vaan meidän viides lapsi on masussa. :heart: Itse täytän ens kuussa 26v, ja viidettä lasta odotellaan. Vanhin on 7,5v ja nuorin 2v. Aiemmin ollaan miehen kanssa puhuttu, että 5 olisi sopiva määrä meille. Mutta tässä on alkanut hiipimään mieleen ajatus, että JOS yksi vielä tämän jälkeen. Siihen kuuteen lapseen sitten olis tehtävä stoppi... Se tuntuis meille ihan hyvältä. =) Saattaahan olla ettei tämän viidennen jälkeen enää tulekaan uutta vauvaa, mutta tosiaan, ehkä ja jos... Kovinkaan monelle en näistä ajatuksista ole viitsinyt edes kertoa, kun suhtautuminen on sen verran negatiivista. Tässä kun on tottunut kuulemaan vain kauhisteluja, ja negatiivista palautetta lapsiluvusta, niin olipa piristävää törmätä tämmöiseen ketjuun. Ihan vaan aikani kuluksi tulin kurkkaamaan kuumeilu-puolelle, kun täällä melko ahkerasti pyörin sillon kun tätä viidettä kuumeiltiin. :heart:
 
Äitti-83 varmaan osa kauhistelijoista vaan ihmetellen kauhistelunsakki sanoo ku kuitenki taitaa olla vähemmän meitä jotka iso porukka halutaan.. Niin ja oon mä ihastelujaki välillä saanut ku on joku lapsimäärän kuullut/nähnyt. :) Voimia ja onnea odotukseen ja arjen pyöritykseen sinnekkin! :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja valtsukka:
Äitti-83 varmaan osa kauhistelijoista vaan ihmetellen kauhistelunsakki sanoo ku kuitenki taitaa olla vähemmän meitä jotka iso porukka halutaan.. Niin ja oon mä ihastelujaki välillä saanut ku on joku lapsimäärän kuullut/nähnyt. :) Voimia ja onnea odotukseen ja arjen pyöritykseen sinnekkin! :heart: :heart:
Juu, kyllä niitäkin ihania onneksi löytyy, ketkä näkee asiassa hyviä puolia. :heart: =) Yllättävän paljon sitä kuitenkin on saanut kuulla kaikkea typerää, osa taas ei sano mitään, vaikka aiemmista raskauksista onkin ollut kiinnostuneita ja onnitelleet jne.

Kiva tietää että meitä on muitakin, ketkä näinkin nuorena(?) on useemman lapsen halunnut ja saanut. Siksi tähän pinoon itseni änginkin, vaikken kuumeilija just tällä hetkellä olekaan. :D Toivottavasti teillä kuumeilu tuottaa pian tulosta! :heart: :hug:
 

Yhteistyössä