Lapsettomia Tampereen seudulta?

Hei,

Nyt päätin uskaltautua avaamaan ketjun, jota olen pitkään jo kaipaillut.
Kaipiasin vertasitukea lähiympäristön naisilta, joiden kanssa olisi nettitutustumisen jälkeen kiva tavata myös ihan kasvokkain.
Tampereella kun tuo Simpukkayhdistyksen lapsettomien tapaaminen kun näköjään on jäissä ryhmän vetäjän puutteen takia.

Olen siis 27-vuotias ja esikoista on yritetty turhaan kohta 1,5 vuotta ja hoidoissa ollaan Väestöliitolla. Inssien jälkeen ollaan siirtymässä ivf-hoitoihin. Kukaan lähipiiristäni ei tunnu kärsivän samoista ongelmista ainakaan lisääntymisestä päätelleen, joten olisi ihana tutustua ihmisiin, jotka painivat samojen ongelmien parissa.

Uskaltaisiko kukaan mukaan?
 
Hei Tytti
Täällä ainakin yksi Tamperelainen. Taustaa lyhyesti: ikää on 33v, lapsettomuus johtuu synnynnäisestä aivolisäkkeen vajaatoiminnasta (munasoluja ei ilman hoitoja kasva lainkaan), hoidossa ollaan Tayssissa, takana kaksi tuloksetonta inssiä. Nyt ollut taukoa hoidoista osittain omasta halusta. Tammikuussa jatketaan lapsettomuushoitoja sekä aloitetaan kasvuhormoonin pistäminen.

Olen monta kertaa miettinyt että olisi kiva olla tekemisissä paikallisten, samassa tilanteessa olevien kanssa, mutta en ole vielä uskaltautunut Simpukan tapaamisiin. Yhden samasta syystä lapsettoman kanssa olen ollut sähköpostitse yhteydessä jo pitemmän ajan ja se on ollut todella ihanaa, hän ei kuitenkaan asu täällä. Eikös ne Simpukka yhdistyksen tapaamiset vihdoin viime viikolla alkaneet? Olitko itse siellä? Olisi kiva kuulla, minkälaista siellä on?
 
Hei Tytti ja Ritva!
Täällä yksi tamperelainen lisää. Ikää minulla 33v, varsinaista syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta on tasapainossa lääkityksellä. Esikoista on yritetty loppuvuodesta 2006 saakka. Taysissa myöskin hoidoissa, takana 3 tuloksetonta inssiä ja nyt menossa ensimmäinen ivf-hoito. Voisi olla mukavaa vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa :)
 
Moi verve...ootkos sä ollut mukana Simpukan toiminnassa?
Ja mites teidän hoidot etenee? Meillä tosiaan jatkuu vasta tammikuussa hoidot, mutta olis silti ihana vaihtaa ajatuksia ja vaikka mahdollisesti tavatakkin joskus. Koska on se vaan niin totta, että vaikka kuinka ystävät ja läheisesti olis ymmärtäväisiä ja tukisivat, niin ei oikeen kukaan muu kun samassa tilanteessa oleva voi tietää ja ymmärtää fiiliksiä, joita asia herättää?
 
Hei Ritva ja Verve!

Mulla on mennyt ihan ohi nuo teidän vastaukset, oon pahoillani että en ole mitenkään reagoinut. Olisi kiva vaihtaa ajatuksia teidän kanssa. Seurailen siis tarkemmin tätäkin tästä lähtien. Nyt vaan täytyy lähteä nukkumaan, jotta homenna pääsee töihin...
 
Heips naiset!
Olen tamperelainen, 20-vuotias hedelmöityshoidoissa käyvä tyttö. En tiedä, olenko "lapseton" sanan varsinaisessa merkityksessä, koska olen naisen kanssa. Mutta pippelittömyys on aika iso ongelma :) Lisäksi minulla todettiin kiertohäiriö, joka onneksi hoidettavissa.

Nyt on torstaina ollut toinen inseminaatio. Jostain syystä en osaa olla yhtään niin toiveikas kuin ensimmäisen kanssa.
 
vuorovesipp9 meneillään ja tuntemuksia ei ole minkäänlaisia..yleensä maha turpoaa hiukan ennen kuukautisia ja herkkuja menee enemmän kuin pitäisi..mutta nyt on toisteppään;)toivon todellakin että tärppäisi mutta onneksi meillä on vielä sit 4 kaveria pakkasessa vielä.
sitä vaan olen miettinyt että kuinka hyviä ne on oikein ollut kun sanottiin että toinen oli 6 solunen ja toinen 8 solunen ja kahden päivän alkioita(muistankohan oikein;)tyhmäblondi kun olen
 
Sartsa83
Alkuperäinen kirjoittaja tytti82:
Hei,

Nyt päätin uskaltautua avaamaan ketjun, jota olen pitkään jo kaipaillut.
Kaipiasin vertasitukea lähiympäristön naisilta, joiden kanssa olisi nettitutustumisen jälkeen kiva tavata myös ihan kasvokkain.
Tampereella kun tuo Simpukkayhdistyksen lapsettomien tapaaminen kun näköjään on jäissä ryhmän vetäjän puutteen takia.

Olen siis 27-vuotias ja esikoista on yritetty turhaan kohta 1,5 vuotta ja hoidoissa ollaan Väestöliitolla. Inssien jälkeen ollaan siirtymässä ivf-hoitoihin. Kukaan lähipiiristäni ei tunnu kärsivän samoista ongelmista ainakaan lisääntymisestä päätelleen, joten olisi ihana tutustua ihmisiin, jotka painivat samojen ongelmien parissa.

Uskaltaisiko kukaan mukaan?

Heiheiheiheihei, siellähän onb melkein kuin täysin kohtalotoveri. :) .. Ite oon 26v, 1,5v oli yritystä takana kunnes sai tietää pääsevänsä hoitoihin. Tammikuussa tulis virallisesti 2v täyteen mutta ens kuu on yk 24. Tässä kuussa toinen inssi edessä, kun eka meni persiilleen, syystä taikka toisesta.

Ystävä piiri täynnä lapsiperheitä... muutama vain ilman lasta mutta ketään ei ole joka olis samassa tilanteessa. Siispän ois tooooosi kiva tutustua Tampere-Nokia-Ylöjärvi-Pirkkala.. ym. alueelta ihmisiin jotka eläis tätä yrittämisen arkea ja onnistumisen toivetta. :)
 
Sartsa83
Hei myöskin teille Ritva, verve, vuorovesi, tyhmäblondi :wave:

Pitimäni ihan vielä kertoa ..elikkä siis mulle on tutkittu munasolunirtonemishäiriö. Tänään olin pääkuvauksessa toistuvien päänsärkyjen takia jotka on kuitenkin olleet poissa meidän ollessa hoidoissa. :D ... veikkaisin stressiä joka poistui kun hoitoihin päästiin. Se oli mulle lottovoitto, vaikka tiesin sisimmissäni ettei eka kerta välttämättä heti auta.. niin kun ei auttanutkaan.

Kuten tossa jo kirjotin nii meille siis tulossa 2. inssi tässä kuussa. Lääkkeinä on clomit, menopur ja pregnyl. Tänää kp 3 ja otin aamulla ekan clomin.

Eiköhän me Pirkanmaan plikat piretä yhtä? ;)
 
Sartsa83
tyhmäblondi mä asuin lapsuuteni annalassa. 17-vuotta. Koulut tuli siellä käytyä, kauksulla sit yläaste. Äiti muutti vuos sitte sieltä pois lähelle turtolan cittaria. Ite tosiaan asun Nokialla mieheni kanssa.
 
ollaan asuttu annalassa puoltoista vuotta ja tykätty paikasta todella..ihanan hiljanen ja ei kaukana mistään :LOL: ihania lenkkeily teitä ja työpaikkani aikas lähellä(lukonmäki)
ostettiin kolmio mieheni kanssa johon myös kuuluu 15v tytär ja karvakoipi pimu 6v :)
 
Sartsa83
tyhmäblondi noniin! :) ... mä asuin hikivuorenkadulla sen 17vuotta. Vanhoissa kerrostaloissa. Mä en tykännyt asua siellä. Siellä on ikäviä muistoja lapsuudesta, mutta kiva jos itse viihdytte. :)
 
Mahtuisinko minä tähän pinoon mukaan vaikka mulla on jo yksi lapsi? =)

Meillä on IVF-tyttö 1v ja toisesta haaveillaan. Alkuvuodesta mennään uusiksi hoitoihin. Jonkun kanssa olisi kiva jutella hoitoasioista. Lapsettoman idetiteetti kun ei lapsen myötä kadonnut minnekään. Sama jännitys päällä jo nyt vaikka hoidot ei ole vielä edes alkaneet..

Ja minä lähtisin enemmän kuin mielelläni tapaamaan teitä!! :wave:
 
Sartsa83
Raitapaitainen :wave: tervetuloo vain! Ihanaa että joku on onnistunu hoidoilla! Tuo auttaa jaksamaan omassa yrityksessä. Meillä takana eka hoito (inssi + lääkitykset) ja toinen ois tulossa tässä kuussa. Kohta 2v takana kokonaisuudessaan lapsentekoa. Ja esikoisesta haaveillaan.
 
RAITTIS :flower:
tunnetaan varmaankin toisemme..olin hoidossa viime :flower olin hoidossa n.vuos sitten,meillä yhteinen tuttavuus nimimerkillä johanna72?

tänään ollut surun jännittävä päivä..hiukan rusehtavaa vuotoa on ilmennyt mutta ei maha kipua..vuoto on tosiaankin todella niukasta mutta silti!!
jännittää niin kovasti että tässäkö tämä nyt sit oli..viikkoja meillä hiukan yli 6..jos nyt kesken niin eikös vuoto pitäisi olla tässä vaihees runsaampaa ja mahakipu olisi aikas kovaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Kiva, että mahdun mukaan!

Tavataanko jossain? Ehdottakaa jotain aikaa ja paikkaa! =)
MULLE KÄY OIKEESTAAN KOSKA VAAN..ENS VIIKOLLA OLEN KOKO VIIKON SAIKULLA,SILLOIN OIS IHANAA KÄYDÄ KAFFELLA JOSSAIN :D MUTTA JOS AJATTELET MYÖHEMPÄÄ NIIN IHAN MILLOIN VAAN KÄY AINA 3 JÄLKEEN!
 
Sartsa83
Blondi... raskaudenaikana saattaa tulla monestikin vuotoja tarkottamatta että raskaus keskeytyis. Mun kummitytön äiti odottaessaan kummityttöä sai kahden kuukautiset ennen kuin selvisi että hän on 8:lla viikolla raskaana. Että kaikki on mahdollista. :) Jos hirveesti epäröit niin ota yhteys neuvolaan. Saat varmasti apuja. :)

Mulleki periaatteessa käy millon vaan aina kolmen jälkeen. Vaihtelee aina vähän tilanteesta.
 
Sartsa83
blondi.. ollos hyvä. :) .... hmm.. huomenna mul on 14.20 aika hormoni- ja lapsettomuuspolille hakee pistosvälineitä lisää.. et periaatteessa siinä ehtis ehkä sit sen jälkee.. riippuu vähä viä. Omalta kohalta en voi sanoa varmaks.
 

Yhteistyössä