Lapset tekevät lapsia

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2006 klo 17:26 Ansku kirjoitti:
Näin se on,lasten kuuluisi olla lapsia eikä tehdä lapsia. En kyseenalasta sitä kuka on valmis äidiksi 15 v.nä tai myöhemmin.

Yhteiskunta on vaan mennyt siihen pisteeseen että lapsilisää maksetaan äidille että lapselle monesti.

Tässä ideana tosiaan oli?
Ei pahalla, mutta jokainen tekee päätöksiä ihan itse.
 
mitkä seikat puoltaa äidiksi tulemista vanhemmalla iällä? biologia ja psykologia on nuoruuden puolella. vähän ku viitsii netistäkin etsiä, löytää tutkimuksia joissa todetaan nuoren sopeutuvan uuteen vanhemman rooliinsa helpommin, hedelmällisyydestä nyt kaikki varmaan tiesikin....
 
anu
Nuoria äitejä koskevat yleistykset johtuvat varmaan siitä, että heidän joukossaan on enemmän niitä, jotka eivät vielä ole kypsiä äideiksi kun esim. 30 vuotiaissa. Sekä niitä joita, jotka elävät avustusten tai vanhempien tuella. Ei silti voi sanoa, että 30 tai 40 vuotias olisi parempi äiti kun 20 vuotias. Joka ikäluokassa löytyy äitejä joka lähtöön. Ikä ei aina kerro kypsyyttä. Esimerkiksi tänne kirjoittanut Satu on hyvä esimerkki siitä, ettei nuorena saatu lapsi tarkoita, että jäädään kotiin sossun rahoilla makaamaan.
Itse olen yli kaksikymppisenä äidiksi tullut ja täytyy sanoa, että minusta ei olisi ollut äidiksi teininä. Toisaalta, kyllähän elämä aina kasvattaa ja ihminen sopeutuu hankaliinkin tilanteisiin.

Mukavaa joulun odotusta kaikille ikään katsomatta! Eiköhän me kaikki olla parhaita äitejä omille lapsillemme!
 

Yhteistyössä