Lapsi 1v4kk ja vauva. Mitkä rattaat??

  • Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti
"Lilli"
Meillä on emmaljungan yhdistelmät mutta koska esikoinen on vielä niin pieni että varmasti nukkuu lenkillä ym, eikä jaksa seisoa pitkiä aikoja ei meille passaa seisomalauta tai sisaristuinkaan.. Ja sisaristuimessahan on tosi alttiina auringolle ja sateelle ym.

Ollaan mietitty nuita phil&teds mutta minkälaiset ne on käytössä? Ja miten se vauvan koppa juttu toimii? Ilmeisesti se isomman lapsen istuin laitetaan ainakin jossain mallissa kopan päälle.

En haluais mitään leveitä esim. emmaljungan tuplia juuri sen koon takia.

Mitä muita näppäriä vaihtoehtoja on? Plussaa ois se että niistä tuplista sais myös rattaat vain yhdelle lapselle.
Kokemuksia?:)
 
"vieras"
Meillä on mmaljungan tuplat ja ovat kyllä hyvät työntää lenkillä. Lenkkeillessä ei leveyskään haittaa :) Tosi harvoin kyllä käytetään kun vauva menee yleensä kantoliinassa ja isompi rattaissa :) Jos nyt voisin valita, ottaisin jotkut mahdollisimman halvat tuplat, koska satunnaiskäytössä pärjäisi varmaan millasilla vaan.
 
"lilli"
mä oon kyllä emmaljungille tosi merkkiuskollinen mutta nyt mua mietityttää tuo koko, meillä on aika pieni peräkontti autossa Ja ollaan suunniteltu kesäksi monenlaista reissua.. Ja mä pistän kans miinukseksi sen ettei niitä työntäessä vauvaa näe. :)
 
---
Meillä esikoinen ehti täyttää kaksi vuotta ennen vauvan syntymää, mutta tykkää edelleen nukkua päiväunet rattaissa. Vauva taas tykkää olla kantorepussa. Eli ihan yksillä rattailla on menty. Phil & Tedsejä harkittiin, mutta onneksi katsottiin ensin millainen tulokas oli.
 
"mamma73"
Meillä on 2kk vauva ja 1v9kk isoveli. Z-line Jule Twinit ovat osoittautuneet hyväksi valinnaksi. Vauva nukkuu kantokassissa toisella puolella ja isoveikka istuu toisella. Kantokassin kanssa hintaa tuli Babystylessä hieman yli 300 euroa. Näppärät ja kevyet työntää, miinuksena hankalahko kasaus autoon laittaessa.
 
"senni"
Meillä on nuo Carena Double Swing, mutta varmaan sun mittapuulla liian leveät tms. Mutta meille passaa. Lenkkeillään aika paljon ja ikäeroa on 1,5 vuotta lapsilla. Kulkevat hyvin. Mahtuvat farmariin hyvin.
 
"Sanna"
Phil tedseissä vauva alta 6kk tungetaan sisaristuimen alle. Tila on aika pieni, jos käyttää koppaa niin se on vain 60 cm eli jää pieneksi noin 3 kaudessa. Sitten kun lapsi isompi ja osaa istua, vauva siirretään alle sisaristuimeen ja toinen istuu sit normi-istuimessa.

Hyvät kun kapeat, kätevät liikuessa ja busseissa. Hankalaa laittaa vauva sisaristuimen alle, ja hankala siellä hoitaa, esim riisua, jos mennään kauppaan. Tosi hyvät isot pyörät, rattaita oli tosi helppo työntää lumessa ja loskassa. Jos vauva alla, isomman istuinta ei saa makuuasentoon, eli sen päikkäreiden nukkuminen hieman hankalaa. Meidän 2 v nukkuu kyllä ajoittain niissä päiväunet, mut en ehkä ihan jokapäivä haluais silleen nukuttaa.

Ollaan oltu tyytyväisiä.
 
---
[QUOTE="lilli";28402900]kiitos vastauksista. :) meidän tarpeisiin sopis varmaan parhaiten nuo phil&teds . Mua mietityttää vaan niissä just se vauvan laittaminen sinne pieneen tilaan..[/QUOTE]

Me jätettiin P&T ostamatta juuri siksi, että koppa oli niin hirmuisen pieni ja alhaalla maanrajassa. Tässä perheessä kun on aika isoja pikkuisia :)

Bugaboo Donkeyt unohdettiin, kun harteikas esikoinen ei olisi mahtunut niihin. Ja muita rinnakkain istuttavia tuplia taas ei olisi saanut mahtumaan meidän eteiseen.

T. Se liinailija
 

Yhteistyössä