lapsetomuss tutkimukset

Meillä on varattu aikaa lapsettomuustutkimuksiin ja haluaisinkin tietää
mitä on odotettavissa. Vauvaa on yritety vajaa vuosi ja mitää ei vielä ole tapahtunut. Neuvolan mielestä oli syytä alkaa tarkempiin tutkimuksiin.

Toisaalta hirvittää toisaalta helpotti. Nyt ei anakaan tarvitse itse yksin miettiä missä vika on kun ei tärppää.


 
Mieheltä tutkitaan siittiö tilanne, eli tehdään sperma analyysi minkä avulla saadaan tietää siittiöiden lukumäärä sekä elävien määrä että normaalien määrä jne...
tää on yleensä ekana listalla.

Sulta todennäkösesti otetaan verestä kierronkartotus eli otetaan kierron erivaiheissa verikoita ja siitä tutkitaan sun hormoonitoimintaa.

Tästä edetään ns. folliikkeli ultraan mikä tehdään 3-10 kierron päivä ja siitä saadaan selville kasvaako sulla niitä munarakkuloita ja mikä on kohdunlimakalvon tilanne.


Riippuen paikasta voidaan varhaisessakin vaiheessa tehdä myös munajohtimien aukiolotutkimus.


Jos sulla on jotain kysyttävää suoraan vippaa vaikka Y-viestillä mua, en aina muista käydä täällä osiossa kurkkimassa.

Itelläni on IVF tyttö ja oon käyny läpi melkein kaikki tänäpäivänä Suomessa käytössä olevat hoidot ja suurimman osan myös tutkimuksista :)
 

Yhteistyössä