Lapsi ei halua enää mennä kerhoon ja väittää, että ....

Kerhon täti on ottanu häntä tukasta kiinni :( En tiedä mitä mun pitäs tästä ajatella, pojalla ikää vasta 4½v. joten mietityttää, että onko tuohon uskomista vai saattaako olla että keksi jutun...mitä mieltä ootte?

Joku siellä kerhossa on vialla, kun ei enää haluais sinne mennä, ennen meni innolla ja kyseli jo monta päivää etukäteen, että koska on kerhopäivä ja nyt kun sanoo että lähdetääs kerhoon, niin vastaukseks tulee että "en halua mennä sinne kerhoon enää"!!!

Vähän paha mennä kerhonpitäjälle esittämään tuollasia syytöksiä, sen perusteella mitä poika on kertonut, vai onko? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansku:
Kerhon täti on ottanu häntä tukasta kiinni :( En tiedä mitä mun pitäs tästä ajatella, pojalla ikää vasta 4½v. joten mietityttää, että onko tuohon uskomista vai saattaako olla että keksi jutun...mitä mieltä ootte?

Joku siellä kerhossa on vialla, kun ei enää haluais sinne mennä, ennen meni innolla ja kyseli jo monta päivää etukäteen, että koska on kerhopäivä ja nyt kun sanoo että lähdetääs kerhoon, niin vastaukseks tulee että "en halua mennä sinne kerhoon enää"!!!

Vähän paha mennä kerhonpitäjälle esittämään tuollasia syytöksiä, sen perusteella mitä poika on kertonut, vai onko? :/
Meillä oli jokin aika sitten samantapainen tilanne pph:n kanssa. Suosittelen, että rohkeasti vaan puhut mitä lapsi on kotona sanonut. Siitä ne asiat sitten selviää!

 
mam
Ottaisin ehdottomasti puheeksi kerhossa tuon, ennen innolla ja nyt ei ollenkaan. Kysyisin asiallisesti mitä on sattunut. Jos lapsen kuvailemalla tavalla olsi käynyt, tilanne pitäisi käydä tukistajan kanssa läpi ja mahdolliset anteeksi pyynnöt. Kerhoa kyllä yrittäisin vielä jatkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No totta kai voit mennä kysyyn kerhon tätiltä, mitä on tapahtunu !! Ihme avuttomuutta.
Ei tässä ole avuttomuudesta kyse, kyllä mä suuni auki saan jos on tarve.....
Se tässä on että jos kysyn onko ottanu poikaa tukasta kiinni, kun poika niin väittää, niin tuskin se sitä myöntäis...luultavasti poika joutuis kahta kauheemmin silmätikuksi, eli ehkä on parempi kysyä, että onko tapahtunut jotain, miksi poika ei halua mennä sinne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansku:
Kerhon täti on ottanu häntä tukasta kiinni :( En tiedä mitä mun pitäs tästä ajatella, pojalla ikää vasta 4½v. joten mietityttää, että onko tuohon uskomista vai saattaako olla että keksi jutun...mitä mieltä ootte?

Joku siellä kerhossa on vialla, kun ei enää haluais sinne mennä, ennen meni innolla ja kyseli jo monta päivää etukäteen, että koska on kerhopäivä ja nyt kun sanoo että lähdetääs kerhoon, niin vastaukseks tulee että "en halua mennä sinne kerhoon enää"!!!

Vähän paha mennä kerhonpitäjälle esittämään tuollasia syytöksiä, sen perusteella mitä poika on kertonut, vai onko? :/
Otat tietenkin puheeksi sen että poika ei halua tulla kerhoon ja kyselet onko jotain erikoista tapahtunut. Voit ehdottaa että voisitko joku kerta jäädä vähäksi aikaa että voisit seurata mikä vois poikaa "pelottaa". Samalla tietenkin näkisit miten hän suhtautuu lapsiin ja selvittää ongelmatilanteet.
Joidenkin kanssa voi tietysti ottaa suoraan puheeksi mitä poikas kertonut, riippuu vähän tyypistä kenelle laukoisin suoraan epäilykseni.

 
Alkuperäinen kirjoittaja taroda:
Kysy hieno varaisesti että onko häntä esim. joku kerhokaveri kiusannut ja kerro että ei haluaisi tulla et joku mättää.
Olen jo kysynyt pojalta että kiusaako joku kerhokaveri häntä, kun ei enää halua mennä kerhoon, niin vastaukseksi tuli että ei kiusaa.

Alkoi tuosta tukistamisesta puhumaan yhtäkkiä suihkussa ollessa, sitä ennen ei ollut mitään puhetta kerhosta tai sen pitäjästä, ihan oma-aloitteisesti kertoi tuosta ja olin aika hämmentynyt.



 

Yhteistyössä