Lapsi 1v ja hemppari 106. Terkka ei sitten osannut sanoa onko hyvä huono vai mikä..

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
rita
Meillä 10 kk pojalla 103. Terkka sanoi vain, että on normaalin rajoissa mutta vähän alakanttiin. Ja kehoitti antamaan rauta ja c-vitamiinipitoista ruokaa. Meillä vaan pojalle ei oikein juuri mikään meinaa kelvata, niin siksi vähän huolestunut olen että miten sais hemoglobiinin paremmaksi.
 
näin mä käsitin
Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Voithan sä pyytää lähetettä labraan jos huolestuttaa.

Siis silleen vaan kurkkaa tuonne silmään, eli vedät vähän alaluomee, niin joko se punoittaa tai sit ei. Vaikee neuvoo jos et oo koskaan katsonut. Mä nään iteltäni heti onko huono vai vähän parempi. Hyvä mulla on harvoin. Paljon vaaleemmat ku vaik miehellä.
niin mut ap varmaan tarkoitti et minkä värinen sen kuuluis olla...

siis jos on vaalee onko alhanen hemppa vai pitääkö olla punanen
 
Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Voithan sä pyytää lähetettä labraan jos huolestuttaa.
.
Nuo sormenpäästä otetut HB:t on tosi epäluotettavia. Näyttävät helposti alakanttiin. Eli jos jotain poikkeavaa sormenpäänäytteenä otetussa Hb:ssä, kannattaa aivan ensimmäisenä tarkistaa pvk suoniverinäytteestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin mä käsitin:
Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Voithan sä pyytää lähetettä labraan jos huolestuttaa.

Siis silleen vaan kurkkaa tuonne silmään, eli vedät vähän alaluomee, niin joko se punoittaa tai sit ei. Vaikee neuvoo jos et oo koskaan katsonut. Mä nään iteltäni heti onko huono vai vähän parempi. Hyvä mulla on harvoin. Paljon vaaleemmat ku vaik miehellä.
niin mut ap varmaan tarkoitti et minkä värinen sen kuuluis olla...

siis jos on vaalee onko alhanen hemppa vai pitääkö olla punanen
Niinpä tietysti...
Jos nyt viel luet tätä, niin punaisempi on parempi. Vaalee = alhainen hemppa. Mut siis ei toi nyt yksistään mitään kerro eikä oo luotettava. Labrassa kannattaa varmistaa jos oikeesti huolettaa.
 

Yhteistyössä