Lapsettomuushoidoissa olevat

Torstaina olisi testipäivä, inssin jälkeen heti oli toiveikas olo mutta ei enää, toiseen inssiin sitten jo varmaan vähemmin toivein. Ajattelin testata jo huomenna kun dpo10 että saa mielenrauhan
Mulla on muuten kaikki plussat tulleet "no ei nyt tässä ainakaan tärpänyt"-kierroista 😏 Tässä viimeisimmässä testasinkin vasta dpo15 ettei tarvi sit toivoa mitään jos näkyisikin vielä vaan ovitrelle. Mutta aiemminkin mulla on näkynyt vasta dpo 12 mitään muutenkaan.
 
Soitin tänään klinikalle ja kävin aamupäivällä verinäytteenotossa, tulokset tulivat jo nyt saman päivän aikana. HCG oli yli 400 eli jopa vähän yli viitearvon raskauden kestoon nähden :) saan nyt lopettaa Cyclogestin käytön mutta Teroluteja ohjeistettiin jatkamaan varhaisultraan asti. Ihanaa loppukesää kaikille hoidoissa oleville, toivottavasti jokainen pääsee mahdollisimman pian siirtymään odottajien viestiketjuihin <3
 
Minulla juuri otettu testit ja odottelen tässä aikaa lääkärille tulosten läpikäyntiin (ja oletettavasti keskusteluun, että aloitetaanko hoidot). Olen siis nelikymppinen, noin kolme vuotta luomuyritystä takana ja kolme keskenmenoa/kemiallista saatu aikaiseksi. AMH 0,9 ja FSH 8,5 - alku-ultrassa näkyi 5 follia/puoli. Vähän jännityttää, kun en tiedä, aloitetaanko noilla arvoilla hoitoja lainkaan.. Julkiselta puolelta en apua saanut koronavuosien takia, koska päättivät, että se vuosi yritystä alkaa uudestaan keskenmenosta ja ehdin sillä välin ylittää maksimi-iän. Pelottaa ihan sairaasti jos sanovat, ettei mitään voi enää tehdä
Se on kyllä niin täyttä kuraa, että keskenmenot nollaa yritysajan, varsinkin kun jo yli 35. :mad: Käsittääkseni sen yli pitäisi päästä jo puolen vuodenkin jälkeen tutkimuksiin. Nykyäänhän on kai hoitosuuntakin muuttumassa keskenmenojen suhteen, että niitä ruvettaisiin tutkimaan tarkemmin.
Toivottavasti nyt kuitenkin saat yksityiseltä hyvää hoitoa.❤
 
Minulla juuri otettu testit ja odottelen tässä aikaa lääkärille tulosten läpikäyntiin (ja oletettavasti keskusteluun, että aloitetaanko hoidot). Olen siis nelikymppinen, noin kolme vuotta luomuyritystä takana ja kolme keskenmenoa/kemiallista saatu aikaiseksi. AMH 0,9 ja FSH 8,5 - alku-ultrassa näkyi 5 follia/puoli. Vähän jännityttää, kun en tiedä, aloitetaanko noilla arvoilla hoitoja lainkaan.. Julkiselta puolelta en apua saanut koronavuosien takia, koska päättivät, että se vuosi yritystä alkaa uudestaan keskenmenosta ja ehdin sillä välin ylittää maksimi-iän. Pelottaa ihan sairaasti jos sanovat, ettei mitään voi enää tehdä
5 follikkelia kuulostaa musta hyvältä, mullakin alhainen amh ja näkynyt aina max kaksi tai sitten lääkäri ei ole edes pieniä kommentoinut, mä täytän jo kohta 44
 
Onko joku käynyt mittauttamassa hcg arvon? Mietityttää kun tänä aamuna viikkonäytöllinen testi 1-2vkoa mutta eilen tosiaan oli se apteekin normitesti negatiivinen mutta ei ollut aamupissasta otettu
Mietin onkohan tässä vaiheessa mitään hyötyä verikokeessa käydä, piinallista odottaa
 
Jännää @Tiukuna 🤩 toivottavasti käynti sujuu hyvin ja pääsette nopeasti tositoimiin.
Itellä olisi myös vielä noin 3 viikkoa PAS-suunnittekäyntiin. Mutta vähän jo innoissani kun on jo tässä kuussa 🙌

@mamma41 mitkä raskausviikot sul nyt ois? Kyllä siellä hcg testissä voi käydä jos plussa on testissä, mutta itte odottelisin varmaan jonnekin 5+ viikolle ja ehdottomasti mittaus pitää olla tuplamittaus. Yhdellä arvolla ei vielä voi sanoa mitään suuntaan eikä toiseen
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Jännää @Tiukuna toivottavasti käynti sujuu hyvin ja pääsette nopeasti tositoimiin.
Itellä olisi myös vielä noin 3 viikkoa PAS-suunnittekäyntiin. Mutta vähän jo innoissani kun on jo tässä kuussa

@mamma41 mitkä raskausviikot sul nyt ois? Kyllä siellä hcg testissä voi käydä jos plussa on testissä, mutta itte odottelisin varmaan jonnekin 5+ viikolle ja ehdottomasti mittaus pitää olla tuplamittaus. Yhdellä arvolla ei vielä voi sanoa mitään suuntaan eikä toiseen
4 +0 laskurin mukaan että 1-2 vkoa varmaan sopisi siihen, varasin huomiselle testin, saapa nähdä tuleeko tulos ennen viikonloppua, kauheeta odottaa, menkat alkaisi vasta lauantaina mutta kemiallinen ollut aiemminkin niin sitten kiertokin myöhästyisi
 
4 +0 laskurin mukaan että 1-2 vkoa varmaan sopisi siihen, varasin huomiselle testin, saapa nähdä tuleeko tulos ennen viikonloppua, kauheeta odottaa, menkat alkaisi vasta lauantaina mutta kemiallinen ollut aiemminkin niin sitten kiertokin myöhästyisi
Yleensä nuo tulokset tulee suht nopeasti, mut tosiaan suosittelen vielä huomisen kokeesta uutta parin päivän päähän niin näkee jos/kuinka hcg nousee. Tsemppiä odotteluun 🙏

Nää odottelut on piinaavia, eka odotellaan ovista, piinaillaan plussaa, sitten plussasta ehkä varhaisultraa ja siitä taas nt jne 😅 yhtä odottelua ja piinailua 🙈
 
Tänään oli suunnittelukäynti 😊 ens viikolla uuden kierron alkaessa päästään aloittaa. Pääsen pistää gonal-f:ää 225 oli mun annos (kuulostaa kauhean suurelta vs. Mitä oon lukenut. Oon kuitenkin aika nuori/27v, mulla on paljon myös antraalifollikkeleita /yli 20, et ainoa on et BMI on siel 35 pintaan/ mut luomustikin ovuloin 2 follia ja letroilla on pienellä annoksella tullu välillä jopa 3). 🥰

Suunnitelmana siis aloittaa pistely sit kp2 ja pistellä joka päivä. Eka ultra on kai n. Kp6 ja sit toinen ultra siitä muutaman päivän päästä ja sit siitä muutama päivä nii on punktio. Kuulemma ei usko et olis hypeririskiä (toki sen näkee vasta sit) ja uskoo et päästäis tuoresiirtoon 🥰
 
Onko joku käyttänyt tukihoitona akupunktiota tai vyöhyketerapiaa?
Mä kävin aiemmin ja nyt varasin vyöhyketerapian, en vain muista mihin kohtaan kiertoa sitä suositellaan 🤔
Hoitojakso kaksi alkaa ylihuomenna letroilla, toivottavasti tärppäisi tällä kertaa
 
Onko joku käyttänyt tukihoitona akupunktiota tai vyöhyketerapiaa?
Mä kävin aiemmin ja nyt varasin vyöhyketerapian, en vain muista mihin kohtaan kiertoa sitä suositellaan
Hoitojakso kaksi alkaa ylihuomenna letroilla, toivottavasti tärppäisi tällä kertaa
Mä kävin akupunktiossa muutaman kerran ennen siirtokiertoa, siirtokierrossa en päässyt kun akupunktiohoitaja oli kesälomalla. Suositus kai akupunktiossa on että hoitoja tehtäisiin useamman kerran sarjana ja mieluiten alkukierrosta, ennen ovulaatiota.
 
Mulla oli tänään eka ultra. Oon nyt kolme päivää pistänyt (tänään tulee illalla neljäs pistos). Nyt oli n. 12 follikkelia kasvamassa. Näytti siltä et mahdollisesti muutamia viel lähtis kasvamaan. Ens ke on toinen ultra(huomenna alkaa fyremadel) ja ens pe tai sitä seuraava ma on punktio 🥰

En tiedä onko nää tulokset hyviä vai huonoja mut ainakaan lääkemäärää ei muutettu 🥰
 
Täällä mennään Tiukunan kanssa aika samoissa, kun meillä kans on vihdoin alkanut ivf-hoidot. Maanantaina alotin gonal-f:n pistämisen ja tänään ekan kerran rinnalle tuli ganirelix. Gonal-f pistäminen mennyt aika helposti, mutta ganirelix jännitti. Senkään pistämisessä ei ongelmaa, mutta kirvely pistämisen jälkeen oli tosi ikävän tuntuista.. mutta ei ollut niin paha kuin pelkäsin. Mulla on maanantaina vasta eka ultra, olisin mielelläni mennyt jo tällä viikolla ultraan katsomaan tilanteen, mutta vasta maanantaille annettiin aika.
 
Mulla oli tänään eka ultra. Oon nyt kolme päivää pistänyt (tänään tulee illalla neljäs pistos). Nyt oli n. 12 follikkelia kasvamassa. Näytti siltä et mahdollisesti muutamia viel lähtis kasvamaan. Ens ke on toinen ultra(huomenna alkaa fyremadel) ja ens pe tai sitä seuraava ma on punktio

En tiedä onko nää tulokset hyviä vai huonoja mut ainakaan lääkemäärää ei muutettu
12 follikkelia kuulostaa oikein hyvältä määrältä, käsittääkseni 10-15 on juuri ihanteellinen että saadaan tarpeeksi munasoluja ja hyperstimulaation riski on pieni :) paljon tsemppiä pistelyyn ja punktioon! Meillä on ensi viikolla varhaisultra, toivottavasti siellä kaikki hyvin. Raskausoireita ainakin on ihan riittävästi ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
12 follikkelia kuulostaa oikein hyvältä määrältä, käsittääkseni 10-15 on juuri ihanteellinen että saadaan tarpeeksi munasoluja ja hyperstimulaation riski on pieni paljon tsemppiä pistelyyn ja punktioon! Meillä on ensi viikolla varhaisultra, toivottavasti siellä kaikki hyvin. Raskausoireita ainakin on ihan riittävästi
Tsemppiä vafhaisultraan ♥
 
Täällä mennään Tiukunan kanssa aika samoissa, kun meillä kans on vihdoin alkanut ivf-hoidot. Maanantaina alotin gonal-f:n pistämisen ja tänään ekan kerran rinnalle tuli ganirelix. Gonal-f pistäminen mennyt aika helposti, mutta ganirelix jännitti. Senkään pistämisessä ei ongelmaa, mutta kirvely pistämisen jälkeen oli tosi ikävän tuntuista.. mutta ei ollut niin paha kuin pelkäsin. Mulla on maanantaina vasta eka ultra, olisin mielelläni mennyt jo tällä viikolla ultraan katsomaan tilanteen, mutta vasta maanantaille annettiin aika.
Lohdutuksen sana täältä; mulla Ganirelixin eka pisto kirveli aika lailla mutta seuraavat ei ollenkaan 😊
 

Yhteistyössä