Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Tervetuloa tänne Odotusajan puolelle ja ONNEA! :flower:


Ajattelin perustaa uuden ketjun heille, jotka ovat kärsineet lapsettomuudesta ja saaneet tänä onnen kesänä/syksynä sen hartaasti toivoman plussa plakkariin! :heart:

Täällä on helpompi jatkaa pieniä iloja ja jopa niitä suruja, mitä odotusaikaan ja lapsettomuuteen liittyy.
Itse tunnen oloni hyvin ulkopuoliseksi tuolla toisessa ketjussa, missä vauvat tupsahtelevat masuihin sen helpomman kaavan kautta.
Siellä ei aina ehkä ymmärretä, miksi meillä lapsettomuutta kokeneilla usko siihen, että oma kroppa nyt toimii ja kantaa lasta, ei ole kova.

Mikään ei ole itsestäänselvyys näissä raskauksissa.

Tervetuloa sydämellisesti ihan jokaiselle! Pidetään pikkuiset visusti masussa yhteisvoimin!

Toivoopi Bee, plussannut 8.8
 
Nimimmari - LA - monesko- synnäri - hoidot - lasta toivottu kk/vuosi

Emmaria - 1.5.2010 - ensimmäinen - KOKS - 3x IUI, luomu - vuodesta 2004

Viksi - 11.5.2010- toinen raskaus, mutta kolmas lapsi- nkl tai KOS - IVF lyhyellä kaavalla, tuoresiirto - 8/2009

Minni79 - - ensimmäinen - ICSI - 5/08

Valma - 18.5.2010 - ensimmäinen - NKL - IVF - 06/06

wattu - 19.5.2010 - ensimmäinen - 2xIUI 1x ICSI - 3 v.

Pohtijatar - 1.6.2010- ensimmäinen - KYS- Terot,clomit,menopur piikit, 2x1vf - vuodesta 2006

anna1979 - 4.6.2010 - ensimmäinen - KOS - 1.IVF - 4/06

Lumis-75- 12.6.2010 - toinen- Jorvi, Espoo - inssejä, plussa inssikierrossa, jossa ei päästy inssiin- 09/08

Syystuuli75 - 13.6.2010 - ensimmäinen - OYKS - Clomit, 2x inssi, 1.IVF (+) - syksystä 07

Veijari78- 22.6.2010 - ensimmäinen - clomifen, puregon ja menopur avusteinen IUI- pienokaista toivottu 07/07 asti

Kipinä1 - 24.6.2010 - ensimmäinen - NKL ? - 1 x IVF, 1 x epäonnistunut IVF, joka meni inseminaatioksi, 2x ICSI ja tästä 2. nyt plussa - lasta toivottu 11/2006


Syntyneet:

Krokodiili: 03.03.2010, Tyttö (3770 g, 50cm) rv 39+6 :heart:

Annie77: 16.03.2010, Tyttö rv 39+1 :heart:

Haave: 16.03.2010, Poika rv 32+3 :heart:

Tiki-71: 17.03.2010, A-tyttö (1385g) ja B-poika (920g) rv 30+2 :heart:

talvikauris: 24.3.2010 Poika rv 40+0 (3725g, 50cm) :heart:

napsuneiti: 15.04.2010 Poika rv 37+2 (2880g, 47cm) :heart:

Taikapapu: 17.04.2010 Tyttö rv 39+3 (3050g, 48cm) :heart:

Alexandria: 23.04.2010 Tyttö rv 34+4 (2085g, 44cm) :heart:

vilhelmiina72: 24.04.2010 A-poika ja B-poika rv 37+3 :heart:

RouvaB: 24.04.2010 Poika rv 41+0 (3300g, 51cm) :heart:

Hope79: 27.04. 2010 A-tyttö (1910 g, 44 cm) ja B-tyttö (1780g 45 cm) rv 35+0 :heart:

Jannaliini: 02.05.2010 (?) Tyttö rv 39+5 (?) :heart:

minttu1: 11.05.2010 Tyttö rv 37+0 (2740g, 46cm) :heart:

aitiliini83: 15.05.2010 Tyttö rv 39+5 (4150g, 54cm) :heart:

Tuulia-76: 01.06.2010 Poika rv 37+4 (4040g, 50cm) :heart:

Ripe72: 06.06.2010 Poika rv 40+0 (333g, 48cm) :heart:


HUOM! Jos haluat mukaan listaan, laita tietosi valmiina pakettina viestiisi, sen jälkeen lisään sinut listaan.
 
Hyvästit tädeille, yksinäisille viivoille ja rankoille hoidoille!

MUOKS. Lista tuossa ylhäällä (poistin tästä sen minkä itse tein, kun en osannut sitäkään :ashamed: )

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
No voi jee!

Krokodiili ja Taikapapu, tervetuloa ekoille! Saatko muuten Taikapapu jotenkin järkevää tosta listasta? Ne menee ihan kasaan nuo tiedot! Entä onko jotain muuta tärkeää tietoa mitä pitäisi laittaa tai jättää pois tosta listasta?

Niin ja Taikis! ONNEA :flower: Sitä on rouviinnuttu! Mitenkäs häät meni? :heart:

-Bee 6+3

MUOKS: Ja vielä Taikis, siirränkö tuon kuvan tonne ekaan sarakkeeseen, eli onko lista helpompip päivittää kun ruutu on kokonainen??

Toinen MUOKS, nyt se on molemmissa, kummasta otan veks?
 
RouvaB: Kiitos onnitteluista. =) Häät oli ihanat! :heart: Just semmoset kun aattelin. Meitä oli vaan lähimmät ja häät oli mökillä. Ilma oli ihana ja oli oikein hauskaa.

Pitäskö se vielä laittaa kuinka mones tulossa? Mä en pääse tohon sun viestiin muokkaamaan, mut voin napata nuo sun tiedot tohon mun viestiin ja muokata siinä, jos sopii?

muoks. ota pois tokasta. Kiva, kun heti ekana tollanen ihana kuva. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taikapapu:
RouvaB: Kiitos onnitteluista. =) Häät oli ihanat! :heart: Just semmoset kun aattelin. Meitä oli vaan lähimmät ja häät oli mökillä. Ilma oli ihana ja oli oikein hauskaa.

Pitäskö se vielä laittaa kuinka mones tulossa? Mä en pääse tohon sun viestiin muokkaamaan, mut voin napata nuo sun tiedot tohon mun viestiin ja muokata siinä, jos sopii?

muoks. ota pois tokasta. Kiva, kun heti ekana tollanen ihana kuva. :)
Joo tee just niin! Sun häät kuulostaa ihanalta! Meidän häät oli puistossa! Viihyn paremmin luonnossa kun kirkossa. Mites, jouduitko selittelemään sitä kun et nautiskellut juhlajuomia?? ;)

 
Taikis: Se on hyvä, mutta elä laita kuvaa koska muuten se ruutu kapenee ja tulee vaikeaselkoisempi. Siitä puuttuu nyt se "monesko lapsi" kohta (johon mullekin voi kirjoittaa "esikko" ). Ehkä otsikon vois lihavoida/alleviivata ja nimimerkit myös lihavoida.
Hienoa, Kiitos! :flower:

Niin ja IVF:n jälkeen piti laitta km, sitten luomu. En itekään pysy mukana näissä. :ashamed:
-B
 
heippa... uskaltaako sitä jo heti tänne ilmoittautua..??? Ei tätä vielä voi uskoa eikä todellakaan sisäistä mitenkään. Tänään sain soiton naikkarin hoitajalta että verikoe aamulla oli positiivinen. Arvo oli 160,6 ja nyt tietty mietin että kai se on tarpeeks korkee..? Mut kai se on, kun kerran niin sanottiin.

Luget saapi kuulemma lopettaa tänään jo, mut meinaan vielä huomenna varmistaa että oikeestiko..? Eka ohje kun oli että käytän lääkkeet mitkä oon jo ostanut ni loppuun.

Ja tosiaan JOS kaikki menee hyvin on meille tulossa äitienpäivälahja 04.05.2010 olisi laskettu aika. Sairaalana LS eli Lohjan sairaala. Takana on clomit, 2*iu + 1ivf. Yritystä on tasan 3v eli 08/2006 alkaen. Ja esikoista odotellaan...

Napsuneiti rv4+0
 
Onneksi olkoon napsuneiti! :heart:

Mullekkin lääkäri sanoi, että nykyään ei enää niitä lugeja oteta, kun siihen plussatestiin asti. Jos on jokin ihan erityinen syy, niin voi ottaa alkuraskauden ultraan asti. Joten luulen, että voit lopettaa, jos niin oot ohjeet saanut.
 
Taikapapu: Nyt näyttää hienolta ja oikein selkeeltä! Hyvähyvä! :flower:
Napsuneiti: Tervetuloa! Ajattele, täällä me nyt ollaan! Nyt vaan loputkin tuosta meidän "kotiketjusta" ja myös Taikiksen kotiketjusta tänne näin! Ja juu, miekin silloin viimekierrossa kun tuli km, niin lopetin heti plussaan... Ja toki syyttelin sit tota keskenmenoa siitä, koska alkio hiipui sit yhtaikaa kun luget hävis kropasta. Mutta ei se siitä johtunut! Se keskenmeno johtu siitä, etten ois sillon toipunut hyperistä! Se ois vaan pahentunut. Niin pieni ajatteli että hyppääkin mukaan vasta seuraavassa kierrossa. :heart:

-Bee
 
RouvaB: Perjantainako sulla on se alkuraskauden ultra? Jännittääkö?

Mua välillä pelottaa keskenmeno, välillä oon onnellinen, että oon raskaana ja aika usein en edes "muista" koko asiaa. Varmaan yrittää tietoisesti vähän "unohtaa", ettei koko ajan pelkäisi sitä keskenmenoa. Tähän mennessä on kyllä mennyt hyvin. Ei ole pisaraakaan tullut vuotoa ja raskaustestin viivat on hyvin vahvistuneet, että tuski ainakaan tuulimuna on. Mun pitää vielä viikko ootella sinne alkuraskauden ultraan, mutta eiköhän se aika mene suht. nopeesti.
 
Meillä olis alkuraskauden ultra naikkarilla rv7+1 mut mä mietin että jos maksaisin yksityiselle sitä ennen. Haluaisin vain nähdä että pieni on oikeassa paikassa ja oikean kokoinen. Sydänäänet voi nähdä sitten siellä naikkarilla... Saa nähdä sorrunko varaamaan..
 
Taikapapu: Mie olin jo viime perjantaina! Jännitti ihan SIKANA, mutta turhaan. Siellä ei oikein muuta ollutkaan kun sydäntä. Koko pikku möykky nytkyi sykkeen mukana, ja sillon tuo LA siirtyikin viikolla myöhemmäksi. Itse siis alunperin luulin että se on 11.4. Mut alkuraskauden ultrat ovat aika epävarmoja kuitenkin, kun niin pientä on hankala mitata. Saatiin kuvakin!

Napsu: Varaa vaan, se helpottaa kummasti tuota myllerrysta ja ennenkaikkea alentaa stressiä. Kun yhtään ei sais stressata! Miekin testailin uudelleen ja uudelleen ennen tuota ultraa kun vaan halusin todeta että oon yhä raskaana. :ashamed: Sitä plussaa oli vaan niin kiva ja helpottava katella. Se kun on ainoa konkreettinen asia mikä todistaa tän raskauden tässä vaiheessa. Mut testailu loppu kun seinään ultran jälkeen! :p

Muoks. Taikis - meinaatko lisätä tuohon listaan että sullakin oli luomu? Miusta tää luomuilu hoitorimpsun keskellä vaan tekee ihmeestä jotenkin vieläkin ihmeemmän. :D Vaikka ykskään pieni tässä riompsusta ei oo mitään muuta kun ihme!
 
Napsu: Mulla oli viikkoja sillon 5+6 ultran mukaan, kun siellä kävin, ja jytkyi tosiaan koko pallero. :) Eli sykkeet ois varmaan jo näkyneet alkuviikostakin, koska ne käynnistyvät alussa hitaasti ja hiljaa, niin ettei se alussa ole edes rytmissä. Tuo jumpustti jo kun joissakin teknobileissä. :D
Mut jos haluat pettymyksiltä välttyä niin kay rv7, kuten suositellaan. Sillon saa huonommillakin laitteilla sykkeen näkyviin.

Otappas napsu vielä valokuva siitä testistä. Sitä oon miekin palaillu kattelemaan, niin säästyy testejä. :ashamed: Nää on just näitä juttuja mille naurettas tuolla "tavallisten odottajien" ketjussa.

-Bee
 
RouvaB: Lisäsin sen luomun sinne. Ihanaa, kun näkyi jo syke noin varhain. :heart:

Mä testasin silloin ekalla viikolla joka päivä! Sit vertailin oliko viiva vahvempi kun edellisenä päivänä. Heh.. mutta kyllä se rauhotti vähän mieltä. Eilen vasta heitin ne kaikki paitsi yhden testin roskiin.
 
Ihanaa, että täällä on tällainen uusi pino, vertaistuki on alkuraskaudessa kultaakin kalliimpaa, etenkin kun taustalla on ollut niin pitkä odotus ja rankat hoidot! :) Ja mikä ihanampaa, täällä on myös tuttuja! :heart: Olen niin onnellinen teidän puolestanne, paljon tarrasukkia matkaan mukaan kaikille! :flower:

-Pantsu ja "maaliskuinen plussa", nyt pikku-ukkeli rv 27
 
Napsu: Se on muuten hieno hetki, kun se plussaviiva on vahvempi kun kontrolli. On ihan kun ois ollu lastaan kannustamassa uoksukilpailussa vieressä, ja lopulta se kirii muitten ohi maaliin. :LOL:
Hitsi me ollaan pöpejä. :heart: ;)

Taikapapu: Kuvasitko sä ne testit?

Pantalaimon: Kiitos! Kamala kunaika menee nopeesti! Vastahan säkin plussasit ja nyt sun vauva on siellä jo noin iso! :heart:

Meillä on aika jännä lista! Kaikille tulossa esikko. Kaikki toivoneet lasta jo kauan ja PUOLET raskautuneet hoidoista huolimatta yllärinä luomusti. :D

-Bee
 
Huomenta!!!

Voiko olla totta, heräsin jo yöllä huonoon oloon ja se jatkuu näköjään nyt aamullakin?! Koko ajan on niinkun pala kurkussa. Yöks.

Väsyttää myöskin, illalla väsytti mutta ei tullut uni silmään millään ja aamullakin heräsin jo reilusti ennen kellon soittoa. NIIN monta ajatusta pyöri kehää päässä.

Vielä en oikein oo tainnut edes käsittää että oikeesti se on PLUSSA... wohoo... Mut kyl tää olotilakin alkaa pikkuhiljaa kertomaan että jotain tapahtuu jossain =) . Ja hyvä niin!

Mitäs teille muille näin aamulla?

Napsuneiti rv4+1 (wohoo, miten huima lukema ja ihana kirjottaa) <3
 

Yhteistyössä