lapsi 3v

Miten teillä toimii jäähyt? Mitä tehdä kun lapsi huutaa jatkuvasti TYHMÄ,jos jokin menee pieleen tai jokin sitä suututtaa niin sitten se alkaa huutaa TYHMÄ,kun sitä komentaa ja kieltää niin äiti on tyhmä,sanoo kyllä muilekin tyhmä jos sitä suututtaa,miten sen voi saada pois??
 
onko lapsi juuri täyttänyt kolme vai jo tulossa neljä? Jos jo lähemmäs neljä, niin olisiko vaikka joku tarrasysteemi? Jos on koko päivän sanomatta, niin saa tarran ja sovitti kuinka monen jälkeen saa palkinnon. Ole myös skarppina, kun ei sanokaan, niin kerro kuinka mukavata tuntuu, kun ei sanonutkaan tyhmä.

Jos juuri täyttänyt 3, niin ei ehkä ymmärrä tarrasysteemiä, riippuu tietty lapsesta. Itse en ole muuta keksinyt kuin kerron, että mun mielestä se taitaa vähän itse olla tyhmä, kun toisia sanoaa tai että haluatko, että sinua sanotaan tyhmäksi? Pitää vaan toistaa ja toistaa...Raskasta se on.

Meillä esikoinen viljeli tuota tyhmä sanaa, mutta ei ainakaan enää sano kuin harvoin (on tosin jo kohta 6-vee). Kyllä se ajan kanssakin jää pois, kun vaan jaksaa kertoa, että tyhmä-sana ei kovin mukavan kuuloinen ole. Toinen lapsi sitten taas vain joskus sanonut tyhmäksi, hän kohta kolme, huomattavasti vähemmän kuin tämä toinen.
 

Yhteistyössä