lapsi 11 kk,äiti töihin?

  • Viestiketjun aloittaja P-A
  • Ensimmäinen viesti
P-A
Minä sain unelmatyöpaikan ja lapsi pitäisi laittaa hoitoon. Omasta mielestäni asia ok mutta kun kaikilta tulee vaan negatiivista palautetta että alan itsekkin epäillä pitäisikö tosissaan jäädä kotiin.
Anoppini mielestä "hyvä äiti on kotona pitempään", kaikki sukulaiset lässyttävät lapselle "voi että nyt äiti sinut hylkää" ja jopa ystäväni sanoi että "eipä oo sitten ihme että lapsi ei äitiänsä tunne"

Onko totta että töihin mennessä "hylkään" lapseni?

Tottakai ihanne tilanteessa hoitaisin lasta mahd. pitkään kotona, mutta pelkkä kotihoidontuella ja miehenpalkalla eläminen ei houkuta tämän pitempään.
 
perhoinen84
meillä olit tyttö 10kk kun lähdin töihin ja hyvin meni alku vaikka pieni olikin...Viihtyy todella hyvin hoidossa ja on iloinen,reipas tyttö.Siellä on niin paljon kaikkea kivaa ohjelmaa että ei muuta kuin iloisin miehin töihin.Ei ne lapset siitä mene rikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja P-A:
Minä sain unelmatyöpaikan ja lapsi pitäisi laittaa hoitoon. Omasta mielestäni asia ok mutta kun kaikilta tulee vaan negatiivista palautetta että alan itsekkin epäillä pitäisikö tosissaan jäädä kotiin.
Anoppini mielestä "hyvä äiti on kotona pitempään", kaikki sukulaiset lässyttävät lapselle "voi että nyt äiti sinut hylkää" ja jopa ystäväni sanoi että "eipä oo sitten ihme että lapsi ei äitiänsä tunne"

Onko totta että töihin mennessä "hylkään" lapseni?

Tottakai ihanne tilanteessa hoitaisin lasta mahd. pitkään kotona, mutta pelkkä kotihoidontuella ja miehenpalkalla eläminen ei houkuta tämän pitempään.
Ajattele näin että jos jäisit kotiin niin ne varmaankin kyselis koko ajan että milloinkas aiot mennä töihin?Eli teet miten vaan niin jonkun mielestä teet kuitenkin väärin .
Pääasia on se että sinä itse ja miehes olette päätökseen tyytyväinen. Voihan mieheskin jäädä kotiin hoitamaan lasta varsinkin jos hänellä vakityöpaikka.

 
pörri
Jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Itse lähden töihin kun poika päivää vaille 9 kk eikä kukaan saa minua tuntemaan itseäni huonoksi äidiksi vaikka niin teenkin. En hylkää lastani vaan kuljen yhteiskunnan velvoittamaa tietä siis elätän itse itseni ja perheen kuluihin osallistun. Tuo syyllistäminen on jo naurettavaa. Äidit ovat kuitenkin myös ennenkin käyneet töissä. Onnittelut uudesta työstä ja jaksamisia
 
harmaana vieras
Mun mielestä täältä ei kannata kysyä mielipidettä. 90% palstalaisista nimittäin on "olen ollut nyt 10 vuotta kotona, vieroksun töitä, elän mieheni siivellä ja teen lapsia tietyin väliajoin että saan jatkuvasti jotain tukia kelalta"-eläjiä.
 
Tee niin, kuin itsestä hyvältä tuntuu! Minusta nykyään laitetaan aivan liika painoarvoa toisten mielipiteille. Jokainen meistä on yksilö ja tekee asiat omalla tavalla!

Ja olisiko lapsesi kohdalla vaikka alussa joku muu hoitomuodo mahdollista? Mummi hoitaisi? Kiinnostaisiko isää jäädä muutamaksi kuukaudeksi hoitovapaale? Onko mahdollista tehda lyhennettyä työviikkoa? Onhan noita vaihtoehtoja =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana vieras:
Mun mielestä täältä ei kannata kysyä mielipidettä. 90% palstalaisista nimittäin on "olen ollut nyt 10 vuotta kotona, vieroksun töitä, elän mieheni siivellä ja teen lapsia tietyin väliajoin että saan jatkuvasti jotain tukia kelalta"-eläjiä.
Ja sit joukkoon mahtuu niitäkin äitejä, jotka yksinkertaisesti haluu hoitaa lapsensa kotona mahdollisimman pitkään. :wave: ;)
 
mää
Tee niinkuin sinusta tuntuu hyvältä! Kukaan muu ei teidän elämästä kuitenkaan voi tietää paremmin kuin te itse. Itselläni on kaveripiirissä lapsia jotka on viety hoitoon 9-10kk iässä ja niitä jotka on ollu kotona 3v-6v ja ihan yhtä normaaleja jokainen. Mua sit risoo tuo äitien ainainen syyllistäminen, teki sit asiat miten päin tahansa!!!
 
Sinä päätät elämästänne. Tai siis sinä ja perheesi. Se, että toisia yrittää miellyttää, ei johda pitkälle.

Meidän kuopus oli 11 kk kun menin takaisin töihin ja lapset meni tarhaan. Normaaleja ipanoita ovat. :)

Mutta tästä on täällä väännetty niin moneen kertaan, että voit jo valmistautua kymmenien sivujen viestiketjuun ja ankaraan syyllistämiseen. Mut kuten sanottu, tee miten parhaaksi tuntuu. Tsemppiä :)
 
Onnea työpaikan johdosta!

Itse olen lähdössä töihin, kun poika on 11kk. Silloin olen käyttänyt vanhempainvapaan + kesäloman ja muut sisälle tehdyt päivät. Meillä ainakaan rahatilanne ei anna mahdollisuutta jäädä hoitovapaalle.
 
vieras
Tuttu lastenhoitaja juuri sanoi, että hänen mielestään ne pienet sopeutuu helpommin hoitoon kuin isommat lapset. Ja hänellä on 30 vuoden työkokemus, eli varmaan jotain tietää. Itse en silti olisi noin pientä raskinut hoitoon laittaa, mutta mua ei tosin ole mikään unelmatyö odottamassa, vaan päinvastoin ihan tympeä työpaikka ja palkkakin surkea. Melkein yhtä hyvin saan kahden alle 3-vuotiaan hoitamisesta kotona. Töihin olen kuitenkin menossa kun nuorempi on vähän alle 2
 
TheUnforgiven
mä olen pohtinyt samoja..ja tullut siihen lopputulokseen että kotona lenkin..töitä ..niit tulee myöhemminkin..ja raha ei ratkaise..juuri puhuin puhelimessa kummilapseni äidin kanssa joka manasi että TAAS on likka kipeänä kun on hoidossa nyt tyttö 1v..muta hoitoon meni 9-kuisena
 

Yhteistyössä