Lapsettomuus uudelleen, uudessa suhteessa.

Kuusi vuotta sitten sain IVF-hoidon avulla pojan, silloisen aviomieheni kanssa. Mitään syytä lapsettomuuteen silloin ei löydetty, lasta vaan ei kuulunut.

Olen uuden suhteen myötä joutunut pähkäilemään tätä lapsettomuus asiaa taas uudelleen. Yhteinen lapsi on molempien haave nykyisen mieheni kanssa. Yritystä tosin takana vasta puolisen vuotta, mutta nyt jo mietin mahdollisia lapsettomuus hoitoja. Ihan käytännön asioita esim; Miten julkisen puolen hoidot menee, kun olen ns. käyttänyt kolme hoitokertaa entisen mieheni kanssa? jne..

Mukava olisi kuulla kokemuksia, muilta jotka joutuneet kipuilemaan asian kanssa kahden eri suhteen aikana. Luulen kyllä vian olevan minussa, tässä lapsettomuus asiassa, joten olen hyvinkin varautunut taas siihen, ettei päästä nytkään helpolla..
 
Moikka, samassa veneessä täällä ollaan.

Meillä tilanne se, että minulla on 7 vuotias tyttö edesmenneen mieheni kanssa IVF hoidosta. Nyt uusi suhde, yritystä takana lähes vuosi ja nyt aikaisi olla aika palata hoitohin, koska eipä ole tärppiä näkynyt.

Ärsyttää taas lähteä samaan painimiseen ja rumbaan. Edellisellä kerralla olin tyyni, rauhallinen ja luottamus oli kova. Nyt kun ikää enemmän, niin asia tuntuu pahemmalta ja tuntuu siltä että tuskin tämä tuottaa tulosta.

Vielä ei ole ensimmäistä askelta otettu, mutta se pitäisi nyt pika puoliin tehdä.
 
Täällä kans, ex miehen kanssa 14v ivf-tyttö ja "uuden" miehen kanssa ollaan nyt hoidoissa, tosin suhdetta takana jo 12 vuotta. Kuvittelin ensin että molempien lapset riittää, mutta kyllä yhteisen kaipuu on kova ja kun kaikki on jo teinejä. Mulla on nyt erilaiset hoidot kun ivf ei onnistunut kun multa ei tule munasoluja enää, jouduttiin turvautumaan luovutettuihin munasoluihin, jotka hedelmöitettiin mieheni simpoilla. Kyllähän tämä jännittää että kuinka lopulta käy..puolentoista vuoden aikana kolme alkionsiirtoa tehty ja tuloksena vuosi sitten keskenmeno. Muutaman viikon päästä uusi yritys. Meillä siis vika on minussa.
Miten te olette uusille kumppaneille kertoneet asiasta? Siis että hoitoja tarvitaan jos lasta halutaan..miten siihen on suhtauduttu?
 
Minä kerroin heti kohta suhteen alussa. Mies otti asian hyvin, ja puhuttiin jo heti alkuun ,että kumpikin on valmiita hoitorumbaan, joka mahdollisesti edessä. Varmaankin ensi vuoden alussa lähdetään yrittämään, mikäli sitä ennen ei onnistu ihan luonnostaan.

Minulla myös arveluttaa tai siis samanlailla "luotto" hoitoihin ei ole niin luja kuin ensimmäisellä kerralla. Ikäkin mietityttää, vaikka mittarissa "vasta" 31v. Taas on samat tunteet pintaan noussut elämän epäreiluudesta jne... Haluaisi niin kovasti yhteisen lapsen nykyisen rakkaan kanssa, hänellä kun omia lapsia ei ole. Harmittaa hänen puolesta mikäli lasta ei kuulu, kun tietää itse sen tunteen ja rakkauden mitä omaa lasta kohtaan tuntee.
 
Olen kuullut, että kehon hormoonitasapaino jos ei ole kunnossa, se vaikuttaa lapsettomuuteen.
Kuulin myös, että eräs henkilö, oli saanut lapsen sen jälkeen kun oli tehnyt "kehon putsauskuurin". En tiedä tehoaisiko se kaikille, mutta hänelle se oli tehonnut.

Kerron kyllä lisää, mikäli kiinnostaa. Tiedän tuon "putsausjutun". Itse olen sen käynyt läpi ihan muussa tarkoituksessa. Nyt on energiaa ja väsymys on tiessään, kolesteroliarvot tipahtivat, närästys ja vatsavaivat loppuivat, kynnet ja iho voivat hyvin, levottomat jalat ovat muisto vain ja kaiken kukkuraksi bonuksena tipui myös kiloja.
 

Yhteistyössä