lapsettomuushoidoista raskautuneet, millaiset alkiot siirretty?

hei, kyselisin hedelmöitysjoidoista raskautuneilta millaisilla alkioilla on raskautunut? itselle siirrettiin 12.5 kaksi pas alkiota, papruissa oli 2 ja 3 soluiset, oli ilm. pakastettaessa lähtenyt molemmista solu/pari, ei keretty katsoa kehitystä kun sulatus ja siirto oli samana päivänä, mutta sanoivat että oikein kelpoja kyllä ovat ja haluanko molemmat vai laitetaanko toinen jatkoviljelyn kautta pakkaseen takaisin, itse kuitenkin hieman skeptinen että onko noilla solumäärillä miten toivoa? itse perusterve, meillä simpat olleet ongelma. kiitos etukäteen jos joku viitsii vastailla, toivottavasti pian voisi itsekin liittyä odottajien joukkoon. aurinkoista kevättä :)
 
Mulla raskaus alkoi 1. IVF:n 3. PAS:sista (ei tuoresiirtoa hyperin takia). Kaikki alkiot pakastettiin joko 3-, 5- tai 6-päiväisinä. Siirretty alkio oli 5-päiväinen 4AA blasto, joka selvisi sulatuksesta 100%. Nyt menossa rv 12+2.

Aiemmat PAS:sit 3-päiväisellä 7 solua 8:sta selvinneellä (luokitus 1.5, meillä 3,5 paras) ja 80% selvinneellä 2AA blastolla päättyi negaan.

L@ura, hurjasti tsemppiä piinailuun ja tervetuloa pian odottajien puolelle. :)
 
Meillä ei päästy tuoresiirtoon vuodon takia vaan kaikki kaksi alkiota pakastettiin 2 päivän ikäisenä eli 4 soluisena.
Eka PAS tehtiin siten että kaikki 4 solua oli säilynyt ja lähteneet jakautumaan eli siirrettiin 8 soluinen. TOP-alkio. Siitä nega.
Sitten toinen PAS. Sulatus onnistui, siirtohetkellä 7-soluinen ja top-luokitus. Tästä plussa ja nyt menossa rv35+6
Syinä meillä IVF/PAS:iin on PCOS+Endo sekä heikot siittiöt.
 
Meillä raskaus alkoi 2. ICSI:n tuoresiirrosta, nyt 29+2. Hoidossa saatiin vain 2 alkioita, joista toinen siirrettiin väliin tulleen viikonlopun takia 4-päiväisenä morulana (16-32 solua). Lääkärin mukaan alkio oli hyvälaatuinen. Meillä ongelmana pco ja sperman vasta-aineet.

Kovasti tsemppiä ja toivotaan teillä onnistaa tästä hoidosta :heart: Uskon että kohtu on paras paikka alkiolle kehittyä, varmasti toivoa on!
 
Meillä onnisti ekan IVF/ICSIN tuoresiirrosta.
2. luokan nopeasti jakautuva ICSI alkio siirrettiin. Olisiko ollut 5-soluinen. En ole varma kun lääkäri niin nopeasti luetteli.
Viikkoja nyt vasta 10+3, mutta pidetään uskoa yllä :)
 
niin joo mulla oli kahden päivän ikäisiä alkioita, 3 ja 5 soluiset oli pakastettaessa ja siitä hieman sitten soluja tippui kun sulattivat mutta kun siirto oli samana päivänä niin ei voi kuin toivoa että kaverit olis lähteneet kunnolla jakaantumaan sit kohdussa :) se on jännä ettei mulla top alkio edes yrittänyt kiinnittyä, erittäin hyviltä kuulostanut nuo teidän siirrettävät, ei ihme että ovat tarranneet kiinni :) hirmuisesti onnea odotukseen, mulla vielä muutama pvä piinaa edessä niin tietää onko edes kiinnittymisyritystä :)
 
fenix- mehän mennäänkin ihan samassa aikataulussa :) hirmuisesti kiinnostaisi kokeilla siinä pp8-9 jo, huoh, alkaa vain ahdistuneisuus pikkuhiljaa hiipiä mieleen, hassua painon tunnetta vatsalla ollut koko aamun, ei kipua mut jotenkin täysin erilainen kun aikaisempina päivinä. oletko muuten "piinispunkkua" kokeillut? oliko sinulla 3 pv alkio siirrettäessä:) jännät ajat edessä meil molemmilla
 
Jep, 3-päiväiset alkiota siirrettiin eli punktio oli 9.5. Saldona oli 6 munasolua, näistä hedelmöittyi 4 ja maanantaina 12.5. soittivat klinikalta että 2 siirretään ja yksi menee pakkaseen :).
Olotila on hyvin stressaantunut! Lämmöt koholla, pinna kireellä, eilisen päivän itkeskelin milloin mistäkin syystä (mm. avaran luonnon dokumentista!!!) alavatsalla nippailee toisinaan hyvin vähän ja nyt väsyttää kamalasti :(...

Ihan hirmuisesti tekis mieli jo testata mutta se lienee aika turhaa vielä tässä vaiheessa. Yritän sinnitellä vielä edes muutaman päivän :). Nythän meillä on meneillään vasta pp6.

Plussatuulia meille molemmille, eikösniin:whistle:!
Mutta mikä/mitä on "piinispunkku"?
 
Meillä siirrettiin 2 päiväiset TOP- ja non-TOP-alkiot, se non-TOP tais olla 3-luokkaa, sarjan "huonoin", mutta kuulemma hyvä silti. Jompi kumpi tarttui kiinni, pakkasessa on 3 non-TOP:a, olisko 2-3 luokkaa, kuulemma VL:n mukaan "hyviä". Klinikan mukaan 2-3 luokkaiset tarttuu parhaiten, eli se TOP ei takaa mitään.
 
L@ura82 onko sulla ollut jotain oireiluja? Joudutko käyttään jotain tukilääkitystä? Mulla on käytössä luget, kolmesti päivässä ja käsittääkseni niistä johtuen olen melkoinen "hormoonihirviö" :D !

Nyt päätin että teen ekan testin huomisaamuna, mie en vaan kestä ennää tätä jännitystä:ashamed:
 
fenix- voihan se olla että iskee jonkinlainen aivopieru itsellekin ja tekaisen aamulla, on tää ihan persiistä miten se toisilla onnistuu pelkästä ajatuksesta raskautua ja toisille sitä onnea ei ehkä ikinä suoda, eli ymmärrettävää on että haluaa kyllä mahdollisimman heti tietää onko mitään kiinnittymistä tapahtunut, mulla on luget 100*3 kahdesti vrk ja oireina on vain tuo hassu tunne vatsalla ja lämmöt koholla :)
niin ja tuo piinispunkku on ns, piinapäivillä otettu viinilasi parantamaan verenkiertoa mut voipihan se olla pelkästään psykologista mutta itse lipitän kun siitä kerran pidän :)

rb, en ole vielä epikriisiä saanut oysista ainoastaan se lappunen minkä sain lähtiessä ja siinä oli jotain noista solu määristä. mut oon ymmärtänyt että on niin moni muukin asia mikä vaikuttaa onnistuneeseen raskautumiseen kuin vain pelkkä alkio, että jospa itselläkin olisi toivoa :) hurjasti onnea sinullekin, hyvältä kuulostanut tuo laatu siirrettäessä.
 
Eli punaviiniä se olikin :D ! Kyllä mulla jää punkut juomatta kun saan sen haistamisestakin niin karseen migreenin jotta jätän mieluusti väliin.

Tasan ei mee hillot ja munkit juu tässä hullussa maailmassa missä kaikki spurgut, nistit ja deekut sikiää ihan vaan asiaa ajattelemalla :(. Mulla näillä mennää mitä ollaan saatu, yritetään ainakin ja surraan vasta sitten jos on jotain surtavaa :).

Kuulemisiin viimeistään aamulla ;)...
 
eläpäs vielä kirvestä iske kiveen, tuo pp7 on aikaisimmista aikaisin testausaika eli ei tarviiskaan mitään vielä näkyä, alkio tekee kuitenkin ympäristöä kiinnittymiselle sopivaksi monta päivää ja tuo hcg eritys on niin yksilöllistä. sinuna en nyt yhtään hätäilisi tuosta negasta. millaisella testillä kokeilit
 
Voihan tuo noinkin olla. Mulla oli käytössä se apteekin oma testi, en osaa niitten herkkyyksistä sanoa mitään.
Jos olisin nyt oikeesti fiksu ja järkevä ni testaisin seuraavan kerran vasta sit kun pitäiskin (klinikan ohjeen mukaisesti) eli ensiviikon maanantaina.
Järki ja tunteet ei näköjään samassa päässä kauaa viihdy :D !
Tänään kun olen keskittynyt olemaan mahdoton, kiukkuinen tyranni.
 
fenix, joskus silloin ihka ensimmäisessä tuoresiirrossa taisin vasta joskus pp12 saada hailuran plussan, kympin aikaan ei näkynyt vielä mitään, kaks non toppia siirrettiin. nyt tuntuu ilkeetä nippailua, noinkohan enteilee huonoa, mut sen nyt päätin että ressiä en vedä sillä tulos on mikä on enkä mitään sille voi :) lähtis kauppaan ostaan halppistestejä :D
 

Yhteistyössä